Zpět na článek

Diskuze: Recenze Baldur´s Gate 3 - nový král žánru

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lukas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda ze pise recenzi autor ktery nema odehrany Divinity.... Protoze co se pise v recenzi uz presne umelo Divinity 2. Zajimal by me spis pohled clovek na BG3 ve srovnani s Divinity

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
28. 8. 2023 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukas Tato recenze ale není srovnávací. Zaměřuje se čistě na Baldur´s Gate 3 samotnou. Naopak se domnívám, že spousta lidí předchozí díly (ani sérii Divinity) nehrála a bude to pro ně vstup do žánru jako takového. Okrajově by článek samozřejmě srovnání s Divinity snesl, ale rozhodně to není jeho cílem. Nikdy se nezavděčíte všem. Každopádně díky za zpětnou vazbu a námět na článek.

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukas Tak jestli stačí mít 250 hodin v DOS2, tak ti můžu říct svůj názor. Za mě BG3 nad divinity o level vejš v každém ohledu. Dle mě tomu nahrává i zasazení do DnD e5, jenž se na tenhle systém hry parádně hodí. Souboje v BG3 jsou o dost rychlejší než v BG3 kvůli Swarm AI, společníci mají o dost podrrobnější příběha více reagují na to co člověk dělá a to, že každé rozhodnutí má svojí animaci, je něco co si asi nikdo nedokázal představit. Larian se pokusil udělat ultimátní RPG a věřím že až se vše ještě odladí, tak bude právě BG3 něco podle čeho budeme RPG porovnávat další 10, 15 let

madPav3L
madPav3L
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
29. 8. 2023 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukas Jako někdo, kdo má odehráno následující DOS Classic 160h, DOS EE 98h, DOS2 349h mohu říct, že BG3 je pro mě jako bych hrál DOS3. Největší rozdíl pro mě jsou asi animované rozhovory. Systém boje má každá hra jiný, nevadí mně ani jeden, oba jsou tahové, jen snad že v DOS jsem se cítil více OP. Rozhovory jsou vedeny stejným stylem a možnost spousty voleb byla už v DOS, stejně tak možnost volby jak jít na řešení různých úkolů.

Xapek

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkná a čtivá recenze. Vaše první dojmy mě namotivovaly ke koupi a skutečně jsem nelitoval, podobně zažraný jsem byl naposledy do Cyberpunku. Ve finále hra začala z mého pohledu trochu ztrácet dech (technické problémy naštěstí v mém případě nebyly zas tak závažné, i když taky otravné), velmi brzo člověk dosáhne dvanácté úrovně, což trochu kazí radost ze soubojů a plnění úkolů, a příběhově se mi zda hrála trochu nedotažená. Možná se leccos ještě v budoucnu změní, na internetu je k nalezení obří nadabovaný epilog, který se do hry nakonec z nějakého důvodu nedostal, a jedna další lokace v Baldur's Gate byla také určitě vyškrtnuta. I tak za mě jasná devítka a ačkoliv s žánrem cRPG to vypadá poslední dobou dobře, tak BD3 ho posouvá zase o krok dál a všechna ta pozornost, kterou na sebe strhlo, a úspěch, kterého dosáhlo, jsou jednak zasloužené a jednak dobrou zpětnou vazbou pro trh.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
28. 8. 2023 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xapek Osobně bych nějaké rozšíření bral všemi deseti, ale Lariani říkali, že se teď budou soustředit zase na sérii Divinity, jejíž první dva díly si chci zahrát během zimy. Co se týče obtížnosti hry, tak ta se mi na balanced zdála "tak akorát", ale to je asi tím, že spoustu systémů ještě nemám v ruce.

rronaldr
rronaldr
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
28. 8. 2023 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuju za recenzi. Těší mě, že jste si radši dali čas hru pořádně projít, než vydat recenzi, co nejdříve. Osobně se na hru dost těším, Divnity 2 mě bavila, ale vydržel jsem u toho asi jen 10h. Na tohle se těším hodně, jen mě trošku mrzí, bohužel všudepřítomná woke propaganda ve hře a docela slabé a málé rozdíly u jednotlivých ras, alespoň dle rezence Synthetic Man.

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rronaldr Jaká je ve hře přesně woke propaganda?

Xapek

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rronaldr Schválně jsem na to kliknul... a nad problémy některých lidí opravdu zůstává rozum stát. Výchozí postava je žena a člověk musí překliknout, jestli to chce změnit... tak to je na úvod opravdu propaganda jak něco, takhle hnusně nám podsouvat ten feminismus, že se taky trochu nestydí...

rronaldr
rronaldr
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
28. 8. 2023 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xapek Samozřejmě ne všechno je nějak důležitý, ale prostě tam nějaký prvky jsou, co zanechají pachuť. Docela dost i zmiňujou, že dost dialogů vede k romancím a že jsou tam docela nasílu. Nejlepší je samozřejmě si hru zahrát a udělat si vlastní názor.

Xapek

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rronaldr Do jisté míry je to pravda, v prvním aktu mě to trochu zaskočilo, byť potom už se hra trochu uklidnila (s tím, že já jsem tímhle směrem nijak moc netlačil, určitě by to mohlo být divočejší, kdyby člověk chtěl). Nicméně než nějakou poplašenou "woke propagandu" bych v tom viděl spíš to, že sex prostě táhne a je z něj úžasná reklama. Všichni si vzpomenou, jaký poprask způsobily (naprosto bezvýznamné) úpravy genitálií v Cyberpunku nebo když má vyjít něco od BioWare, tak spousta lidí už slintá nad společníky... spíš společnicemi, protože vědí, že s nimi romance bude možná. Lariani to chápou a BD3 to reflektuje, ale spíš jen naplňují poptávku téhle sorty hráčů. A nutno říct, že to vyšlo, koneckonců o sexu a romancích ve hře bylo v prvních dnech po vydání napsáno mnoho.

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xapek Larian dal prostě v BG3 volnost a je na každém jak bude chtít hru prožít. Bohužel to někomu asi vadí....

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
28. 8. 2023 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rronaldr Woke náznaky tam sice jsou, ale není to nic hrozného. Dnes je to prostě norma. Osobně si to nepřipouštím příliš k tělu, to by se z toho člověk zbláznil. Spíše mi vadilo dorážení jedné postavy, se kterou jsem palandu sdílet nechtěl a zkoušela to na mě několikrát :D

Daniel17M.

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rronaldr tak woke propaganda je chytře skrytá, takže masové hráče to nenaštve, recenzenti přihodí nějaký ten bod za woke a zapomenou na to, že je hra nedokončená a technicky zabugovaná. Ve finále z toho všichni vyjdou jako pokrytci.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
28. 8. 2023 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel17M. Osobně za woke agitace rozhodně body nepřidávám, jen to v případě BG3 opravdu není žádná hrůza.

gigi1892
gigi1892
Level 11 Level 11
28. 8. 2023 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bavilo mne to do chvíle, kdy se mam v druhym aktu dostat k Baltazarovi a před tim vymlatit místnost kde se z nějakých červich děr pořád spawnujou nepřátele. To už je na mne moc a hra je u ledu 😀

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gigi1892 A přitom stačí zničit tu sféru u prostŕed, která se tam objeví asi ve ťřetím kole a je po spawu. Bohužel v dnešní době lidi nechtějí moc přemýšlet......

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor Jo no není to hra pro tupé no XD

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
28. 8. 2023 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gigi1892 Tato hra dokáže potrápit. Nelze ji hrát "lážo plážo". Kvůli jednomu nezdaru bych to ale být vámi nevzdával. Ochudíte se o vynikající herní zážitek.

gigi1892
gigi1892
Level 11 Level 11
28. 8. 2023 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard Dobrý už jsem za tím, diky. Nenapadlo mne že se ta díra da zabít 🥴

kufač
kufač
Level 42 Level 42
28. 8. 2023 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Občas je mi až líto, že takto výborně hodnocené tituly vycházejí v herních žánrech, které mě vůbec nelákají. Po loňském Elden Ringu je to nyní Baldur's Gate. Tak snad se i já brzo dočkám nějaké desítkové hry, která se trefí do mého vkusu. Všem ostatním přeji skvělou zábavu.

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
28. 8. 2023 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač take to neni muj salek kavy a bohuzel hru vynecham, stejne jako elden ring, proste me tyhle hry nebavi...

Wtf18494949

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač Elden ring jsem refundoval protoze jsem ani nevedel co v ty hre mam delat.. Tohle jsem zkusil a za par dnu tam mam 25 hodin nahrano.. Hra opravdu je dobra

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
28. 8. 2023 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač Co třeba zkusit 2h na Steamu a pokud vás to opravdu neosloví, tak refundovat. Samozřejmě nenutím, ale myslím si, že i pro hráče, kteří tahovým soubojům neholdují, má hra co nabídnout. Pokud vám nicméně vadí obrovská kvanta textu, pak to asi smysl nemá.

kufač
kufač
Level 42 Level 42
28. 8. 2023 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard Já jsem typ hráče, kterému všechno hrozně dlouho trvá, takže 2 hodiny bych možná strávil jen výběrem postavy Ke všemu hraju na Playstationu. Navíc jak sám píšete v recenzi - taková hra je závazek a abych byl ochotný se pustit do hry, která mi spolkne 100+ hodin času, tak o ní musím být naprosto přesvědčený. Toho času na hraní her už není tolik, jako kdysi, takže si pak pečlivě vybírám, do čeho se pustit a seznam herních restů mam i tak až příliš dlouhý.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
28. 8. 2023 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač Zcela pochopitelné. Tak přeji, ať se brzo najde titul, který vás uchvátí stejně, jako se to podařilo v mém případě BG3.

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těžko si asi představit hru, kde bych si přál víc další příběhové DLC. Tenhle svět a systém má obří potenciál, tak budu věřit, že nakonec Larian nakonec ještě tuhle hru rozšíří. I když by to znamenalo hodně práce a trochu modifikace v DnD e5

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor DLC nebudou byli by hard zapracovat do toho příběhu spíš bych se nedivil kdyby udělali new hru v tom světě

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Lariani netvrdili, že DLC nebude, ale že ještě nejsou ohledně přídavků rozhodnutí. Větší zasahování do stávajícího příběhu zřejmě opravdu nepřichází v úvahu, ale to neznamená, že nemohou vycházet odbočky...

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať A jak zapracuješ odbočku do příběhu kde čas hraje roli ? Tam nemůžou dat příběh kde tě pošlou někam daleko nebo do jiného města atd protože se musíš zbavit červa v hlavě a porazit elder brain a zároveň nemůžou udělat DLC po příběhu protože je tam hafo konců , rovnou říkám tady DLC nebudou jako nebyli v Divinity a Larian řikal že nemají v plánu žádné DLC teď i kdyby teď začli makat na DLC potrvá roky než vyjde

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Odbočku v tom smyslu, že můžou například rozvinout příběh některé z hlavních postav před událostmi ve hře. A znovu opakuji - Lariani neprohlásili, že žádné DLC rozhodně není v plánu, ale že se ještě uvidí, protože si nejprve potřebují od tak vyčerpávající práce na BG3 odpočinout...

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem dohrál a zrovna mi nepřišlo že bych měl problém s výkonem v act 3 mě to jelo furt stejně jako v act 1 kolem 50 až 70 FPS jediné co mi přišlo že na lv12 kterej získáte hned v act3 pokud jste dělali všechno jsou postavy kurva OP a jen jeden boss dělá trochu problém jinak vše easy na Balanced ( a lidi chtějí módy na lv20 why pointless ) jinak jsem udělal každej úkol a hru dohrál za 160H teď čekám na updates a pak zahrají znova / docela nevím co si myslet o lidech co mají grafiky za 15k a pišou že act 3 jim jede na 30fps kdy mě s grafikou co teď stojí 5500kč to jede na max na 50fps ve 2K bez FSR

FotrLotr

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Hele to je fakt snadný. Prostě na něco se to optimalizovalo a na něco ne. On to Josef asi říká správně. Prostě si mysleli, že brutální výkon bude stačit

Strec

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin *"docela nevím co si myslet o lidech co mají grafiky za 15k a pišou že act 3 jim jede na 30fps kdy mě s grafikou co teď stojí 5500kč to jede na max na 50fps ve 2K bez FSR"* Jestli není problém v tom, že v grafice ten problém jednoduše není. Pokud jsi pořádně četl a nebo jsi i jen zabrouzdal k nějakému článku ohledně 3 aktu, tak je na evidentně problém procesor. A to je tu pak ještě proměnná jako celková sestava PC, balast v PC a možná trefa "optimalizace" do sestavy. Ale neříkám, že někdy nejsou optimalizace spraseny, že na levnějším PC hra jede stejně nebo i lépe něž na novější a dražší sestavě. To si potom člověk řekne, proč si dělal tu HW rezervu a investoval do toho peníze, když optimalizace hraje poslední housle a ještě po vydání s nejasným výsledkem.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
28. 8. 2023 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strec A jaký procesor máte?

gerhart

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Krásne napísaná recenzia na krásnu hru.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gerhart Díky, pochvala vždy potěší :-) .

FotrLotr

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RTX4080, Ryzen 9 7900x Takže bych řekl že docela slušná sestava, hráno v 1080x1920 (njn monitor ještě nepřišel) Dva první akty krásných 100+ FPS. Třetí akt krásných 100+ fps, s propady na 4 až 10 fps každou chvilku. A co to způsobuje? Paladinská aura a "šlápnutí" do vody. No zahraju si to za rok s mody. Snad to do té doby opraví. Momentálně je to prostě nehratelné.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotrLotr Tak to je celkem masakr. Prý pracují na optimalizačním updatu, který by měl být "za rohem".

FotrLotr

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard Jako ta hra je fakt skvělá. Jasně vůbec by mi nevadilo se v té hře kouknout víc do podtemna, avernu atd. Prostě víc cestovat. Ale první dva akty jsem si fakt užíval. Ale ten třetí akt. No prostě jsem si řekl že si počkám tak rok. Pak si to zahraju znova s módy na lvl 20, 9lvl kouzly atd atd

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotrLotr Na lvl 20 už bude postava příšerně OP, ne? To leda, že by bylo součástí módu i posílení nepřátel.

FotrLotr

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard No jasně, že bude :D kdo by ale nechtěl vyvolat záplavu elementálů na náměstí? Ale já tak nějak doufám, že do roka vyjde alespoň jedno velký rozšíření. Podtemno třeba. Což logicky zvednou level na 16. Aby to dávalo smysl. Což by pak stačil jen nějaký jednoduchý mód na posílení nepřátel.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotrLotr Na rozšíření se dle všeho nepracuje :( .

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
27. 8. 2023 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotrLotr Je to prostě špatná utilizace CPU, je to poměrně dost častý, posledně jsem tohle zaznamenal u Farthest Frontier, který jede totálně příšerně i na mojí 7900XTX s R9 7900.

FotrLotr

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Pravdu máš. Grafika ve třetím aktu jede na 15%, procesor na 10% (ok možná víc, ale prostě ne zas o tolik) Zkoušel jsem zvýšit prioritu, ale to dalo navíc asi jen 3fps A tak jsem pro srandu zapnul Cyberpunk a BG3 najednou. Cyberpunk na max s rt. Prostě vše na full bez dlss. 70fps BG3 jelo pořád stejně 100+fps s propady na 4

Josef

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotrLotr Já 4090 + i9-13900K a ve třetím mám ten samý problém. Mám pocit, že na high end pc se s optimalizací vykašlali. Asi myšlenka, že pouhý vykon bude stačit.

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotrLotr Jak mužeš mít propad na 4fps ? Jsem nikdy nezažil v žádné hře ani v BG3 a to hraju na max

FotrLotr

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Úplně jednoduše. Ve třetím aktu začínáš na takovým mostě. No a tam jsou kaluže. A jakmile s postavou vkročíš do vody. A je to ideálně paladin s aktivní aurou. Tak ti na vteřinu spadnou fps na 4. Jen na moment. Vteřinu, fakt chvilku. Pak to skočí na klasických 100+fps. Nebo máš postavu která má pasivku která dává zvýšený damage pokud jsi ve stínu. No a jakmile přejdeš hranici z osvětlení do stínu tak znova. Opět ze 100+ na 4 až 8. To se zas děje v každé budově nebo jeskyních. Protože ta hra skutečně počítá v jak osvětlené oblasti postava je. Prostě ten moment kdy hra počítá nějakou "změnu". A jo fps snižuje i oddálení minimapy. Což jako není úplně ok.

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotrLotr Tak to nevím ale ten stín světlo mám taky item co dělá crit rate a různé aury a většinou mám kolem 7 pass aktivních na long rest a toto se mi neděje XD jenom když něco vybouchne to padá na tu vteřinu ale nikdy ne kvůli šlápnutí do vody

Josef

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Njn, ale teď se zamysli. Kolik lidí má pc jako ty, a kolik lidí jako mi? Já mám pocit, že jich bude víc co si kompa za sto tisíc nekoupí. Já mám 4090 s i9-13900K. A mám stejný problémy jako fotr. No a pro kohu budeš optimalizovat? Pro většinu nebo menšinu co si kupuje drahý hračky? A jinak fotr má pravdu. Šlapat do vody skutečně způsobí zasek. Teď jsem to zkusil.

FotrLotr

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin No v tom případě ti hluboce závidím. Ale prostě na highend pc je optimalizace na nic.

FrankHorigan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hra nemá technické problémy na které je dnes všeobecně zvykem hned vše shodit. Ve městě je prostě mnohem víc objektů postav atd. 5600 je prostě dnes ztěží průmerný procesor a problém je tam.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FrankHorigan Jasně, 5600x je budget, ostatně to píšu i v článku, ale třeba takový intel 12900k by to mohl zvládat podstatně lépe a také má problémy. Co se týče počtu objektů, postav atd., to zcela souhlasím. Jsem nicméně přesvědčený, že by hra šla optimalizovat podstatně lépe. Aktuálně přemýšlím o upgradu na 5800x3d, jelikož na nový socket přecházet nechci a moje CPU už nepobere karty typu RTX 4080.

FrankHorigan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard U i7-12xxx a výš má hra tuším potíže s E cores atoje taky otázkajestli to není spíše problém Untelu než Larianu 🙂

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
28. 8. 2023 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FrankHorigan Hra má celkově problém s využitím více jader, což bohužel platí pro většinu enginů. Zato takový Cyberpunk 2077 je ukázkový příklad toho, jak by to mělo vypadat, ten se škáluje velmi dobře.

Johny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem v plánu hru tento víkend dohrát, ale co jsem se dostal do třetího aktu, to nadšení z hraní skoro vymizelo. O výkon zase tolik nejde, i když sem tam se to v tom třetím aktu kousne, ale 40-50fps zase není tak tragické při takovém stylu hratelnosti. Všude někdo je, něco se děje, ale přijde mi, že 90% z toho k ničemu neslouží, zatímco v předchozích aktech každé NPC šlo vyzpovídat a občas tak šlo i objevit quest. Dneska jsem třeba v Lower City narazil na mrtvé tělo, 4 lidi okolo, furt to komentovali, a já když přišel s očekáváním, že budu řešit vraždu, tak nic. Každé NPC mi řeklo nějakou jednu svoji větu a to vše. Kdyby aspoň takové NPC neměly jména a byli by prostě "citizen". Byl jsem v hospodě, kde většina právě jméno má, ale opět jen 10% z místních má co říct. A to město je velké, husté a plné takových "fake" NPC. Jinak hra je fakt Dílo s velkým D. To co se podařilo Larianu vytvořit, těžko někdo překoná. Takhle komplexní hry většinou bývají rozbité raz dva, ale tady to opravdu drží pohromadě až skoro do konce. V mém případě jsem ale možná zašel ještě dál, než hra umožňuje, ale dává najevo opak, a rozbil jsem si romance :D takže smůla. Každopádně za mě si hra teď zaslouží 9/10, i přes nějaké mouchy, které jsem zažil. Jedná se snad o jedinou hru za poslední dlouhá léta, kde mi opravdu nevadilo načíst cca 5 hodin starý save, protože jsem neměl ponětí o jednom časem omezeném questu v 2. aktu, takže na konci aktu jsem pak koukal co se stalo, proč se to stalo, co jsem udělal špatně.. 10 bych tomu dal, až/pokud vyjde Enhanced Edition a hra bude opravena a vylepšena. Třeba inventář a více tašek s automatickým skladováním knih+dopisů, zbraně, zbroje, šípy, svitky atd. Přidání možnosti úpravy postavy uprostřed hraní by taky bylo fajn. Larian mi připomíná CD Projekt a dneska to je jako s CDP 8 let zpátky, tak doufám, že jim taky neprdne v kedlubně, tak držím jim do budoucna všechny palce.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Já naopak ve třetím aktu náhodně narazil na hodně úkolů, ale je pravda, že co se týče poměru rozsah aktu/náhodné questy, tak v tom byly první dva akty zajímavější. Tebou zmiňované úpravy inventáře bych 100% uvítal. Jak píšu v recenzi, tak jsem nad devítkou uvažoval, ale hra mě prostě uhranula a nemohl jsem jinak. A s těmi romancemi...taky jsem to nějak pohnojil. Asi zvyk z reálného života :D

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
28. 8. 2023 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard Správa inventáře je docela nešťastná a třetí akt má svoje problémy (i když já zatím snad na žádnej zabugovanej quest nenarazila, možná na jeden), ale máloco si tu desítku zaslouží tak jako BG3! Pěkná recenze s IMO úplně adekvátním hodnocením :) Btw. Vím, že už to trochu zabrušuje do spoilerů, ale zajímalo by mě, jak jdou rozbít/pohnojit romance :D

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
29. 8. 2023 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka Ohledně těch romancí jde o to, že jsem tak nějak marně čekal, kdy mi vyskočí cutscéna při long restu. A ono nic.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
29. 8. 2023 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard Myslím, že minimálně u některých postav je třeba projevit trochu iniciativy. Skvělá příležitost je druidskej večírek, ale ani to často nestačí. Některý postavy zas naopak hráči lezou do postele samy (většinou ty, u nichž o to nikdo moc nestojí). Celkově mi připadá, že jsou romance strašně dobře a uvěřitelné pojatý a hlavně skvělé napsaný. No, tak aspoň bude v případným druhým průchodu co zlepšovat :)

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
29. 8. 2023 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka Druhý průchod zkusím někdy v zimě, pravděpodobně za dark urge a jako otrlý polyamor :D

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Však to říkali že ve městě nebudeš moc mluvit s každým NPC protože jich je tam prostě moc a že to nemůže bejt jako v act 1 a 2 kde jich je ani ne 1/10 toho co ve městě

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin On si asi myslí, že Baldurs gate kde mají asi 2000 lidí udělají stejně jako první akt :D Někomu se prostě nikdy nezavděčíš. Kdyby to chtěli dělat tímhle způsobem i v 3 aktu, tak by se čekalo asi další dva roky :D

madPav3L
madPav3L
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
27. 8. 2023 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor Ne, jen chce, aby odlišili lidi s úkolem a lidi bez, co mají jenom hlášku, protože proklikat tolik lidí, aby jsi našel úkol je na *****.

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@madPav3L No na lidi klikat nemusiš většina úkolů k tobě přijde sama na určitém místě a je velmi lehké poznat kde se něco děje a kde jsou jen NPC navíc o tom to je že ten kdo víc hledá a prozkoumává toho najde víc než aby ti hra všechno sama ukázala taky jsem minul pár úkolů protože jsem někoho zabil místo abys s ním nejdřív mluvil nebo protože jsem na jeden úkol zapomněl a on byl na čas co dodat welcome to DnD lepší jak 2077 kde ti furt někdo volá a cpe ti úkoly

bokas
bokas
Level 42 Level 42
27. 8. 2023 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U takových vzácných her ,kde je kladen důraz na kvalitu a jsou dělány, jak se tak říká s “láskou”.Je problém si pak zahrát něco jiného, protože to prostě nebaví.Naposledy se mi to stalo u RDR2

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas Souhlas, já měl tyto problémy po třetím Witcherovi.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
27. 8. 2023 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejsem úplně fanoušek žánru ale 10/10 zaslouženě.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel cRPG jsem hrával jako špunt, ale bylo to na mě moc těžké. Po BG3 si dám chviličku oraz (asi u Starfield) a pak se vrhnu na sérii Divinity :-) Myslím si, že Baldur´s Gate 3 dá vzniknout spoustě nových fanoušků žánru právě proto, že je to taková pecka.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
27. 8. 2023 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard Já mám hrozný problém s tou tahovou stránkou, u Xcomu jsem dost skřípal zuby, tady nevím jestli jsem schopný to nějak tolerovat i když je to klenot.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Já tahovky vážně nehrál více jak dekádu a tady mě to strašně baví :-) . Nebál bych se toho.

Reklama
Reklama