Recenze deskové hry Zombie koťátka
Speciály Článek Recenze deskové hry Zombie koťátka

Recenze deskové hry Zombie koťátka

7

Smrt tu nemusí být konečnou.

Zombie tématika je v herním průmyslu hodně oblíbená. Už tento měsíc k nám dorazí očekávaný titul Dead Island 2. Nebude to však hned a tak nastává otázka, čím si ukrátit čas. Jednou z variant je bezesporu Zombicide: Živí nebo nemrtví, kde kosíte nemrtvé v zástupech. Pokud však hledáte něco, co si lze dát i s dětmi a výborně se u toho zabavíte, tak pro vás dnes máme recenzi karetní hry Zombie koťátka.

• Počet hráčů: 2 – 5
  • Herní doba: 15+ minut
  • Cena: 599 Kč (Tlama Games)
  • Poskytnuto: Asmodée-Blackfire
  • Věk: 7+

V jednoduchosti je síla Zombie koťátka

Na deskové herní scéně jsou různé typy her. Některé sází na to, že střádáte, zatímco jiné vás nechají prostě naskočit do víru hraní. Zombie Koťátka patří do té druhé skupiny. Nikdo nenutí skupinu hrajících do složitého studování pravidel ani práce s řadou komponentů. Do rukou je vám dáno několik karet a s nimi následně pracujete až do momentu, než si líznete koťátko obmotané trhavinou, které vás roztrhá na kusy. Nebo také neroztrhá. Je tu totiž možnost, jak se smrti vyhnout. Pomyslným esem v rukávu oproti originální hře Výbušná koťátka není zelená kartička Zneškodnit, nýbrž Zombie koťátko. To se tu stává spásou nejen pro vás, ale také pro ty, jimž už smrt zaklepala na vrata.

Recenze deskové hry Zombie koťátka

Vynesením této karty tím pádem pomůžete jak sobě, tak i mrtvolám, které se mohou opět vrátit do hry, čímž se navyšuje atraktivita pro mladší hráče vyloženě iritované tím, že musejí čekat na to, až celá partie skončí. A tento kousek není tím jediným, co tato variace přináší do světa, kde kočičky mohou představovat záhubu. Vyloženě spojena je s ním řada karet, které mohou tomu, kdo je vynáší, často pomoci, nebo naopak uškodit. Třeba taková kartička „Kopej hloub“ patří mezi ty lepší kousky. Dává vám totiž možnost nahlédnout do dobíracího balíčku a následně si zvolit, zda první dostupnou kartu chcete, či ji naopak vrátíte. Je tu však jeden háček. Když se rozhodnete si ji nevzít, musíte sáhnout po další a rovnou ji vložit do své ruky, kvůli čemuž se může vybíravější hráč hravě dostat k bombě.

Vedle pomáhajících karet jsou tu také ty, které sází na útok. Hodně drsným kusem je bezesporu „Útok smrti“. Pokud ji použijete, tak si následující hráč musí za každého mrtvého líznout tři karty, což je takřka rozsudek smrti. Tedy minimálně v momentu, kdy hrajete s větším počtem a velká část osazenstva to už má za sebou. Mrtví tu hrají i po explozi stále nemalou roli a fakticky se stále jistým způsobem účastní hry. Živí je při vynesení určitých karet musejí kupříkladu krmit skrze kartičky a v okamžiku, kdy se vrací opět do hry, jsou díky tomu často silnější, než před svým pádem do temnoty.

Recenze deskové hry Zombie koťátka

Jedním ze silných faktorů Zombie koťátka je bezesporu grafické zpracování jednotlivých karet. Prakticky každá kartička přichází s vtipným vizuálem, který dokázal děti vždy nadchnout, což se často nestává. Neříkám, že základní variace nesoucí název Výbušná koťátka nenabízí velmi zajímavé vizuální zpracování, avšak tato mi svým hororovým formátem možná přirostla k srdci více než základ, v němž lze nalézt třeba kočičího jednorožce, který zvrací duhu, nebo chlápka s tak chlupatými zády, že to snad svět ještě neviděl. Tentokrát se můžete těšit třeba na zombie variaci na Vincenta van Gogha, mumii zachycenou vodním vírem na toaletě, či zombie, co zneužívá své očko k nakukování do cizích karet.

Zombie Koťátka představují ideální jednohubku

Už Výbušná Koťátka jasně ukázala, že lze dělat opravdu zajímavé a rychlé karetní hry bez výrazného zaměření na komplexitu. Hru jste si osvojili prakticky během pár minut a za váš čas vás následně odměnila hromadou kvalitní zábavy spojené s bezpočtem nečekaných konců a výbuchů. Zombie koťátka se v tomto ohledu od originálu příliš neliší. Opět tu máme kousek schopný vtáhnout v řádu sekund každého, kdo má rád dynamickou zábavu a nebojí se, že prohra přijde dříve, než by se často nadál.

Zombie tématika do zavedeného formátu přináší jistou formu okořenění, protože nejenže dává možnost k návratu, ale také nechává mrtvé zasahovat do hraní, nebo skrze počet padlých definuje určité efekty karet. Některé nové kousky jsou drsnější než ty původní, ani ty tu však neschází. Upřímně nemám, co bych karetce Zombie koťátka vytknul, jelikož vše, co slibuje, plní do puntíku. Jestli chcete dobře známou hrou něčím osvěžit, tohle je jasná volba.