Recenze karetní hry Star Wars: The Deckbuilding Game
Speciály Článek Recenze karetní hry Star Wars: The Deckbuilding Game

2

Nastal čas tasit světelný meč.

Karetní hry jsou stálicemi, které si lze vzít takřka kamkoliv. Některé podobně jako Zombie koťátka můžete vytáhnout prakticky v jakékoliv společnosti a pak jsou tu kousky, které jsou o kapku složitější, přestože jejich základní ovládnutí není až tak náročné. A přesně mezi takové projekty patří Star Wars: The Deckbuilding Game, s níž si lze ukrátit čas při čekání na Star Wars Jedi: Survivor.

• Počet hráčů: 2
  • Herní doba: 30 - 45 minut
  • Cena: 909 Kč (Tlama Games)
  • Poskytnuto: Asmodée-Blackfire
  • Věk: 12+

Star Wars: The Deckbuilding Game sází na klasický střet

Karetní hra Star Wars: The Deckbuilding Game představuje kousek, ve kterém se ujmete jedné ze dvou stran a následně se dáte do hraní se základním balíčkem rozšiřovatelným o nové kousky. Vždy před sebou máte nabídku galaxie, ze které si lízáte karty podle toho, na které stojíte straně, Impérium si tím pádem jen těžko vezme pěšáka z řad povstalců. Těšit se ale můžete na opravdu pestrou škálu známých jmen.

Kromě starých a všem veteránům dobře známých hrdinů, se ve spektru karet Star Wars: The Deckbuilding Game nachází také kartičky postaviček, které lidé, odkojení původní filmovou sérií a nesledující další snímky, zřejmě neznají. Jedním z takových je třeba slepý mnich Chirrut Imwe, kterého jistě poznají všichni fandové snímku Rogue One: Star Wars Story, předcházejícího událostem Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje. Nalézt je ho možné u rebelů, kde disponuje silnějším útokem v případě, že Síla stojí na jeho straně. Ze Síly těží u této strany konfliktu třeba také Luke Skywalker, který je schopen zničit nepřátelskou loď v případě, že máte převahu v Síle.

Imperiální síly naopak přichází podpořit Orson Callan Krennic, jehož schopností je vzít si jednu kartu, nebo rovnou dvě v případě, že je ve hře Hvězda smrti, což dává u člověka, který ji konstruoval, smysl. Dominantní postavou je v tomto případě „překvapivě“ Darth Vader. Ten obdobně jako ostatní dokáže těžit z toho, že se vám podaří dostat Sílu na vaši stranu. Když se vám v tomto ohledu takto zadaří, vzroste mu síla útoku na 10, což nepřátelské kartičky neuvítají, protože se jedná o hodnotu schopnou takřka ničit planety. Kupříkladu takovou kartu, na níž je svět Mon Cala, zničíte během svého tahu na jediný zásah.

Vedle postav stojících vyloženě na některé ze dvou znepřátelených stran, se ve Star Wars: The Deckbuilding Game nachází také neutrální jednotky. Zajímavou postavičkou je kupříkladu lovec Dengar, který při ulovení nepřátelského cíle získá dodatečné suroviny. Dominantou karet nemajících jasné frakční ukotvení, je Jabba Hutt, který si toho do hry přináší opravdu hodně. Jeho speciální dovedností je navíc schopnost vykázat jednu kartu ze své ruky, a v případě, že je doprovázen silou , si dvě přidat. Celkově je tím pádem škála karet velmi pestrá a je z čeho si vybírat.

Nepřátelské světy musí hořet

A na čem vlastně stojí hratelnost? Na likvidaci nepřátelských světů, ke kterým se dostáváte skrze likvidaci nepřátelských pěšáků a především lodí snažících se je chránit. Na startu každého tahu získáte zdroje za karty ve vaší flotile a také v případě, že stojí SZdroje slouží k nákupu dalších karet, nepočítejte však s tím, že by se vám pořízený kousek dostal ihned do rukou. Musíte ho zamíchat do svého odhazovacího balíčku, takže se k němu dostanete až po příštím zamíchání.

Během svého kola máte možnost vynášet karty, užívat schopnosti postav, těžit ze zdrojů, nebo plánovat útok. Jakmile však tah končí, zůstanou vám pouze vynesené lodě a planety. Jednotky odhodíte a stejně tak naložíte i se zdroji, které hodíte do hlavní zásoby. Z balíčku si následně vezmete pět karet, popřípadě zamícháte svůj odhazovací balíček a vytvoříte tak nový zdroj.

Jakmile dojde na útok, musíte si vybrat, zda výpad povedete proti jednotkám, nebo proti světům nepřítele, které vlastně představují hlavní cíl. Než však na ně zaútočíte, musíte nejprve eliminovat lodě s nemalým počtem životů, takže se k nim hned tak dostat nedá. Jakmile je navíc některý zničen, přichází na řadu další až do třetího zásahu, kdy se nepřítel už nemá kam schovat, čímž fakticky hra končí.

Duel má ve Star Wars: The Deckbuilding Game grády

Od Star Wars: The Deckbuilding Game jsem toho mnoho nečekal, tematicky sice hra působila zajímavě, avšak trošku mě odrazovala skutečnost, že je pouze pro dva hráče. Nakonec ale příjemně překvapila lehce pochopitelným návrhem a také systémem síly fungujícím na principu karet, které v podstatě přetahují misky vah na jednu stranu, čímž ve finále svou stranu posilují.

Silnou stránkou tohoto celku jsou bezesporu legendární postavy a ikonické charaktery série Star Wars. Možná bych si dokázal představit, že by nebyla přítomna skupina z Rogue One: Star Wars Story, avšak přítomnost těchto hrdinů není vyloženým problémem. Hodně se mi zamlouvají souboje a především eliminace spojené se ziskem surovin. Star Wars: The Deckbuilding Game rozhodně stojí za pozornost pro ty, kteří touží po slušném deckbuildingu.