Recenze Gothic 2 Complete Classic – návrat klasiky ve slušné formě
Gothic 2 Recenze Recenze Gothic 2 Complete Classic – návrat klasiky ve slušné formě

5
Platformy Nintendo Switch Switch Windows PC

Neznámý hrdina se vrací na svou nejslavnější štaci.

Série Gothic u nás patří dlouhodobě mezi stálice. Minimálně první dva její zástupce by někdo označil za RPG, která nestárnou, což ale není tak úplně pravda. Když si je chcete zahrát musíte zkousnout některé nešvary. Nebo tomu tak minimálně doposud bylo. Nyní se to ale mírně mění. Legendární druhý díl totiž dorazil na Nintendo Switch. Jaké inovace přináší a zda stojí za pozornost, vám řeknou následující řádky.

Platforma: PC, Nintendo Switch (recenzovaná verze)

Datum vydání: 29. 11. 2023

Vývojář: Piranha Bytes

Vydavatel: THQ Nordic

Žánr: Akční RPG

Česká lokalizace: ano

Multiplayer: ne

Dat ke stažení: 10 GB

Herní doba: 70 hodin

Cena: 735 kč (Nintendo)

Khorinis si v Gothic 2 Complete Classic žádá svého vývoleného

Kdo si myslel, že cesta bezejmenného hrdiny po poražení démonické entity známé jakožto Spáč skončí, v Gothic 2 rychle zjistil, že hrozeb je v tomto vesmíru více a některé jsou horší než jiné. Příběh Gothic 2 Complete Classic vám už od počátku servíruje dvě dějové linky. Váš hrdina tím pádem má možnost vyrazit na lov draků, i na tajemný ostrov, kde na něj čeká tyranii šířící Raven a hromada oživlých soch, které je třeba rozmlátit na kusy. Pro ty z vás, kteří toto vyprávění už znají, nebudou jednotlivé pasáže žádným velkým překvapením. Nováčkům ale mohou nabídnout dosti zajímavé dobrodružství.

Jelikož se nejedná o remake, tvůrci nepřicházejí s žádnými výraznými inovace po stránce děje. Nováčkům však na konzoli Nintendo Switch nabízí opravdu slušné vyprávění z éry, kdy ještě každé rozhodnutí neformovalo osud světa, avšak přeci jen tu vždy nějaká ta zásadní volba byla. Prim v Gothic 2 Complete Classic hrají inovace, s nimiž autoři této nové verze přicházejí. Jednou z největších je bezpochyby grafické vylepšení herního světa, jehož průchod je nyní o poznání stravitelnější než ve verzi pro PC. Ať už vyrazíte vstříc bývalé hornické kolonii, tropickému ráji, nebo některé z řady zatuchlých kobek, celek vám pojede vždy na nádherných 60 fps, takže plynulost opravdu tentokrát není problém.

Grafika není tím jediným, co prošlo zlepšením

Vizuální zpracování se minimálně podle toho, co jsem mohl spatřit, posunulo relativně kupředu. Během práce na jejich projektu se však tvůrcům podařilo zlepšit více aspektů, díky čemuž se nejedná o jediný trumf Gothic 2 Complete Classic. Vlastně bych se nebál říct, že je to jeden z těch „menších“ prvků, se kterými autoři přichází. V původní verzi tohoto díla jsem měl vždy dost problém s tím, jak se zacházelo s inventářem. Tento problematický prvek se vývojářům podařilo vyřešit, takže ani na konzoli nemáte obtíže s ním pracovat, což mě trošku překvapilo, ale upřímně z toho mám radost. Stejně tak nebyla problematická ani orientace v nabídce kouzel.

Nejvíce mě ale potěšila skutečnost, že i v této verzi tvůrci podobně jako v remasteru Gothic 1 maximálně pracují s potenciálem konzole Nintendo Switch. V praxi to znamená, že kromě možnosti hrát Gothic 2 Complete Classic na cestách, je tu též alternativa spojená s Joy-cony. Ty si lze „vytáhnout“ z konzole a pustit se s nimi do práce. Tedy přesněji řečeno, do kosení nepřátel. Když s nimi totiž budete dostatečně efektivně máchat, můžete s nimi provést parádu nebo úskok. Neschází tu ani možnost jasně vést útoky, díky čemuž jste schopni na své protivníky vytvářet nepříjemný tlak, na který nedokáží vždy efektivně reagovat. Osobně jsem si tento prvek zamiloval.

Tvůrci Gothic 2 Complete Classic cílí na jasnou hráčskou skupinu

Gothic 2 Complete Classic představuje slušný remaster, který v mnoha ohledech prošel zásadními změnami. Zlepšen byl vizuál, hratelnost, nebo také podoba inventáře. Hodně důležitou inovací je pak možnost práce s Joy-cony, z nichž jsou ve vašich rukou fakticky zbraně, díky nimž si celé dobrodružství užijete v daleko vyšší intenzitě než dříve. Základní myšlenka však zůstala beze změn.

Pro některé hráče může být podle mého názoru problémem bezpochyby cenovka. 30 euro rozhodně není málo, na obranu tvůrců bych však řekl, že tentokrát komunitě neprodávají pouze jednu hru, ale titul s opravdu obsáhlým rozšířením, což v praxi znamená, že před vámi stojí dobrodružství na 70 hodin a to jen v případě, že se zaměříte pouze na hlavní dějovou linku. Chápu však, že někomu může cena i tak vadit. Osobně bych tento kus doporučil primárně fanouškům, kterým inovovaná verze kultovky dává možnost opět vyrazit do Khorinisu a jeho okolí. Snad se i v tomto případě časem dočkáme remaku.

Gothic 2

Gothic 2 Complete Classic je vydařeným remasterem, který ukazuje, že když chcete jste schopni zásadně inovovat. Díky přenesení hry na konzoli Nintendo Switch mohou i staří veteráni spatřit novinky, o kterých se jim možná někdy pouze zdálo. Fandům této série by tento kousek neměl uniknout.

Hromada obsahu
Návrat do oblíbených destinací v 60 fps
Grafická vylepšení