Recenze Hell Let Loose - bojiště pro náročné
Hell Let Loose Recenze Recenze Hell Let Loose - bojiště pro náročné

7
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Druhá světová válka poněkud realističtěji.

Svými naprosto bombastickými upoutávkami tahle hra snadno zaujme každého fanouška moderních stříleček, jako jsou třeba Call of Duty nebo Battlefield. Než se ale rozběhnete hru koupit, je v tomto případě obzvlášť užitečné si o ní něco více zjistit. První důležitá informace je, že se jedná čistě o multiplayerovou záležitost bez příběhové kampaně. A druhá důležitá informace je, že v žádném případě nejde o "run-and-gun" divokou akci. Hell Let Loose má mnohem blíže k vojenským simulátorům typu ArmA.

• Platforma: PC (recenzovaná verze), plánováno pro PS5, XSX/S
  • Datum vydání: 27. 7. 2021
  • Výrobce: Black Matter (Austrálie)
  • Žánr: multiplayerová akce
  • Multiplayer: až 100 hráčů
  • Dat ke stažení: 30 GB
  • Herní doba: nekonečná
  • Přístupnost: 16+
  • Prodejní verze: digitální
  • Cena: 39,99 EUR / 1 029 Kč (Steam)

Taktika a komunikace

Hra takhle komplexní se nevynoří jen tak odnikud. V rámci Early Access přístupu sbírala fanoušky na Steamu již od června 2019, přičemž australští tvůrci se komunitě a zpětné vazbě věnovali opravdu poctivě: každý týden vydávali pro komunitu fanoušků informace ohledně práce na hře a do dnešního dne se hra samotná dočkala deseti velkých updatů. Právě ten dnešní ji přitom povýšil na verzi 1.0 a ukončil její předběžný přístup. Kromě celkové stabilizace hry a zahájení jejího ostrého prodeje to znamená také přidání východní fronty do hry, včetně ruské armády s jejími zbraněmi i vozidly, plus nové mapy Kursk a Stalingrad.

Hell Let Loose tak nabízí celkem 11 opravdu rozlehlých herních map, vyobrazujících řadu nejznámějších válečných lokací napříč západní i východní frontou - od pláží Omaha nebo Utah přes Carentan až po zmíněný Stalingrad. Na těchto mapách se hráči utkají ve skupinách 50 proti 50, které jsou dále rozděleny na specifické jednotky po dvou až šesti hráčích, dle svojí role (například ostřelovač se spotterem je vždy dvoučlenný tým, posádka tanku vyžaduje tři hráče, zatímco pěší bojová jednotka může být až šestičlenná). Každá jednotka má svého velitele a nad tím vším je jeden hlavní velitel, koordinující všechny jednotky.

Hráči se utkají ve skupinách 50 proti 50, rozdělených na specifické jednotky.

Pokud vám předchozí odstavec přišel zbytečně specifický, pak vězte, že právě organizace a související komunikace hráčů je v této hře nejdůležitější. Nastavení zbraní má totiž opravdu nejblíž k vojenským simulátorům, takže vás jedna rána do hlavy z jakékoliv zbraně okamžitě zabije, ale ani do těla nepřežijete často víc než jeden-dva zásahy. Když k tomu připočítáte realistický boj často na velké vzdálenosti, budete při snaze běhat po bojišti jako v nějaké "normální střílečce" neustále umírat, aniž byste vůbec tušili, odkud zásah přiletěl. Tohle je ten typ hry, kde je potřeba se plazit v trávě a hlavně: koordinovat se svojí jednotkou taktické obchvaty nepřítele, stejně jako zásobování, dělostřeleckou podporu a další taktické funkce.

Jedinečný zážitek

Seriózní formát hry podporuje také systém matchmakingu, kde nenajdete žádnou možnost "připoj mě rychle do nějaké hry". Musíte si vybrat z jednotlivých serverů v nabídce (oficiálních i komunitních), kde předem vidíte, jaká bitva tam probíhá, kolik hráčů se už účastní nebo čeká ve frontě na připojení a popis serveru také často naznačuje, jak vážným hráčům je určen (najdete zde třeba hardcore "roleplay" servery). Fanoušci hry dobře vědí, že je komunikace klíčová, takže drtivá většina z nich používá mikrofony. Pokud si chcete hraní opravdu užít a mít šanci nejen na vlastní dobré skóre, ale hlavně na vítězství, měli byste si také headset zapnout. Naprosto nejlepší varianta, jak hru zažít, je samozřejmě vstoupit do ní rovnou v týmu s podobně naladěnými kamarády.

Každopádně jakmile se vám povede stát se součásti slušně komunikující a spolupracující jednotky, čeká na vás jeden z nejsilnějších herních zážitků tohoto typu. Hra naprosto úžasně vypadá a oproti náročnějším vojenským simulátorům se přeci jen mnohem snadněji ovládá - samotný pohyb a střelba jsou rychlé a responzivní způsobem, který známe spíš z klasických komerčních stříleček. Nesnažte se ale hrát s ovladačem, není dostatečně plně podporován. Také UI občas trochu zazlobí, ale není to nic drastického. Při hraní na nejvyšší detaily se mi na mojí sestavě (i7-9700F, 16GB DDR4, RTX 2070 Super) dařilo udržet 60 fps při 4K rozlišení celkem bez problému a byl jsem opravdu ohromen rozlehlostí i detailností map nebo působivostí speciálních efektů při náletech apod. Tohle je samozřejmě velmi hluboká hra, ve které je snadné utopit tisíce hodin a stále objevovat nové vrstvy. Snad vám naše recenze pomohla udělat si představu, zda se do toho chcete pustit.

[sc name="reklama_lynx" ]

Hell Let Loose

Svým seriózním pojetím s důrazem na organizaci, taktiku a komunikaci může někomu připomínat spíš strategii než střílečku. Jakmile se ale dostanete do akce, oceníte responzivní ovládání a mimořádnou výpravu. Pokud hledáte vyváženou kombinaci mezi vojenskými simulátory a výpravnými střílečkami, tohle by mohlo být právě pro vás - obzvlášť pokud do toho půjdete s partou podobně naladěných přátel.

Promyšlená taktická vrstva
Vtahující akční hratelnost
Systém rolí na bojišti