Recenze Hyrule Warriors: Definitive Edition
Recenze Recenze Hyrule Warriors: Definitive Edition

Štěpán Lenk

Štěpán Lenk

2
Platformy Nintendo Switch Switch

Legend of Zelda potkává Dynasty Warriors. Zábavná kombinace, nebo čistokrevná hloupost?

Hyrule Warriors původně spatřilo světlo světa už v roce 2014 a to na konzolích Nintendo Wii U a 3DS. Tenkrát dostali vývojáři z Nintenda a Koei Tecmo Games poměrně odvážný nápad spojit své zaběhnuté série do jednoho titulu a zkombinovat zde to nejlepší z obou světů. Akční adventura Legend of Zelda zaměřená převážně na příběh tak dostává adrenalinový boost a své postavy, prostředí a příběh posílá do víru frenetické akce hack and slash řežby Dynasty Warriors. A jak už to tak vypadá, každá dobrá hra (z relativně neúspěšného) Wii U dříve či později skončí i na Nintendu Switch, není se tedy čemu divit, že Hyrule Warriors vyšla 18. května 2018 ve vylepšené verzi právě na této veleúspěšné konzoli. Bude o co stát?

Nebudu to protahovat. Hyrule Warriors: Definitive Edition obsahuje všechna doposud vydaná DLC a může se navíc pyšnit i vylepšenou grafikou. Pokud vám tedy původní verze unikla a vlastníte Switch, máte jedinečnou příležitost tento rest dohnat. Lepší nabídka už asi nepřijde.

• Vychází na: Switch
  • Datum vydání: 18. května 2018

Království Hyrule pod útokem

Kdysi dávno, v předaleké galaxii… Ne, promiňte, to sem nepatří. Kdysi dávno v království Hyrule udatní hrdinové v čele s Linkem porazili Temného pána Ganondorfa, jehož duše se přitom roztříštila na 4 úlomky. Jak už to ale se záporáky bývá, s porážkou se jen tak nesmíří a co nevidět začnou znovu spřádat plány na ovládnutí světa. Ganondorf tak ke svému účelu využil čarodějku Ciu, strážkyni starobylého artefaktu Triforce, která díky Ganondorfovým manipulacím otevře Bránu duší a do celého království vpustí armádu příšer a démonů. Link, Zelda a další hrdinové pak musí tyto síly zla bezpodmínečně zastavit.

Na začátek by asi bylo dobré si říci, že ačkoli se příběh odehrává ve světě Legend of Zelda, do kánonu nepatří a do oficiální časové osy této série nezapadá. Osobně s tím ale nemám problém, protože ačkoli je děj velmi slušný, v podobných hrách jej až na výjimky vnímám stejně pouze jako záminku k tomu, aby se všichni mohli řezat hlava nehlava. Protože opravdové jádro hratelnosti zde tvoří především souboje.

Původní Dynasty Warriors je zajímavým mixem sympaticky přepálené akce a postupného zabírání pevností a kontrolních bodů na mapě. Hyrule Warriors je v tomto ohledu takřka beze změny, jen se místo feudálního Japonska děj odehrává v království Hyrule, zahrajete si tedy za spoustu postav známých ze série Legend of Zelda. Link a Zelda nesmí chybět, ukáže se ale i Impa, princezna Ruto, Lana, Midna, Fi a mnoho dalších známých postav.

Hack and slash Zelda

První minuty v Hyrule Warriors jsou poněkud chaotické, možná až matoucí. Mapa se hemží nejrůznějšími symboly, značkami a šipkami, které vám dávají pramalý smysl a na obrazovce každých pár vteřin problikne nový úkol. V jakém pořadí máte úkoly plnit či jakou mají důležitost není úplně jasné, navíc k tomu všemu ještě můžete přepínat mezi několika hrdiny najednou a pomocí jednoduchých příkazů kontrolovat jejich pohyb na mapě. Buďte si jisti, že nebudete vědět, kde vám hlava stojí.

Naštěstí se ale vcelku rychle zorientujete a v ten moment si začnete naplno užívat fakt, že i ten nejslabší charakter zde je prakticky polobůh schopný jedním jediným kombem zneškodnit klidně 30 nepřátel naráz. A budete se skvěle bavit, protože bojový systém je sice jednoduchý, ale proklatě chytlavý. Každá hratelná postava má své speciální útoky, zbraně a komba, navíc si každý charakter můžete ještě vylepšovat levelováním a craftováním speciálních odznaků.

A ten skvělý pocit, kdy se bez větších obtíží prosekáváte celými pluky řadových nepřátel, jedním úderem vystřelíte klidně desítky svých protivníků do dálky a necháte je v prachu potupně zemřít, se vám jen tak neomrzí. Do cesty vám ovšem vstoupí i podstatně tužší bojovníci, jako jsou speciální jednotky, strážci jednotlivých pevností či samotní bossové, kterých je celkem slušná řádka a každý vyžaduje aplikaci trochu jiné taktiky. Bojový systém je ale prostě skvělý, není nijak zvlášť komplikovaný a budete si užívat každý úder.

Mise začínají zpravidla stejně, objevíte se na slušně rozlehlé mapě plné pevností a kontrolních bodů a postupně se probíjíte až k nepřátelské pevnosti či závěrečnému bossovi. Během toho se vám objevuje spousta dalších vedlejších úkolů, které sice nemusíte plnit, ale odměnou vám budou nějaké peníze navíc, případně zbraně či craftovací materiály. Pokud nepřítel zabere vaši základnu či jednomu z vašich hrdinů ubere tolik zdraví, až ho donutí k útěku, případně vyprší časový limit (60 minut), vaše mise končí.

Trochu ovšem zamrzí poněkud stereotypní herní náplň. Děláte vlastně pořád to samé - zabíráte pevnosti, ničíte nepřátele řadové, silnější, občas nějakého toho bosse. A tak pořád dokola. Variability si zde tolik neužijete, přesto vás skvělé souboje dokážou u obrazovky udržet docela dlouho. Podle mě je ale Hyrule Warriors titul jako dělaný na krátké, ale o to intenzivnější hraní, právě proto se i skvěle hodí právě na konzoli Nintendo Switch. V autobusu nebo vlaku prostě zapnete hru a než dojedete do zastávky, pozabíjíte s Linkem pár tisíc nepřátel během jedné, dvou misí (2500 zabití v jedné misi není nic výjimečného). Ideální.

Pokud vás klasická příběhová kampaň omrzí, můžete se pustit i do několika dalších herních módů. Challenge mode je čistě bojový režim, kde bojujete s elitními nepřáteli či bossy, Free mode vám dává možnosti si znovu projít celý příběh, ale tentokrát s jakýmkoli charakterem podle vašeho uvážení, a konečně nejzajímavější Adventure Mode, kde si ve stylové 8-bitové grafice můžete prostřednictvím nejrůznějších výzev a bojových scénářů odemykat nové zbraně, charaktery, případně speciální srdíčka permanentně zvyšující zdraví. Jednotlivé mapy v tomto módu jsou navíc inspirovány levely z různých dílů série Legend of Zelda, což je malý detail, který ale určitě potěší pravé fanoušky.

Krása Zeldy hvězd se dotýká… tedy většinou

Z audiovizuálního zpracování mám trochu rozporuplné pocity. Na jednu stranu jsou všechny postavy pěkně detailní a hezky animované, na druhou stranu nijak neohromí prostředí a design jednotlivých úrovní, které by si zasloužily pořádnou porci detailů navíc, hlavně na cestách mezi jednotlivými pevnostmi. Jsou totiž k uzoufání prázdné. Není to úplně tragické, ale trochu mi ty holé široké cesty připomínaly level design z dob PS2. Pár kamenů, keříků a trávy navíc by rozhodně ničemu neškodilo, ba naopak. Celkově se ale na Hyrule Warriors kouká dobře, a to jak v handheldu, tak i na velké obrazovce v TV módu. Jen při hraní v přenosné formě konzole jsem se nemohl zbavit dojmu, že mapa je až moc titěrná a velikost textu by si místy zasloužil o pár pixelů navíc.

Zvuky jsou dle mého názoru úplně v pohodě, ocel mečů pěkně sviští vzduchem, kouzla zní správně magicky, to vše za doprovodu řízné rockové hudby, která mi zde nejdřív připadala jako pěst na ucho, ale co nevidět jsem si na ni zvyknul a musím říct, že se nakonec k té chaotické válečné vřavě skvěle hodí. Většina postav není namluvená a dialogy jsou až na pár voice overů zobrazeny pouze v textové formě, což je u japonských her celkem běžná praktika. Nevadilo mi to jinde a nevadí mi to ani zde.

Bitva dobojována jest

Hyrule Warriors: Definitive Edition je celkově vzato výbornou akční hrou, která zdatně kombinuje dvě zdánlivě nesourodé herní série. Je skoro až fascinující postavy z Legend of Zelda vidět v totální hack and slash akci a masakrovat s nimi nepřátele po tisících. Jen škoda lehce stereotypní herní náplně a poněkud prázdně vypadajících úrovní, které by si zasloužily více propracovat. Pokud ale máte sérii s princeznou Zeldou v názvu rádi a přáli byste si toto univerzum vidět v poznání akčnějším pojetí, tohle je vaše šance.

Hyrule Warriors: Definitive Edition koupíte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Překvapivě funkční hybrid dvou videoherních sérií a povedený port Wii U verze na Nintendo Switch. Pokud jste příznivci frenetických hack and slash akcí a jste alespoň trochu fanoušci Dynasty Warriors či Legend of Zelda, Hyrule Warriors: Definitive Edition vás určitě nezklame

skvělá akce a soubojový systém
velmi dobré propojení Dynasty Warriors a Legend of Zelda
spousta hratelných postav