Recenze Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World – další porce zábavy
i Zdroj: HAL Laboratory/Nintendo
Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World Recenze Recenze Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World – další porce zábavy

Recenze Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World – další porce zábavy

Jan Urbančík

Jan Urbančík

1
Platformy Nintendo Switch Switch 2

Technická vylepšení i obsah navíc.

Reklama

Kirby and the Forgotten Land je jednou z mých nejoblíbenějších her pro původní Switch. 3D plošinovka plná zajímavých nápadů, kterou si díky jednoduchému ovládání užije opravdu každý, ale zároveň v pozdější fázi dokáže být i trochu komplexnější. Proto jsem měl velkou radost, že se na nové konzoli dočká nejenom technického vylepšení, ale dokonce také obsahového rozšíření. A právě na tuto dvojici se podíváme v dnešní recenzi.

  • Platforma: Nintendo Switch 2
  • Datum vydání: 28. 8. 2025
  • Vývojář: HAL Laboratory
  • Vydavatel: Nintendo
  • Žánr: Plošinovka
  • Česká lokalizace: Ne
  • Multiplayer: Lokální kooperace
  • Dat ke stažení: 16,6 GB
  • Herní doba: ~5 hodin (rozšíření)
  • Cena: 2 199 Kč (Alza)

Technická vylepšení

Začněme technickou stránkou, protože ta se týká celé hry, ne jenom nového obsahu. Vývojáři navýšili rozlišení ze 720p do 1080p v handheldu a v docked režimu pak z dynamického Full HD do 1440p, což je dost velký rozdíl. Hra tak na 4K monitoru či televizi vypadá mnohem ostřeji a začištěněji, čehož si všimnete jak při statických záběrech, tak samozřejmě o to víc v pohybu.

Nějaký ten aliasing bohužel přetrvává. Zdá se, že ani tady, přestože jde o 2nd party titul od HAL Laboratory, nikoli přímo od Nintenda, se tvůrci nerozhodli implementovat nějakou AA metodu, takže ostré hrany schodů a dalších objektů jsou stále viditelné. Je to škoda, protože to kazí celkový dojem z vizuálu a já opravdu doufám, že se tahle averze k anti-aliasingu postupem životního cyklu Switche 2 změní. Každopádně pořád platí, že Kirby vypadá krásně a na Switchi 2 výrazně lépe než na předchozí konzoli.

To se alespoň týká docked režimu, v handheldu podle mě rozdíl není zase tolik znatelný. Vyšší rozlišení spíš kompenzuje větší displej, Switch 2 má navíc LCD panel, který v pestrobarevných úrovních nevypadá tak hezky jako OLED model prvního Switche. Upgrade grafiky to samozřejmě není špatný, ale určitě ho výrazně víc oceníte, pokud Switch 2 používáte jako klasickou domácí konzoli.

Co se týče frame ratu, je to poměrně jednoduché – původní hra běžela na 30 FPS, zatímco vylepšená verze na 60 FPS. U obou edicí platí, že drží snímkovou frekvenci dost stabilně (až na pár drobných propadů v DLC). Jen tedy původní verze měla poněkud zvláštní přechody, kdy některé menu, například výběr levelu, běžely v 60 FPS, což působilo vzhledem ke zbytku trochu nepatřičně. Switch 2 verze? Setrvalých 60 snímků za sekundu.

Rozdíl je to velký, i když zrovna u hry, kde prakticky neovládáte kameru, není až tolik citelný jako třeba u Zeldy. Už původní verze byla dostatečně responzivní, každopádně nárůst frame ratu je velmi příjemný, pocítíte ho a určitě ho oceníte v soubojích či obecně akčnějších pasážích.

Zajímavý je rozdíl u načítacích časů. Nejprve jsem si myslel, že jsou za všech okolností prakticky identické, protože načtení z hubu do overworldu, z overworldu do hubu a z overworldu do levelu trvá na Switchi 1 a 2 stejně dlouho. Načítání z levelu do overworldu je ale z nějakého důvodu na Switchi 2 jako jediné výrazně rychlejší, necelé 4 vteřiny namísto 9. Nevím, čím to je, že zrovna tento konkrétní přechod je o tolik rychlejší a zbytek je stejný, tak jako tak ale žádné načítací časy nejsou příliš dlouhé, takže ani příliš nevadí, že zde vylepšení nenastalo. Jakkoli je to zvláštní.

Nové úrovně

Přesuňme se k samotnému rozšíření, které přináší 12 nových tzv. Starry úrovní. Nejde o zcela nové levely, protože staví na základech vybraných úrovní ze základní hry. V podstatě ale jen využívají prostředí a do značné míry úroveň upravují pomocí krystalů. Nové levely jsou díky nim vizuálně pestřejší a celkově hezčí. Vývojáři dokonce sáhli i do prostředí z původní hry a pro potřeby nových levelů upravily některé assety do kvalitnější podoby. Když tedy úrovní procházíte, skutečně si připadáte, že hrajete něco, co by asi na Switchi 1 nebylo možné.

A opomenout nesmím ani fantastický soundtrack, který tady opět zazářil. Už ten původní byl skvělý, tady se ale skladatele pustili do nemalých experimentů s různými žánry a z poměrně klidné, pohodové hudby se tak může stát hudba naléhavá, až lehce znepokojivá. Jde tak o naprosto výborný doprovod a k jednotlivým skladbám se vracím i po dohrání.

Recenze Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World – další porce zábavy
i Zdroj: Jan Urbančík/Zing.cz

Nejde však jenom o audiovizuál, rozšíření přináší také novinky v hratelnosti. Jednak je to rozbíjení již zmíněných krystalů, které vám odhalí cestu dál, ale především tři nové předměty pro Mouthful mode, tedy věcí, do kterých se může Kirby převtělit: pružina pro vysoké skoky, ozubené kolo pro přichycení na stěny a cedule pro sjezd z kopců. Všechny tři jsou velmi zábavné a využity tak akorát, aby se neohrály, ale zároveň byly naplno využity.

Všechny nové úrovně jsou navíc obecně těžší než prakticky cokoli v původní hře. Ačkoli už poslední svět v základní hře vás dokázal dost potrápit, DLC přináší po stránce hratelnosti docela komplexní úrovně, kde si budete muset dávat pozor na nepřátele i plošinkové pasáže. Není to nic úplně šíleného, ale určitě se připravte na to, že už nejde o takovou procházku růžovým sadem. Ale vzhledem k tomu, že si rozšíření pravděpodobně zahrajete až po dokončení základní hry, je to podle mě dobře.

Recenze Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World – další porce zábavy
i Zdroj: Jan Urbančík/Zing.cz

Všechny možné nástrahy a různé typy nepřátel vás donutí průběžně měnit schopnosti, abyste vždy použili tu, která vám dá největší výhodu. Není to nijak na sílu, střídání je vzhledem k rozmanitosti velmi přirozené a zpestřuje hratelnost, takže jsem s tím vůbec neměl problém, právě naopak. Obzvlášť v levelech, které dokážou být trochu delší, než bývá zvykem. Čeká v nich na vás každopádně spousta zábavy a samozřejmě secretů, které mohou být dost šikovně schované.

Jediné, co mě během hraní poněkud omrzelo, byli minibossové, kteří se v průběhu levelů opakovali. Jednak jste s nimi vždy uzavřeni do velmi malé arény, které se prakticky nijak neliší, a jednak jsou jejich útoky stále stejné. Určitě bych tady ocenil větší variabilitu, ale nejde o nic vyloženě hrozného. Ten pravý souboj na vás čeká až v samotném finále, které je skvělé, ale až překvapivě obtížné. Víc vám však prozradit nemohu a vlastně ani nechci.

Recenze Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World – další porce zábavy
i Zdroj: Jan Urbančík/Zing.cz

Celkově mi kombinace vylepšené verze a obsahového rozšíření přijde jako skvělý přídavek do už tak výborné hry. Technický upgrade má sice svoje mezery (aliasing…), ale jinak se povedl na jedničku a minimálně v docked režimu je rozdíl hodně znát. Samotné rozšíření vám pak přinese několik hodin zábavy navíc, přičemž obsahuje velmi pestré a docela náročné levely, kterými je radost procházet. Kirby and the Forgotten Land je jednou z těch her, která vám při hraní zkrátka dokáže vykouzlit úsměv na tváři a DLC není výjimkou. 20 eur za tenhle přídavný balíček a Switch 2 verzi rozhodně stojí za to.


Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World
Nintendo Switch Switch 2

Verdikt

Nová verze povedené plošinovky s Kirbym staví na výborných základech a nabízí jak příjemná technická vylepšení, která oceníte především při hraní na velkém monitoru či televizi, tak solidní porci obsahu navíc. Nové úrovně dokážou být vizuálně pestřejší a herně komplexnější než základní hra, přináší tak dalších několik hodin zábavy, které vám opět vykouzlí úsměv na tváři.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Lepší kvalita obrazu díky vyššímu rozlišení
Stabilních 60 FPS
Stále skvěle funkční základ hratelnosti
Nové levely jsou vizuálně ještě působivější
Opět povedený hudební doprovod
Další schopnosti a obecně komplexnější úrovně
Až překvapivě obtížné, ale zábavné finále
Stále přítomný aliasing, který zbytečně kazí dojem z vizuálu
Recyklovaná prostředí ze základní hry
Repetitivní minibossové
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama