Recenze kompletní edice hry Zaklínač 3: Divoký hon
Recenze Recenze kompletní edice hry Zaklínač 3: Divoký hon

Recenze kompletní edice hry Zaklínač 3: Divoký hon

Martin Pritula

Martin Pritula

16
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Jak dopadla vylepšená verze jedné z nejlepších her všech dob?

Reklama

Tato recenze bude vypadat trochu jinak. Zaklínač 3: Divoký hon je právoplatně považován za vrchol herní tvorby, o kterém od jeho vydání vyšel nespočet speciálů, recenzí a dojmů. Pevně věřím, že pakliže byste snad nějakým způsobem o titulu nikdy neslyšeli, snadno o něm naleznete přesně takové informace, jaké budete zrovna potřebovat.

Zde se tedy zaměřím jen a pouze na to, co nabízí verze pro PC a současnou generaci konzolí – a nutno říct, že změn je opravdu hodně.

  • Platforma: PC (testovaná verze), PS5 (testovaná verze), Xbox Series X/S
  • Datum vydání: 14. prosince 2022
  • Vývojář: CD Projekt RED

  • Vydavatel: CD Projekt RED
  • Žánr: RPG
  • Česká lokalizace: Ano
  • Multiplayer: Ne
  • Herní doba: 50 až 200 hodin
  • Cena: přibližně 1250 Kč, pro majitele původní hry zdarma

PC verze ve znamení fantastické grafiky i technických problémů

Původní verze třetího Zaklínače vypadá i dnes na PC velice dobře a nebylo proto těžké si v diskusích pod našimi články povšimnou, že aktualizaci mnoho z vás již předem označilo za zbytečnou. Opak je ale pravdou. Kompletní edice hry se pyšní jednou z nejmohutnějších implementací ray-tracingu, jakou jsme doposud mohli vidět – RT se stará o odlesky, stíny a také o zastínění okolí, což ve výsledku hru zcela transformuje. Hra je výrazně tmavší a světlo je nyní vrháno pouze těmi předměty, které by jej vrhaly ve skutečnosti. Největší změnou jsou proto zejména interiéry, které jsou natolik rozdílné, že jsem se na rozdíl od původní hry neobešel bez louče, který do temného a nyní mnohem více atmosférického světa vnesl alespoň nějaké světlo. Opomenout ale nemohu ani vegetaci, která byla kompletně přepracována a spolu s nesrovnatelně vyšší dohledovou vzdáleností a detaily vzdálených objektů posouvá hru z roku 2015 mezi tituly, které vypadají fantasticky i dnes.

Recenze kompletní edice hry Zaklínač 3: Divoký hon

Robustní implementace ray-tracingu a vylepšená grafika však přináší mnohé problémy, které způsobily, že jsem po několika odehraných hodinách přešel na PS5 verzi hry. Zapnutý RT hru činí na všech grafických kartách mimo ty úplně nejvýkonnější takřka nehratelnou a vědomi jsou si toho i vývojáři z CD Projektu RED, kteří přispěchali s návrhem, že pokud máte problémy se stabilitou, tak stačí hru spustit v DX11. Taková rada je však přinejmenším úsměvná, neboť byste se připravili o největší vizuální vylepšení, kvůli kterému jste se zřejmě na novinku těšili.

Robustní implementace ray-tracingu způsobila, že na většině PC sestav je hra s touto technologií takřka nehratelná.

Nepříjemným překvapením pak byly také technické chyby, na které jsem v průběhu několika hodin hraní PC verze narazil. Kromě drobností typu problikávajících textur či záseků v prostředí mi bohužel změna grafického nastavení zcela zničila uloženou pozici, což zapříčinilo, že bych musel opakovat několik hodin hry. Místo toho jsem ale raději sáhl po PS5 verzi hry.

PS5 verze, aneb působivá grafika doprovázena filmovým zážitkem

Po zkušenostech s PC verzí působila konzolová verze daleko lépe. Za průchod celou základní hrou a nespočtem vedlejších úkolů jsem se nesetkal s žádným vážným technickým problémem vyjma optimalizace, ke které se ještě dostanu. Co se týče vizuálního zpracování, tak konzolové verze plně využívají většiny technických vylepšení, které můžeme spatřit na PC. Těšit se tedy můžete na obrovskou dohledovou vzdálenost i na ostřejší textury a přepracovanou vegetaci. Další parametry už budou záležet na verzi, ve které se hru rozhodnete hrát.

Na konzole se podívala většina vylepšení z PC. Hra vypadá v obou režimech hry skvěle.

Pakliže zvolíte režim výkonu, zůstanou hře veškeré v předchozím odstavci zmíněná vylepšení a hra poběží na 60 snímků za vteřinu, byť čas od času k drobnému poklesu přeci jen dojde. Režim ray-tracingu pak vypadá daleko lépe, ale na rozdíl od PC verze není plnohodnotný. Zapomenout proto musíte na působivé odlesky, které jsou zde řešeny stejně jako ve verzi pro PS4, ačkoli jejich kvalita je o něco vyšší. Největším problémem tohoto režimu je však stabilita, jelikož filmovým zážitkem v nadpisu jsem bohužel nemyslel dnes již pro mnoho lidí nepředstavitelných 30 FPS, ale 24, což je hodnota, ke které se čas od času během vypjatých a graficky náročnějších scén hra skutečně přibližuje.

Nový quest a další vylepšení

Není to však grafika ani pokročilé technické zpracování, které dostaly třetího Zaklínače na pomyslný vrchol RPG žánru. Tím byl totiž brilantně napsaný příběh a questy, které svou rozmanitostí až do dnešního dne berou dech. No a s příchodem next-gen verze jeden další a opět skvěle zpracovaný quest hru obohatil.

Zatímco od většiny vývojářských studií bychom při spolupráci se seriálem od Netflixu asi čekali jen kosmetické vylepšení, vývojáři z CD Projektu RED se rozhodli vytvořit zcela nový quest, na jehož konci získáte nákresy na nové vybavení. Úkol naleznete v Ďáblově jámě nedaleko Stromu oběšenců a doporučuji se mu vyhnout, dokud nebudete alespoň na 17 úrovni – patři totiž mezi ty náročnější, a to navzdory tomu, že doporučená úroveň je stanovena pouze na level 15.

Další drobná vylepšení pak umožňují například přiblížení kamery či možnost rychle přepínat mezi jednotlivými znameními na konzoli. Za zmínku jistě stojí i možnost schovat otazníky na mapě, které některým hráčům u původní verze vyloženě vadily.


Recenze kompletní edice hry Zaklínač 3: Divoký hon
Windows PC
PlayStation PlayStation 5
Xbox Xbox Series X/S

Verdikt

Nehodnotíme hru jako takovou, nýbrž pouze nové vizuální zpracování, obsah a technický stav. Vylepšená verze třetího Zaklínače je propracovaným remasterem. který vizuálně povyšuje hru mezi špičku současné produkce a tomu všemu přináší obsah, jež je inspirován seriálem od Netflixu a drobná vylepšení herního zážitku. Rozhodně se ale nejedná o bezchybnou aktualizaci. Na PC snadno narazíte na problémy spojené s kompilací shaderů a bugy, zatímco na konzoli PS5 hra v režimu grafiky nezvládá udržet stabilních 30 FPS.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Robustní implementace ray-tracingu
Vylepšená dohledová vzdálenost
Ostřejší textury
Nový quest a kosmetický obsah
Drobná vylepšení hratelnosti
Ray-tracing na PC postrádá nastavení kvality, což způsobuje mimořádnou HW náročnost hry
Na konzoli PS5 hra v režimu grafiky neběží na stabilní snímkovací frekvenci
Na PC snadno narazíte na technické problémy
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama