Recenze Mario + Rabbids: Kingdom Battle - Donkey Kong Adventure
Recenze Recenze Mario + Rabbids: Kingdom Battle - Donkey Kong Adventure

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

Co se stane, když je přídavek zábavnější než původní hra? Nová postava přináší nejen zábavu, ale i změny v hratelnosti.

Moc často se nestává, že vývojáři vydají rozšíření téměř rok po uvedení původní hry na trh. Nintendo si jde obvykle svou vlastní cestou a přesně takovým případem je bonusový obsah do Mario + Rabbids: Kingdom Battle. Tenhle titul obdržel samostatně stojící DLC s podtitulem Donkey Kong Adventure. Hned na začátku se upřímně přiznám, že jsem si musel projít původní hru aspoň částečně znovu, abych si ji lehce připomněl a oživil si herní systémy. A i když mne neskutečně bavila, tak nějakých 10 měsících od posledního zahrání je už prostě celkem dost dlouhá doba.

Navíc jsem tak nějak čekal pouze další natahování bez špetky inovace, ale fantastická spolupráce mezi Ubisoftem a Nintendem vyústila v něco víc, a tak na rovinu řeknu, že když mne loni u Mario + Rabbids: Kingdom Battle odradilo od udělení plného počtu bodů jen pár drobností, dokázalo si rozšíření Donkey Kong Adventure udržet stejně zábavný styl, ujetě smysluplný humor a k tomu ještě výrazně zlepšit původní hratelnost.

Samostatně ale propojeně

Příběh nového DLC stojí vlastně úplně mimo hlavní příběh a hraje se spíše jako vedlejší quest, přístupný z hlavního menu původní hry. Začínáte sice zase s Mariem a jeho skupinkou pomocníků, kteří zjistí že si Bowser Jr. vzal na pomoc Rabbida Konga a společně chtějí ukrást dimenzionální pračku. Během krádeže je ale stroj náhodou aktivován a Rabbid Kong, Rabbid Peach a Beep-O jsou transportováni do nové dimenze, kterou je nádherný tropický ráj, vymodelovaný podle vzoru Donkey Kong Country. Během přenosu se ale pračka poškodí a její jednotlivé kusy se rozletí po celém ostrově. Naštěstí se Rabbid Peach a Beep-Oa ujmou noví kamarádi v podobě starého známého Donkey Konga a k tomu jeden lehce ujetý stařík jménem Rabbid Cranky, kteří našim hrdinům pomohou získat chybějících části stroje. Zápletka skoro jako vystřižená z Pikminů.

„Možnosti, se kterými do hry vstupují Donkey Kong a Rabbid Cranky vám dovolují mnohem větší variabilitu v plánování a celkově strategičtější týmový boj.”

Jak už jsem výše zmínil, od samého začátku jsem se obávat, že půjde jen o opakování stejných herních principů, jen s jinými postavami. Osobně mi navíc Donkey nikdy k srdci nepřirostl, takže mne odrazovala i tento drobná, osobní zášť. Naštěstí tomu tak ve finále vůbec není! Možnosti, se kterými do hry vstupují Donkey Kong a Rabbid Cranky vám dovolují mnohem větší variabilitu v plánování a celkově strategičtější týmový boj.

Pro spuštění DLC je totiž třeba absolvovat pouze úvodní svět, se kterým se tak nějak váže příběhově, ale zbytek už je na vás. Výbava Rabbid Peach totiž zůstává stejná jako z minula, ale pokud nemáte dohranou celou původní hru, začnete prakticky od začátku a vše si musíte pracně nakoupit. Hraje se za ní i stejným způsobem jako předtím, takže ji budete používat spíše k léčení a obraně. Zajímavé ale je, že v DLC je vše jednodušší než dříve, protože celá vaše skupinka je mezi bojem vždy úplně vyléčena.

„Když pak využijete všechny nabízené možnosti, jde potenciálně zaútočit na nepřátele se dvěma postavami třeba až čtyřikrát.”

Donkey má jako primární zbraň banán. Ten funguje podobně jako bumerang a dokáže zasáhnout v oblouku několik nepřátel najednou. Jen se vám nevrátí zpět do ruky. Sekundárně k sobě umí přitáhnout protivníky, a navíc při pohybu využívá pampelišky, a tak se dostane dál než ostatní. Jeho hlavním bonusem je ale pasivní schopnost, při které dokáže odhodit nebo zahodit prakticky vše, na co se v rozsahu svého pohybu může dostat. Ať už jde o různé hliněné a kovové bloky, bomby, nepřátele nebo dokonce i spoluhráče. Místo toho, abyste se od nich jednoduše odrazili nebo je nakopli, může je Donkey Kong zvednout, odběhnout s nimi někam dál a odhodit. Úžasné na celé záležitosti je, že tím dokážete dostat spolubojovníky dál a zároveň i ublížit nepřátelům. Nehledě na to, že jde takovéto útoky více řetězit. Rabbid Cranky má zase jako primární zbraň kuši a umí z ní střílet i když je vyhozen do vzduchu. Když pak využijete všechny nabízené možnosti, jde potenciálně zaútočit na nepřátele se dvěma postavami třeba až čtyřikrát. Jako druhou zbraň má pak Rabbid Cranky bomby s velkým dosahem, a ještě umí uspat nepřátele.

Krátká, rychlá a intenzivní zábava

Původní hra Mario+Rabbids Kingdom Battle měla tendenci občasně trochu zvolnit a svým způsobem i nudit. Často šlo spíše o pomalý a metodický postup, okořenění humorem a sem tam nějakou tou logickou hádankou. Což je přesně v kontrastu s novým DLC Donkey Kong Adventure. Vedlejší příběh se posunuje hned od první scény pěkně rychle, questy vám prakticky nezavaří mozek a boje jsou daleko intenzivnější.

Díky tomu možná hráče hračičky zamrzí, že vedlejším produktem tohoto přístupu je zvládnutí většiny arén minimálně na stříbrnou trofej hned napoprvé. Opakování z nutnosti eliminace vašeho hrdiny takřka nehrozí. Bitvy jsou lehce méně náročné a nepamatuji se, že bych nějaký ze soubojů musel skutečně opakovat. Snad jen z důvodu, že jsem chtěl získat trochu víc peněz nebo si vylepšit vlastní ego a zvládnout celý boj lépe.

Zároveň díky tomu dokážete pro své tři hrdiny získat dostatečné množství peněz (zde banánů) pro nákup výbavy a také zkušenostních bodů. A ačkoli jsem se setkal i s reakcemi hráčů, kteří si asi v půlce příběhové linie stěžovali na pokles zábavy, tak já tento vytýkaný nešvar vůbec nezpozoroval. A jak už to navíc bývá, můžete si po dohrání zaexperimentovat se strategickými možnostmi postav a vrhnout se na pár questů s vysokou obtížností.

Pokud jde o DLC, má Nintendo pověst společnosti, která vydává pouze kvalitní a podstatný obsahu. A Ubisoft se rozhodl pokračovat v této tradici i v případě Donkey Kong Adventure. Humor, který byl pro Mario + Rabbids charakteristický, se dostal i do žil Donkey Konga. A tak i když se vám může zdát zbytečné vracet se po roce k nějakému titulu, nenechte si Donkey Kong Adventure ujít. Jde o zkušenost, která vás chytne a pokusí se určitě dostat do žebříčku nejlepších rozšíření v roce 2018.

specifický humor
nové schopnosti postav
lepší dynamika soubojů