Recenze The Division 2: Warlords Of New York
The Division 2 Recenze Recenze The Division 2: Warlords Of New York

David Bernard

David Bernard

36

Po čtyřech letech zpátky v New Yorku.

Žánr looter shooterů patří bezesporu k velmi oblíbeným. Hnacím motorem hráčů bývá zpravidla touha po lepším vybavení a celkové "piplání" herního avataru. Krátce po vydání loňského propadáku v podobě Anthemu jsme se dočkali druhého dílu The Division. Titul byl zpočátku příjmán velmi kladně, brzy se ale dostavil stereotyp a neustálé patche, které toho mnohdy více rozbily, než opravily. Dodatečný obsah, který rozšiřoval tzv. endgame, působil spíše průměrně. Tak či tak se jednalo o kvalitní žánrovku, která si našla své publikum.

Po roce nám Ubisoft servíruje velké rozšíření s podtitulem Warlords Of New York. Z Washingtonu DC se tak po čtyřech letech vydáme opět do New Yorku, který si spousta hráčů oblíbila v prvním díle. Podíváme se do čtyř zbrusu nových lokací, situovaných do spodního Manhattanu. Vzhůru do Velkého jablka, vzhůru do Města, které nikdy nespí.

• Vychází na: PS4 (testovaná verze), PC, Xbox One
  • Datum vydání: 3. března
  • Žánr: Looter shooter/kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby
  • Česká lokalizace: Ano

Hon začíná

V roli agentů Divize se hráči vydají po stopách Aarona Keenera, bývalého agenta, který zběhl na temnou stranu síly. V New Yorku došlo k biologickému útoku, který má na svědomí nespočet obětí z řad civilistů i agentů. Strůjcem útoku je právě Keener a úkolem hráčů je zastavit ho za každou cenu. Na to, abychom se Keenerovi dostali na kobylku, musíme nejdříve vystopovat jeho čtyři stoupence: Vivian Conley, Javiera Kajiku, Jamese Dragova a Thea Parnella. Každá z těchto postav se vyznačuje jinými schopnostmi a vlastní motivací ke svým činům. Nutno dodat, že pokud se rozhodnete pro cestu do New Yorku, nebudete se před dokončením kampaně moci vrátit do Washingtonu.

V New Yorku došlo k biologickému útoku, který má na svědomí nespočet obětí z řad civilistů i agentů.

Cesta k cíli je lemována zástupy členů tří frakcí. Čističi, známí z prvního dílu, hojně využívají plamenomety a celkově si velmi rádi hrají s ohněm. Rikersové, uprchlí trestanci z vězení na Rikersově ostrově, se vyznačují agresivním chováním a nepříliš malebnou mluvou. Třetí frakcí jsou takzvaní Peacekeepers, skupina civilistů, složená z bývalých členů JTF, která se nám snaží pomoci při našem pátrání. Místy se setkáme i s Černými kly, které dobře známe ze základní hry. Herní doba příběhové kampaně se pohybuje okolo osmi hodin, v závislosti na vašem umu. Příběh mne zaujal o něco více než děj původní hry, přesto se nejedná o nic světoborného. Prostředí je různorodé a některé mechaniky bosů jsou opravdu záživné. Průchod kampaní mi také přišel o poznání těžší, než jak tomu bylo zvykem. Kolem a kolem se kampaň vydařila a já byl spokojený.

Místy se setkáme i s Černými kly, které dobře známe ze základní hry.

Stará známá hratelnost

Pokud od rozšíření očekáváte novou hratelnost, musím vás zklamat. Stále se jedná o The Division, pouze s novým obsahem a zvýšením úrovně z levelu 30 na 40. Jádrem hry nadále zůstává sbírání lootu, průzkum,rozvoj vaší postavy a experimentování s buildy. Překvapila mne ale obtížnost a umělá inteligence nepřátel. Ti jsou místy znatelně prohnanější a nejednou mi pořádně zatopili. Díky novému systému globální obtížnosti si každý může zvolit míru výzvy, která mu vyhovuje, a uplatnit ji na veškeré herní aktivity.

Překvapila mne obtížnost a umělá inteligence nepřátel.

Normální obtížnost považuji za průměrně náročnou, ale těžká obtížnost, na které hru aktuálně hraji, to už je jiná písnička. Vše samozřejmě záleží na vašem vybavení, a pokud vytvoříte solidní build, rozdíl bude zcela jistě znát. Vyzývavou, heroickou, ani novou legendární obtížnost jsem v datadisku zatím nezkoušel, ale jsem si jistý, že bude potřeba pořádného equipu. Všechny zóny a nepřátelé se nově uzpůsobují vaší úrovni, nestane se vám tedy, že byste na levelu 35 bojovali s levelem 39, nebo byli omezováni v cestování po lokacích. Menší změnu hratelnosti nabízí také tzv. Fog of War, jakási mlha, která halí celou mapu a vy ji postupně odkrýváte průzkumem.

Inovace herních systémů

Jedním z lákadel je pro mne jednoznačně nový systém vybavení, nazývaný Gear 2.0. Pamatuji si nespočet hodin, strávených u rekalibrační stanice při tvorbě buildů. Byl to naprostý chaos a z herní doby si ukrajoval nepříjemně velkou část. Člověk mnohdy smazal část vybavení, která byla kvalitní, případně schraňoval desítky kusů s myšlenkou, že by se mohly někdy hodit. Tento problém naštěstí Gear 2.0 eliminuje. U předmětů lze lehce rozpoznat, jak kvalitní jsou, a to díky ukazatelům. Atributy i talenty navíc můžete extrahovat do knihovny a následně je nekonečně používat při rekalibraci. Za toto rozhodnutí patří tvůrcům palec vzhůru.

U předmětů lze lehce rozpoznat, jak kvalitní jsou, a to díky ukazatelům.

Talenty byly notně omezeny a nyní je najdeme pouze na zbraních, hrudních postrojích, batozích a na exotických předmětech. Talenty již také nevyžadují danou hodnotu útočných, obranných či dovednostních bodů. Tvorba buildů je tak notně ulehčena. Děkuji! V rozšíření nalezneme i nové dovednosti, jako například výbušnou či zapalující přísavnou bombu, elektrizující past nebo holografický maják, který slouží jako návnada pro nepřátele. V původní hře bylo na můj vkus až příliš lootu a člověk měl neustále plný inventář. Nyní padá předmětů méně, ale jsou užitečnější. Spolu s vyšší obtížností na předmětech také očekávejte lepší statistiky. Za mě je to skvělé rozhodnutí. Do tzv. "loot poolu" (seznamu předmětů, které vám mohou padnout) samozřejmě přibyly nové exotiky, sety a pojmenované zbraně. Řekněme si na rovinu, co by to bylo za looter shooter, kdyby autoři nepřidali další hromadu vybavení.

Spolu s vyšší obtížností na předmětech také očekávejte lepší statistiky.

Změn se také konečně dočkala Dark zóna. U kontaminovaného vybavení již vidíme statistiky, a můžeme se tak rozhodnout, jestli jej stojí za to nechat vyzvednout vrtulníkem. Veškerý loot vypadený z nepřátel v Temné oblasti je nyní nutno extrahovat. Tento požadavek byl vyvážen přidáním dalšího extrakčního bodu do každé ze tří Temných oblastí. V New Yorku bohužel novou Temnou oblast nenajdeme. V zóně lze také získat zcela novou měnu, která je nutná pro nákup vybavení u specifických prodejců. Ze systému také mizí status "Grey Rogue", díky kterému na vás hráči nemohli zaútočit. V Dark zóně již také není povoleno používat specifické zbraně specializací. Autoři se snaží přiblížit k zážitku z Temné oblasti v prvním díle a jen čas ukáže, nakolik se jim to podařilo.

Ubisofte, Massive...zamyslete se

Prozatím jsem o hře mluvil poměrně kladně. Řádky, které musím nyní napsat, mne vůbec netěší. Technická stránka hry je katastrofální. Člověk by si řekl, že po debaklu s Ghost Recon: Breakpoint se nad sebou společnost Ubisoft zamyslela. Evidentně se tak nestalo. Hra má tolik bugů, až se mi tomu nechce věřit. Nejedná se pouze o nevýznamné chyby, nýbrž o takové, které vám dokonce znemožní postup v samotném příběhu. Spousta hráčů nemohla při vydání promluvit s NPC postavou, která jim měla zadat další část mise. To je dle mého názoru ze strany vývojářů z Massive a vydavatele Ubisoftu naprostá nehoráznost. Na PlayStationu 4, kde hru hraji, docházelo také hojně k výpadkům zvuků. Pomalé načítání nepřátel, díky čemuž byli neviditelní, ale přesto na mne stříleli, na zážitku také příliš nepřidalo. Několikrát jsem zbytečně zemřel a musel absolvovat nehezky dlouhý loading.

Spousta hráčů nemohla při vydání promluvit s NPC postavou, která jim měla zadat další část mise.

Chápu, že se blíží konec životního cyklu konzole a na PC se tyto chyby tolik neobjevují, ale výsledný produkt takto nemůže vypadat. Navíc když jsem mnoho ze zmíněných bugů zažil již před rokem v základní hře. Toto si ani jedna ze společností za rámeček nedá. Za mne velké, významné mínus. Abych technickou stránku hry pouze nelynčoval, tak musím uznat, že grafický kabátek je velmi líbivý. Svět je plný překvapivých detailů a efekty počasí jsou mnohdy dechberoucí. Nicméně mi stále chybí zasněžený New York, ve kterém se dala atmosféra přímo krájet.

Slibný endgame

Po dosažení maximální úrovně hra nekončí, nýbrž, jak je tomu u tohoto typu titulů běžné, prakticky začíná. Díky novému systému vylepšování atributů, které hráči dostanou za každý level nad maximem, je možné postavě zvyšovat útočnou, obrannou a dovednostní sílu. Systém mi připomíná například paragon levely ze třetího Diabla či artefakt z Destiny 2. Aktuální endgame sestává ze sběru předmětů a sestavení funkčních buildů, což samo o sobě není mnoho. Vše se má ale změnit příští týden, kdy odstartuje první sezóna, podobná těm, které známe z jiných online her. V průběhu každé sezóny se setkáme s tzv. Manhuntem, tedy lovem na předem daného nepřítele, což připomíná samotnou kampaň datadisku.

Autoři přislíbili také návrat globálních událostí a apparel eventů (možnost získat unikátní kosmetické odměny). Novinkou jsou tzv. ligy, ve kterých spolu budou hráči moci soutěžit o umístění v žebříčcích. O tomto obsahu toho zatím příliš nevíme. Sezóny budou trvat přibližně tři měsíce a vždy nabídnou nové odměny v průběhu jejich levelovaní, které obsahuje sto úrovní. Sezóny jsou zdarma pro všechny majitele datadisku Warlords of New York. Dodatečně bude možné zakoupit rozšířený season pass, který nabídne více odměn (první pass je zahrnut v ceně rozšíření). Právě v sezónách vidím velký potenciál a doufám, že endgame the Division 2 pořádně rozproudí.

Nenadchne, naštve, ale baví

Hodnotit The Division 2: Warlords of New York je poněkud oříšek. Jakožto fanouška žánru a herního universa mne hra baví. To ale neznamená, že schvaluji stav, ve kterém se titul nachází. Dnešní doba přeje polotovarům a právě přítomné bugy jej z tohoto rozšíření dělají. V sezónách a událostech vidím i přesto velký potenciál a doufám, že se v Ubisoftu a Massive vzpamatují a situaci napraví. Pokud ne, uříznou si ještě větší kousek už tak velké ostudy.

The Division 2: Warlords of New York můžete zakoupit na Ubi Store, Microsoft Store, PlayStation Store a Epic Store.

The Division 2

The Division 2: Warlords of New York má potenciál. Zážitek z hraní ale významně sráží technický stav. Pokud vás bavila základní hra a stejně jako já jste v ní utopili stovky hodin, bude vás bavit i rozšíření. Pokud vám jde pouze o příběhovou kampaň, doporučuji vyčkat na slevu. Kdybych nebyl fanouškem, hře bych udělil o bod méně. Pokud ale autoři dostojí svým slibům a sezóny se uchytí, Warlords of New York by mohli dosáhnout na solidní sedmičku.

Slušný příběh
Návrat do New Yorku
Inovace herních systémů