Upouští se od f2p modelu, Kestrel bude prémiový titul.
Je to teprvě pár týdnů, co vyšel Alan Wake 2, očekávané pokračování a nejnovější titul finského studia Remedy, které už však má plné ruce práce s dalšími projekty. Konkrétně je to Control 2, multiplayer spin-off Controlu s označením Condor, remaky prvních dvou dílů Maxe Paynea a v neposlední řadě projekt Vanguard, jenž byl zamýšlen jako free-to-play kooperativní multiplayer, na kterém Remedy spolupracuje s Tencentem. Nyní však studio v tiskové zprávě oznámilo, že se plány poněkud změnily.
Určitým problémům asi mohl napovídat fakt, že ve fázi ověření konceptu strávil Vanguard opravdu dlouhou dobu. Po konzultaci s Tencentem se každopádně Remedy rozhodlo udělat v zásadě soft reboot celého projektu, který se přesune zpět do fáze konceptu. S tím tak část týmu, která bude pracovat na jiných projektech, zůstane pouze jádro. Projekt nově ponese označení Kestrel, nadále si udrží prvek kooperativního multiplayeru, ale má jít o prémiový titul, jenž má více sedět stylu Remedy.
"Po pečlivém zvážení věříme, že nabrání nového směru, v němž bude hra postavena okolo klíčových schopností Remedy, je správná cesta," říká Tero Virtala, CEO společnosti Remedy Entertainment. "Vytváříme další odlišnou Remedy hru s pokračující podporou Tencentu v oblasti kooperativního multiplayer zážitku."
Na Kestrel si tak určitě ještě počkáme. Nejdál ve vývoji jsou momentálně Condor a remaky Maxe Paynea, oba projekty by brzy mohly zamířit do plné produkce. Kromě toho na příští rok Remedy chystá dvě příběhová DLC pro Alana Wakea 2.