První AAA konzolové tituly nativně na mobilu.
Dnes se konala konference společnosti Apple, kde se představovaly nové produkty v čele s 15. řadou mobilních zařízení iPhone. A ačkoli se takovým věcem běžně nevěnujeme, v rámci prezentace se objevily velmi zajímavé informace ohledně gamingu. Model iPhone 15 Pro (a Pro Max), který pohání nový čip A17 Pro, postavený na 3nm procesu od TSMC, slibuje redesignované GPU s až 20% výkonnostním nárůstem, lepší efektivitou, podporou mesh shadingu a vůbec poprvé také hardwarově akcelerovaného ray tracingu.
Mobilní hry jsme si doposud spojovali především s tituly určenými výhradně na ně, přestože některé třeba mohly z těch konzolových vycházet. S iPhonem 15 Pro ale přichází určitá revoluce, podívá se na něj totiž hned několik konzolových titulů ve své nativní podobě. Ještě letos má dojít na Resident Evil 4 Remake, Resident Evil Village a Death Stranding, na začátku příštího roku si pak na zařízení od Applu zahrajete také Assassin's Creed Mirage.
Samozřejmě zatím nevíme, jak dobře hry poběží a v jaké kvalitě, ale rozhodně by mohlo jít o lákadlo pro lidi, kteří na mobilu běžně nehrají. Apple k tomu může využít i upscalovací technologii MetalFX, jež v testu Digital Foundry obstála velmi dobře.