Return to PoPoLoCrois – mečem i motykou
Recenze Return to PoPoLoCrois – mečem i motykou

Return to PoPoLoCrois – mečem i motykou

Karel Kališ

Karel Kališ

Hrdina si sice na živobytí obvykle vydělává hledáním pokladů hluboko v kobkách, nicméně když je zlata pomálu, nezbyde než popadnout motyku a vyrazit okopávat tuříny.

Reklama

Pokud se hlouběji zajímáte o japonské hry, asi dokážete už jen podle názvu odvodit, o čem tak Return to PoPoLoCrois: A Story of Seasons Fairytale asi může být. Netušíte? Nevadí, rád vám tento netradiční mix přiblížím. PoPoLoCrois představuje desítky let starou mangu (vyšla v roce 1984), která se dočkala několika RPG her, nicméně mimo Japonsko vyšla jen jediná – PoPoLoCrois na PSP. Story of Season pak je simulátor farmaření. Možná znáte sérii Harvest Moon. Story of Season není nic jiného, jen se kvůli tahanicím o jméno musela hra přejmenovat.

Kombinací obojího dostanete Return to PoPoLoCrois: A Story of Seasons Fairytale – pohádkově laděné japonské RPG, ve kterém hrdina prolézá dungeony, masakruje monstra, metá kouzla, leveluje, bojuje s bossy, otvírá truhlice s poklady a prostě provádí tu tradiční hrdinskou práci, od které si může zaskočit na svoji farmu zalít tuříny, sklidit špenát, posbírat vajíčka a tak podobně. Výtečnou myšlenku jen trochu kazí fakt, že oba herní aspekty zůstaly napůl cesty.

Bylo, nebylo

Příběh hry vás seznámí s třináctiletým princem Pietrem z kouzelného království PoPoLoCrois, které v poslední době začala napadat temná monstra. Jak už to tak bývá, zůstane na hlavním hrdinovi, aby se zlu postavil. Naštěstí na to nebude sám, protože během svého putování narazí na celou řádku různorodých postaviček, jež se mohou do jeho družiny přidat.

Příběh hry se nese ve výrazně pohádkovém duchu, což dokládá i roztomilá stylizovaná grafika. Ano, PoPoLoCrois cílí spíš na mladší herní publikum, nicméně pokud nejde o úplného škarohlída, může se do pohádkového světa ponořit i starší jedinec. I když je dějová linka přímočará, dokáže zaujmout svojí rozpustilostí a zajímavými postavami. Fanoušky žánru JRPG navíc potěší i přítomnost japonské zvukové stopy.

Z dungeonu do dungeonu

Herní náplň se nese přesně v duchu JRPG. Herní svět je rozdělen do celé řádky tematických celků (lesy, bažiny, hory atd.) ve kterých se pohybujete, v náhodných setkáních bojujete s monstry, občas narazíte na vesnici, kde lze nakoupit vybavení, pokecat s domorodci, nabrat questy, přespat v hostinci a následně vyrazit dál, hledat další dungeon, kterým musíte probloudit a porazit bosse. A tak stále dokola.

Po světě můžete cestovat až ve čtyřčlenné skupině, přičemž každý ze členů má jinou zbraň, dovednosti i charakter. Boje, jak už jsem naznačil, jsou náhodné a probíhají na tahy. Nicméně nejde jen o klasické seknu já-sekne protivník, protože bojiště představuje velká čtvercová síť a pohyb se tak stává důležitým taktickým prvkem. Obzvláště, když musíte brát v potaz překážky a fakt, že útoky zezadu uštědřují vetší zranění.

V kombinaci s pestrou nabídkou speciálních schopností a tradičními negativními i pozitivními efekty (jed, paralýza nebo naopak silnější údery) se jedná o silnou stránku hry. I když, co si nalhávat – většina bojů nepředstavuje moc velkou výzvu a jejich nahodilost dokáže občas lézt na nervy. Naštěstí frustraci z repetetivnosti snižuje systém automatického boje. Navíc později se dá i snižovat četnost bojů.

Když se to vezme kolem a kolem, JRPG část funguje solidně, nicméně o samotě by do světa díru neudělala. Naštěstí je tu i farmaření.

Kytička i kravičky

Poměrně záhy ve hře získáte svoji první farmu a dvě políčka, jež můžete obdělávat. Prvně je však musíte očistit od temnoty – víla vás zmenší a přenese mezi mrkve a kameny, což v podstatě představuje klasický dungeon. Musíte jím probloudit a zničit temnou stvůru, čímž půdu očistíte. Toto představuje nosný prvek hry a očišťování políček si užijete až, až. No, až moc. Čistou půdu následně lze okopat, zasít, zalít a následně už musíte čekat na úrodu.

Na rozdíl od Story of Seasons však zde nefunguje systém dnů a rostliny tak zrají v reálném čase během toho, co se někde oháníte mečem. Vzkaz v horní části obrazovky vám pak dá na vědomí, že byste se mohli vrátit domů a zalít či sklidit plodiny. Podobných zjednodušení je víc a jako fanoušek série jsem je docela nelibě nesl.

Nicméně postupem času se situace zlepšuje a zpřístupní se více možností, například se můžete starat o zvířectvo, dostanete přístup k dalším farmám, jež umožní pěstovat jiné druhy plodin, a tak dále. Mimo to těžíte nerosty, lovíte brouky a můžete potkávat, kterým se dárky snažíte vloudit do přízně.

Chtělo by to víc

Jakmile se hra rozjede, nabídne spoustu zábavy a okouzlí i svým pohádkovým šarmem. Problém však představuje úvodní pomalé tempo a fakt, že obě herní jádra – JRPG i farmaření, samostatně představují jen lehce nadprůměrně kousky.

Dohromady sice vytváří velmi chytlavý celek, ve kterém bez problémů strávíte přes dvě desítky hodin, nicméně stále se nezbavíte dojmu, že by větší komplexnost neuškodila. Ve výsledku bych tak o něco víc doporučil Rune Factory 4, což je hra podobného stylu, jež má sice svoje chyby, ale náročnější hráče zaujme víc. PoPoLoCrois můžete nechat svým potomků či mladším sourozencům. Určitě je pobaví.

Return to PoPoLoCrois – mečem i motykou

Verdikt

Roztomilý a chytlavý mix japonského RPG a farmaření, kterému by však prospělo méně náhodných soubojů a více herních mechanik.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

pohádkový svět
podařený soubojový systém
originální mix
slušná herní doba
předvídatelný příběh
otravné náhodné souboje
osekané mechaniky farmaření
nenápadité dungeony
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama