Ridge Racer Unbounded – našlapaná pouliční směska
Preview Ridge Racer Článek Ridge Racer Unbounded – našlapaná pouliční směska

Ridge Racer Unbounded – našlapaná pouliční směska

Daniel Kremser

Daniel Kremser

10

Autoři FlatOutu se snaží o mix toho nejlepšího, co nabízí žánr arkádových závodů. Čeká nás kardinální propadák, nebo vymazlený závodní titul, kterému se budeme klanět ještě dlouho po vydání?

Reklama

O tom, že závodní hry zažívají v poslední době renesanci nemůže vůbec nikdo pochybovat. Řady kvalitních titulů by teď ráda rozšířila i série Ridge Racer s nejnovějším dílem Unbounded. Již sám název tak trochu vypovídá o ražení tohohle kousku a kdo čeká poklidné ježdění po okruhu, ať jde zas o dům dál. Tohle daleko více evokuje FlatOut v betonové džungli.

A že tady ikonu závodní destrukce nezmiňujeme jen tak. Vždyť právě od finských Bugbear Entertainment tahle kultovka vzešla a bude určitě zajímavé sledovat, jak se s novým Ridge Racerem poperou. Velké řeči a kupa sebevědomí jim rozhodně nechybí a prohlášení o předem jistém úspěchu sypou jak na běžícím páse, takže jaká esa mají hoši v rukávu?

Na mapě nehledejte

Hra nás vezme do města Shatter Bay. Pokud jste ho právě pilně hledali na zemském glóbu, můžete přestat. Nikde ho tam totiž nenajdete. Tvůrci prostě vzali reálie východního pobřeží USA a zmixovali to do jednoho, snad kompaktního celku. Největší váhu přitom autoři dávali Chicagu a zase tomu New Yorku. Očekávat tak můžeme přinejmenším realitou lehce inspirované kulisy, které se však zaměří výhradně na městské prostředí.

Navíc producent Joonas Laakso lehce naznačil i možnost uvolnění nástrojů pro tvorbu vlastních měst. To by znamenalo doslova miliony různých měst v kompetitivním multiplayeru. Taková větší Trackmanie určitě nezní špatně, navíc když se na to dá pěkně koukat. Byť žádné záběry přímo ze hry prozatím nejsou dostupné, screeny lákají vice než obstojně. Ale grafika a prostředí nejsou zdaleka tím hlavním, čím hodlá hra na žebříčky prodejnosti útočit.

Destrukce v hlavní roli

Leč se má jednat o arkádu, stále častěji se skloňuje reálný demoliční model. Ve Finsku vzhlížejí k ulítlému Split Second, ale přijde jim trochu umělé a přehnané. Proto chtějí Unbounded udělat mnohem realističtější. Destrukce bude mít jasně daná pravidla a hráč tak bude moci přesně odhadnout, co se bude dít v následujících sekundách. Stále ale půjde likvidovat celé mosty a jiné objekty ve velkolepém stylu, jako u konkurence. K vidění již dokonce byl i adrenalinový průjezd bankou, který si třeba s již zmíněným Split Second v ničem nezadal.

Trochu rozporuplně však zní model poškození samotných vozidel. Ten totiž bude ryze kosmetický a vliv na řízení nebude mít vůbec žádný. Holt se stále pohybujeme ve vodách arkádových her. V podobném stylu bude vyvedeno i řízení. To slibuje velký počet driftů a především bezstarostné ovládání. Ostatně budou tímto směrem laděny i samotné tratě a herní módy.

Kdo zničí více?

Prozatím jsme obeznámeni jen s módem Crash Race, který je jak se patří ulítlý. Hlavní devizou je driftování, demolování a skákání. Za tyto kousky se vám následně přičítají body a jak už to tak bývá, ten s nejtučnějším kontem nakonec vítězí. Těch skoků už se ani nemůžeme dočkat.

Jednotlivé tratě navíc budou vždy zaměřeny na určité téma. Jednou se tak ponoříme do víru adrenalinových skokánků a jindy zase budeme trhat asfalt nebezpečně těsnými drifty. Samozřejmě však nebudou chybět ani staré známé klasické závody, které mají stále tvořit páteř celého singleplayeru.

Staňte se slavným

Kromě typických herních taháků se Ridger Racer snaží lákat i na netradiční prvky. Třeba taková augmentovaná realita vůbec nezní špatně. Speciálně navržený systém bude zcela sám rozhodovat, které informace jsou zajímavé a hodnotné. Ty pak třeba s vaší fotkou vystaví ve formě billboardu přímo do hry na pokochání jiným hráčům.

Podobně zajímavě zní i ztvárnění HUDu. Teda pokud se nějaký HUD ve hře vůbec objeví. Vývojáři by ho totiž nejraději úplně eliminovali. Takže uvidíme, jaké bude konečné rozhodnutí.Rozhodně by to mohl být bez HUDu zajímavý zážitek, ale daleko radši bysme viděli pouze možnost jeho přepínání.

Zajímavá směska

Ridge Racer: Unbounded rozhodně není neambiciózní hrou a naopak hodlá atakovat nejvyšší příčky. Zbraně na to rozhodně má, teď je jen skloubit v zajímavou hru. Na kompilaci FlatOutu, Need for Speed a Burnoutu v jedno již nějaký ten pátek čekáme a úspěch by určitě značně provětral celý žánr.

Pokud jste natěšení stejně jako my, začněte netrpělivě vyhlížet začátek příštího roku, kdy si to hra přisviští na trojici hlavních platforem. Pokud byste ovšem byli trochu nedočkaví, zkuste si pohlídat i E3, kde se hra s největší pravděpodobností představí v nějaké pořádné ukázce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama