Galerie 6
Rozdíl je propastný. NVIDIA GeForce RTX 50 posune hraní na zcela jinou úroveň
Hry Článek Rozdíl je propastný. NVIDIA GeForce RTX 50 posune hraní na zcela jinou úroveň

Rozdíl je propastný. NVIDIA GeForce RTX 50 posune hraní na zcela jinou úroveň | Kapitola 2

Komerční sdělení
36

Seznam kapitol

1. Proč přejít na GeForce RTX 2. Co přináší řada GeForce RTX 50 3. Praktická ukázka nejnovějších technologií ve hrách 4. Závěr

Přechod na nové grafické karty NVIDIA GeForce RTX 50 doslova změní pohled na hry, odemkne v nich nové grafické možnosti, ale přitom nemusí být vůbec složitý.

Reklama

Nové grafické karty NVIDIA GeForce RTX 50 přicházejí s DLSS 4 a několika důležitými funkcemi jako DLSS Multi Frame Generation, což je klíčová funkce, pokud máte monitor s vysokou obnovovací frekvencí. Níže si vysvětlíme všechny funkce, které zlepší herní zážitek s grafickými kartami GeForce RTX 50.

DLSS Super Resolution umožňuje vyrenderovat snímek hry v nižším rozlišení a pomocí AI zvednout rozlišení před jeho zobrazení na displeji. To není až tak výpočetně náročné, takže dostanete klidně i výrazně více fps a nepřijdete o kvalitu obrazu. Platí, že volba DLAA přináší nejvyšší možnou kvalitu a možná lehce nižší fps, možnost Kvalita téměř nezhorší detaily ve hře, ale přinese více fps. Další volba Vyvážený je opět v mnoha hrách neznatelná z hlediska kvality obrazu, ale přinese více fps. Možnost Výkon už jde poznat na nižší kvalitě obrazu, zejména když máte třeba Full HD monitor (či obecně nižší výstupný rozlišení), ale někdy ji můžete využít. Režim Ultra Výkon už se většinou nepoužívá, někdy ani není k dispozici ve hrách. Veškeré nastavení je vždy snadno dostupné, případně doporučujeme vše vyzkoušet a najít, která volba vám bude fungovat nejlépe.

Rozdíl je propastný. NVIDIA GeForce RTX 50 posune hraní na zcela jinou úroveň
i Zdroj: NVIDIA

DLSS Ray Reconstruction využijí nejnáročnější hráči, kteří hrají hry se zapnutým ray tracingem či plným ray tracingem neboli path tracingem. Funkce výpočetně usnadňujě vykreslování jemných detailů a celkově stabilizuje obraz vytvořený pomocí ray tracingu. V jednoduchosti pomáhá s tím, že hry by ideálně potřebovaly mnohem vyšší hrubý výkon grafik pro perfektní obrazovou kvalitu v ray tracingu, DLSS Ray Reconstruction obraz zlepšuje s menší výkonnostní ztrátou a zároveň opravuje všechny viditelné nedostatky v kvalitě obrazu, primárně neslouží pro zvýšení výkonu.

DLSS (Multi) Frame Generation dokáže přidat další snímky rovnou do hry a násobně vylepšit snímkovací frekvenci. DLSS Frame Generation je podporovaná od RTX 40 a mezi dva standardně vykreslené (renderované) snímky hry vloží jeden uměle vytvořený (možnost 2x). DLSS Multi Frame Generation dělá velmi podobnou práci, ale dokáže mezi dva běžné snímky hry vložit až tři uměle vygenerované snímky (možnosti 3x a 4x) a je podporovaná až od řady RTX 50. Její vliv na FPS ve hře je vidět v přiloženém videu Dune: Awakening výše, trojnásobný nárůst FPS je úctyhodný.

Rozdíl je propastný. NVIDIA GeForce RTX 50 posune hraní na zcela jinou úroveň

NVIDIA Reflex se automaticky zapíná s DLSS MFG a jedná se o technologii snižující (tedy zlepšující) latence při hraní. Když už mluvíme o latencích, DLSS Super Resolution vždy snižuje latence, zvyšuje fps, ale může mít vliv na kvalitu obrazu, a to i pozitivní při nastavení vysoké kvality funkce a při použití AI modelu transformer. DLSS MFG vždy zvyšuje fps, a tedy plynulost při hraní, může mít vliv na kvalitu, ale vyšší fps zde neznačí nižší latence. Latence zde můžeme zjednodušeně chápat tak, že zůstávají na podobné úrovni jako před zapnutím DLSS MFG, tedy pokud zvedáte pomocí této funkce fps z 60 na 180 fps, tak latence zůstanou podobné jako na 60 fps.

Tohle všechno jsou klíčové parametry a položky, které budete nastavovat ve hrách pro co nejlepší zážitek. Detailní návod, jak postupovat pro nejúčelnější nastavování her naleznete v článku níže.

nastavovani-detailu-her-neni-alchymie-pomuze-techto-par-triku

Nastavování detailů her není alchymie, pomůže těchto pár triků

Vhodné nastavení detailů ve hře není jen o tom zvolit nejvyšší preset, podíváme se na triky a řekneme si, jak se stavět k nastavování her a DLSS s Gainward GeForce RTX 5060 Ti 16 GB.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama