Zpět na článek

Diskuze: Rozdíl je propastný. NVIDIA GeForce RTX 50 posune hraní na zcela jinou úroveň

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pront
Pront
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 18:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když už tu chválíte AMD ohledně VRAM tak je potřeba dodat, že AMD nabízí VRAM momentálně úplně stejně. Také na AMD kartách je spotřeba VRAM vyšší kvůli méně pokročilé HW kompresi. U spotřeby 12GB vram na Nvidia potřebuje AMD v průměru 13.5GB-14GB na stejné detaily jako NV... O tom, že FSR je nepoužitelné proti DLSS taky netřeba hovořit. XeSS má kvalitou mnohem blíže k DLSS než AMD.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
19. 7. 2025 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pront @Pront FSR 4 je kvalitou dobře srovnatelné s DLSS 3, které bylo do nedávná "králem" této technologie. Spotřeba VRAM vyšší je, i když rozdíl 1.5GB-2GB mi přijde jako krajní případ, většinou se to drží i pod 1GB. Právě proto jsem doufal, že úplně vynechají 8GB verzi a udělají v základu verzi s 12GB. Tím si nechali trochu ujít šanci.

Henrys
Henrys
Level 38 Level 38
19. 7. 2025 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pouze reklama, kdo chce kupte si - slova jsou zdarma! 🤑

Ragy
Ragy
Level 1 Level 1
19. 7. 2025 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek k smichu od tezkyho fanboie NVIDIE...prober se...

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2025 23:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By mě zajímalo, kolik Nvidia musela za tolik propagace už zaplatit. :D

Frame gen rozhodně není ta věc, která by měla být tlačena na krev všemi recenzemi a tvrdit, jak je hraní s tím plynulé, protože není. Je to s tím pouze ,,hratelné´´, ale pro mě je to hrozná, nepoužitelná funkce, protože jsem asi dost citlivý na input lag a prostě to tam cítím. I těch blbých 10ms navíc. A to jak někdo tvrdí, že 3x-4xfg je hratelné, tak by se měl jít léčit.
Spíš bych byl radši za lepší ovladače.

Pront
Pront
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2025 19:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

5080 je slabota, protože má jen cca 10% výkonu navíc proti 5070 Ti. Je pravda, že tahle generace je slabší co se nárustu výkonu týče. MFG ale funguje opravdu skvěle, prakticky bez artefaktů a varianta 3x přidá v průměru 3ms k input lagu, což je pro single player hry naprosto v pořádku a hrají se i tak skvěle. Pokud mám v nějaké hře pod 100fps tak frame gen využiju, hlavně u path tracingu. Konkureční framegeny se s tím nedají ani porovnat. Dále je také celkový RT výkon super a DLSS je skvělý a ostrý AA i bez framegenu. AMD momentálně nemá proti 5070 Ti žádnou srovnatelnou GPU a to hlavně kvůli velkému zaostávání FSR a extrémní spotřebě 9070XT proti 5070 Ti (9070XT jde při hraní i nad 400W).

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2025 21:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pront @Pront Přešel jsem z 2070Super na 5090,takže pro mně samotného je rozdíl znát hned.V dobrém i špatném.Jako klad beru navýšení výkonu cca o 200%+ oproti 2070Super,o tom žádná.Tam kde jsem už používal DLSS a High settings,mám maximální nastavení grafiky a obyčejný AA (DLAA/SMAA/TAA), DLSS mám zapnuté jen u MSFS 2024, kde ta hra jede 40FPS i na high end sestavě kvůli optimalizaci, FG používám od Lossless Scaling, kde mi přijde, že je mnohem plynulejší obraz než s Nvidia FG. Jinak u žádné jiné další hry DLSS/FG nepoužívám,chci používat raw výkon a ne AI snímky s artefakty. Kdysi, dokud žil Moorův zákon, tak jsi při přechodu na novou generaci poznal rozdíl ve výkonu (cca vždycky 30% a více), dneska ti dají při přechodu z generaci na generaci 10%+- za dvojnásobnou cenu a spotřebu a buď rád, protože nic lepšího neseženeš. Což se dostávám k záporům téhle generace. První věc, co jsem udělal při zapojení karty byl undervolting karty. Nebyl problém hned při zapnutí náročné hry nechat kartu krmit 575W. Díky undervoltingu se spotřeba hýbe kolem 400W, což je sice pořád dost, když si vezmu, že 2070Super mi brala 200W max., ale pořád lepší než být na hranici roztápějícího se 16-pinu. Co se týká VRAM, tak Nvidia hodně zaostává, protože prodávat v dnešní době 8GB karty, když si hry říkají už o 10GB+, je dost krok vedle. A to ještě jsou leaky, že už se chystají Super řady, které mají mít vyšší VRAM (5080Super 24GB VRAM) za cenu někde mezi 5080-5090, což je další zápor a tou je cena a vykašlání se na gamery. Raději živit datová a AI centra, kde mají mnohem větší vývar než z gamerů. Tímhle tempem se Nvidia na poli herních grafik zabije sama do pár let, teda dokud někdo nevystřídá toho fešáka v kožené bundě v čele Nvidie 😂 Beru tu 5090 jako investici do budoucna, ta karta by měla vydržet drtit hry ještě hodně dlouhou dobu, pokud ne, tak se uvidí, zda další karta už nebude od AMD (i když ti jedou stejnou cenovou politiku jako nvidia pomalu), protože Nvidia se mi poslední roky přestává líbit víc a víc (a to jsem jejich zákazník už od GT řady). A přitom vydali dost parádních kousků jako GTX970 nebo GTX 1080/1080ti. Poslední dvě generace jsou průser, bojím se s čím přijdou u 6000 řady 😉

Chinuk
Chinuk
Level 31 Level 31
18. 7. 2025 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher @SamFisher Tady se nabízí otázka jestli se neblížme k hranici možnostem křemíku a velikosti tranzistorů. Každá generace je výkonnější, ale zase žere víc a víc (už teď máš doma přímotop s tvojí sestavou)a to prostě nejde drtit donekonečna. Vím, je to hudba budoucnosti a my se toho možná nedožijeme, ale jsem zvědavej na kvantové počítače - první počítač také zabíral několik místností a dneska máme výkon PS5 v handheldu.

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
18. 7. 2025 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher @SamFisher tvl skok z 2070super na 5090 je v podstate nepredstavitelnej🤭 mas minimalne na 5 let vystarano...

Pront
Pront
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 03:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher @SamFisher Ten raw výkon roste pomalu a je to škoda, ale bohužel tak velké skoky ve výkonu jako byly dříve tu nemáme už delší dobu a bude to jen a jen horší. Jinak máme dost odlišný pohled na věc, třeba native resolution mi přijde už dávno překonaný a právě kvůli AA nevypadá ve většině případů tak dobře jako DLSS (pouze quality preset). Dalším benefitem je také více FPS a v kombinaci s FPS lockem nižší spotřeba a teplota proti hraní v nativním rozlišení, které je často zkažené nekvalitní AA implementací. Framegen se samozřejmě nedá použít všude a proto jsem zmínil jeho přínos v single player titulech kde už má člověk jako základ minimálně 60+ FPS. A tam je dle mých měření a dalších na webu opravdu Nvidia FG nepřekonaný, má nejmenší vliv na input lag a také nejvyšší kvalitu obrazu. XeSS je kvalitou obrazu asi nejblíže, ale ještě má co dohánět. FSR 3 FG trpí hrozným input lagem a artefakty. Co se týče LS tak to je ta nejzákladnější varianta, protože je stavěná pro nejvyšší kompatabiltu a chybí ji low level access (nemá žádný přístup k datům a hře jako takové). Chtělo by to aby se AMD a Intel trochu vytáhli, protože poslední GPU co jsem měl od AMD byla 7970 a od té doby bohužel nic zajímavého nevydali. Nvidia si pak bohužel dělá co chce, alespoň u CPU se to zase otočilo :/

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher @Chinuk 👍Taky jsem zvědavý, kam se to celé posune, pokud se toho dožijeme 😂

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher @23cicer právě, většinou se snažím kartu držet, co nejdéle, co to jde. Až začnu snižovat detaily k low/medium při zachování rozlišení, většinou už uvažuju o upgradu. Dost mi pomohlo držet kartu 3 generace to, že to má DLSS, díky čemuž jsem v posledních nových titulech, co vycházely, držel framerate nad 60+ fps při high nastavení detailů. Ale už to chtělo opět čistý výkon a ne spoléhání se na AI snímkování. Tak uvidíme, kam se hry posunou za ty roky, abych nemusel měnit hned další generací karet 😂

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher @Pront tak u MP her bych ani neuvažoval zapínat DLSS/FG, tam potřebuješ co nejrychlejší odezvu obrazu. Ale jinak chápu, že si lidi zapínají pro kvalitní obraz DLSS/FG u SP her. Viděl jsem to u spoustu lidí, že jim to přišlo lepší,než nativní obraz. Co se týká LS, tak ten používám jen u MSFS2024,tam mám možnost vyzkoušet obě varianty jak Nvidia FG, tak LS a u LS prostě i bez přístupu k herním datům je obraz plynulejší,i bez artefaktů. Jinak souhlas, že je potřeba konkurence. Takhle Nvidia zdivočela a dělá si co chce.

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher @23cicer A to já budu skákat z 1070ky na 5090ku. To bude teprve hopsnutí. 🤣

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher @Virus tak to budeš chrochtat blahem 😂👍

Ragy
Ragy
Level 1 Level 1
19. 7. 2025 07:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pront @Pront co to tady kecas za nesmysly ty blaho :-D jakejch 400W+ u 9070 XT? nez neco vypustis z pusy tak si o tom alespon neco precti kdyz uz tu kartu nemas...FSR 4 je srovnatelny a mnohdy lepsi nez DLSS a vykonove je 9070 XT v soucastnosti v prumeru lepsi...na 1440p to je mnohem lepsi varianta ktera zere 300W a ne tech tvejch z prstu vycucanejch 400+W

Nez tu zacnes jecet...mam obe dve karty :-)

Pront
Pront
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ragy @Ragy 😂😂😂

Prorock
Prorock
Level 6 Level 6
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 15:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ragy @Ragy souhlas s komentářem, nemám chuť tu porovnávat pindíky, co je lepší a horší, teď aktuálně je 9070xt výkonnější to je prostě fakt po nových ovladačích než 5070ti.

Já čekám na 9090xt/9080xt, měl jsem GTX 1080 za (16k) když vyšla (perfektní karta na delší dobu), vyměnil jsem ji za 6800xt ( 8k bazar) a nárůst výkonu nesrovnatelný, většina velkých her (rozlohou mapy a cestováním po všech koutech) sežere 14 - 15 gb Vram jak nic hlavní poznatek byl při přechodu s 16 gb ram na 32gb pak se načítání Vram ustálilo na nějakých 10gb - 12gb Vram (The division 2).

To je příklad jen jedné hry, takže u jiné při zapnutí RT a jiných fičurin to samozřejmě sežere 14gb Vram a 18-20 gb ram jak nic.

Ps.: nVidia jen těží na hráčích co si to nechají líbit jak velikostí vram tak cenou.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ragy @Prorock Před dvěma roky jsem z 1070 Ti, co jsem měl od launche přecházel na 6800 XT, taky bazar kolem 8-9k. Nárust výkonu super, ale čumím kolik VRAM si vezmou i starší hry. Far Cry 5 se mi s oficiálním HD texture packem dostal na 15 GB při 5120x1440. Takže s dalším upgradem pod 24 GB nejdu ani náhodou, když bych si ji zase rád několik let nechal. Ale pokud se AMD nevytasí s alternativou k RTX HDR, tak bohužel budu muset zpátky k zeleným. Nejen kvůli starším hrám, ale v mnoha nových hrách je ta implementace HDR totálně zprasená. Když jsem si zapnul Sapienzu v Hitmanovi 2 a potom v Hitmanovi 3, tak se to nedalo vůbec srovnávat. Mají to už pár let v known issues, ale nic s tím neudělali. Radši vydají iOS port.

Ragy
Ragy
Level 1 Level 1
19. 7. 2025 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ragy @Pront kup si obě karty a pak suď co je lepší...

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
18. 7. 2025 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za me je hlavne 5080 s 16GB velky zklamani...

Pront
Pront
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2025 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento komentář byl skryt.

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 08:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@23cicer @23cicer A v čem je 16GB zklamání. Měl jsem 10GB na 1440P a bohatě by mi to stačilo i na dalších 5 let. 16GB na 4K stačí až až. Hraj na vysoký s ultra texturama, bez fg a ray tracingu a vram ti bude stačit dostatečně dlouho...

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
19. 7. 2025 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek asi tak.Kupuju teď 5080 a teď jsem.měl necelých pět let 3080 s 10Gb a problém s ram skoro nebyl. 16Gb s ještě rychlejšímu paměti je naprosto v pohodě. Nemá cenu brát nějakou hru, kde nikdo nic neoptimalizoval a kde to.může na těch 16Gb vylézt. Celkově ta myšlenka mít šíleně hodně ram na grafice je hodně směšná.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
19. 7. 2025 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek Na dalších 5 let by ti to u každé hry nestačilo, pokud bys nechtěl snižovat detaily nebo dělal větší kompromisy s DLSS. Už 8GB je na dnešní AAA hry málo, těch 10GB je s odřenýma ušima, ale už dnes jsou hry, které těch 10GB a víc spolknou protože některé hry už mají svůj ray tracing v základu, který nejde vypnout a i to se podepíše na VRAM. Samozřejmě se můžeme bavit o tom, že optimalizace her na PC stojí za nic, ale je to holt jak to je.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek Hraju v 5120x1440 a třeba ve Far Cry 5 jsem se dostal na 15 GB. 4K má ještě o trochu víc pixelů. Novou kartu si nekupuju každej rok, takže doufám že mi nějakou dobu vydrží a 16 GB VRAM je u high-end karty prostě zklamání, když už se chystá nová generace konzolí a nároky půjdou jen nahoru.

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Geralt z Rivie Já chci snižovat detaily, protože nepotřebuju ultra k hraní a ray tracing, který mi spolkne 50% výkonu taky napotřebuju.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
19. 7. 2025 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek Tak to pak jo. Z těch 10 GB VRAM jsem si odvodil, že si měl nejspíš RTX 3080 a potrpíš si na vysoké detaily. Já taky nejede nutně na nejvyšší detaily a RT vypínám, když to jde, ale třeba v Indiana Jones nebo Doom Dark Ages tuhle možnost nemáme.

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
20. 7. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Geralt z Rivie
Protože už i v Bethesdě jsou líny udělat nascvícení pomocí enginu. Ale tam to aspoň trochu rozumně chodilo, ale i tak. Kdyby to šlo vypnout, tak jsem hned o 100fps nahoře. Ray tracing by neměl být nikdy napevno aktivovanej.

Prorock
Prorock
Level 6 Level 6
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@23cicer Za ty prachy aspoň 24 gb Vram u vyšší herní třídy, je to fakt málo a to je důvod proč jsem přešel a čekám na výkonnější od AMD. Mám to pouze a jen na hry, takže pracovní vytížení mě nijak netrápí.

Petr Kreidl
Petr Kreidl
Level 1 Level 1
18. 7. 2025 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně jsem přešel z řady rtx 3060 ti na 5070. Pro mne to byl skok, který jsem ocenil. A článek vnímám pozitivně.

Nicméně se domnívám, že DLSS 4 používají v omezené míře i grafické karty GeForce řady 40.

A co se týče Alzy a GeForce. Je to výsměch, že ji rvou do svých herních počítačů a na svém youtube kanále AlzaTech nabádají lidi k přechodu k zelenému týmu. Jejich příspěvek "Nová RTX 5070Ti a 5070? Kupte si raději AMD!" mne zastihl pár týdnů po nákupu mojí GAINWARD GeForce RTX 5070 Python III OC 12G. Joke na druhou byl, že Alza ke zmíněné kartě začala rozdávat hru Doom. Ozval jsem se, zda na ni náhodou nemám nárok. Jsem byl fakt naivní.

Viktor Hristovski
Viktor Hristovski
Level 20 Level 20
18. 7. 2025 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kreidl @Petr Kreidl a vidis, ja kupil 5070ti v smarty.cz a po mesici když zaceli davat doom, jsem jim napsal a kod mi poslali.

eVe-CZ
eVe-CZ
Level 10 Level 10
18. 7. 2025 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dalsi zelenej mozecek ovlivnenej sponzorovanim a nesmyslnymi zvasty :D :D ty chudacku ... takovy nesmysl muze psat jenom zaprodanec .. nic vic nic min ...

FerrariF50
FerrariF50
Level 21 Level 21
18. 7. 2025 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo path tracing na 5060 Ti, to určitě :-D Opravdu by mělo být dostatečně zvýrazněno, že jsou tohle jen komerční žvásty.

Phil Spencer
Phil Spencer
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: Xbox
18. 7. 2025 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Wooooooow Fable

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2025 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To komeční sdělení by malo byť napísané 50-tkou písmom, lebo takéto prázdne plky na najhoršiu generáciu Nvidia kariet za dlhé roky, to fakt si môže napísať len sami predajcovia...

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2025 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio @El_Scorpio Snažil jsem se to přečíst, ale ani ne v polovině jsem to musel vzdát. Naprosto otřesnej kus textu, kam se očividně někdo snažil nacpat všechny nvidia buzzwords co nejvícekrát, až na hranici kdy to přestane být koherentní. I marketing se dá napsat aspoň trochu zajímavě.

Reklama
Reklama