Rozhovor s CD Projektem o Zaklínači 3
Speciály Zaklínač 3: Divoký hon Článek Rozhovor s CD Projektem o Zaklínači 3

Rozhovor s CD Projektem o Zaklínači 3

Martin Cvrček

Martin Cvrček

26

Vyzpovídali jsme grafického designéra ze studia CD Projekt RED, abychom se pokusili něco vyzvědět o návratu Iorvetha a Vernona Rocheho, o volbě dabéra nilfgaardského císaře, o inspiraci herních lokací nebo o současné velikosti týmu vývojářů.

Reklama

Zaklínač 3 od polského studia CD Projekt RED je bez nejmenších pochyb jednou z nejočekávanějších her současnosti a troufám si říct, že tady na Zingu jde o vůbec neočekávanější titul. Proto jsem si usmyslel, že nastal čas na nějaký rozhovor právě na téma nového Zaklínače. Zprvu nebylo vůbec jasné, zda k němu dojde, ale za pomoci lidí z české Cenegy, kterým tímto děkuji, si otázky přeci jen našly cestu do Polska a tam se jich ujal jeden z vývojářů.

Je třeba zmínit, že rozsah otázek byl původně větší, chtěl jsem se kupříkladu dozvědět něco o SteamOS verzi hry nebo o Cyberpunku 2077, ale tak široký záběr zjevně není v kompetencích jediného vývojáře mimo PR tým, proto na tato témata nakonec nedošla řada. Osobně si ale myslím, že rozhovor přesto nabízí dost zajímavostí a snad vám trochu zkrátí čekání na Zaklínače 3, který dorazí už 19. května.

Zdravím! Můžete se nám představit? Jakou roli v týmu zastáváte?

Jmenuji se Przemek Juszczyk a jsem vedoucí grafický designér.

Víme, že Zaklínač 3 bude přístupný nováčkům, což je skvělé. Ale připravili jste také nějaké reference pro hardcore fanoušky série? Například odkazy na příběh ságy od Andrzeje Sapkowského nebo jeho novou knihu, Bouřková sezóna?

Naše hra je zasazená mimo dějovou linii knih, takže to bychom nemohli udělat. Pro hráče předešlých dílů je ale ve hře mnoho odkazů, takže určitě nebudou mít pocit, že byli v jakémkoliv směru opomenuti.

Když už mluvíme o odkazech, co easter eggy? Vzpomínám si na jeden velmi zajímavý eater egg v prologu Zaklínače 2, který zahrnoval jistého asasína a kupku sena. Lze najít něco podobného v Zaklínači 3?

Ó, určitě, ale jak asi tušíte, na téma easter eggů nemohu mnoho říct, protože jinak by nešlo o pravé překvapení.

Na tuto otázku mimochodem částečně odpověděl lokalizační manažer Comgadu Filip Ženíšek. Jak se zdá, Zaklínač 3 si trochu vystřelí přinejmenším ze seriálu Hra o trůny, pozn. redakce.

V určité podobě jsme již viděli většinu důležitých podpůrných postav. Ciri, Yennefer, Triss, Marigolda, Zoltana, Vesemira, dokonce i Letha. Ale co Vernon Roche a Iorveth? Vrací se do světa Zaklínače 3?

V případě této otázky jsou moje rty zapečetěné - opět platí, že chceme některé věci nechat utajené, aby je hráči objevili sami.

Můžete nám říct něco o volbě herce Charlese Dance pro dabing císaře Emhyra var Emreis? Proč jste vybrali jeho?

Pan Dance je vynikající herec s výtečným hlasem. Chci říct, že když ho posloucháte, vyvolává tolik respektu! Pokud se mu zachce, jediným slovem vám může nahnat strach, a my jsme si mysleli, že pro císaře je něco takového perfektní. Je mužem mála slov, ale jeho slova vydají za stovky jiných...

Před nějakou dobou jste oznámili novou minihru nazvanou Gwint a na fóru jste také potvrdili, že jde mimo jiné o určitou náhradu kostkového pokeru. Řeknete nám víc o této nové minihře?

Gwint je opravdová hra ve hře - kombinuje přístupnost se stavěním balíčku karet a jednoduše řečeno se hraje skvěle. Přijdete k němu, zahrajete si pár her a začnete vidět tu komplexitu, načež se rozhodnete ještě víc zapojit. Další karty můžete získat při zkoumání světa, můžete hrát pro peníze a dokonce je ve hře i turnaj.

Můžete prozradit víc o skutečných místech, která inspirovala lokace ve hře? Je mezi nimi Praha? Pokud si vzpomínám, Vizima v Zaklínači 1 byla inspirovaná Krakovem a Prahou, a s ohledem na to, že se Zaklínač 3 částečně vrací k slovanské kultuře a atmosféře, si dovedu představit, že je tu určitá pravděpodobnost.

Tohle by mohlo znít trochu jako PR, ale myslím, že ve hře je kousek z každého města, které jsme kdy navštívili. Říkám to, protože si myslím, že to, co jako studio tvoříme, je souhrn všech našich zkušeností. Lokace může být inspirovaná vzpomínkou z dětství nebo něčím, co někdo viděl na internetu při čekání na autobus. Jen vzácně si sedneme a řekneme: „Hele, pojďme přetvořit tohle nebo tamto místo“. V Praze jsem nikdy nebyl (v budoucnu ji ale někdy určitě navštívím!), ale mnozí členové našeho týmu ji navštívili. Jsem si jistý, že dojem z ní je vidět někde ve hře.

Víme, že chcete podporovat modding PC verze. Došlo k nějakým změnám ve vašem přístupu ke scéně moddingu v případě nových nebo aktualizovaných modovacích nástrojů nebo propagace? Myslím, že původní REDkit byl skvělý a silný nástroj, ale mám pocit, že jeho potenciál pro modding byl mnohem větší, a přesto nakonec vzniklo jen velmi málo výrazných výsledků.

Tohle je zcela mimo mou oblast, takže jediné, co můžu říct, je, že se vždy snažíme opakovat to, co děláme, a pokaždé přijít s lepším výsledkem. Totéž platí i v tomto případě.

Když porovnáte velikost týmu v průběhu vývoje Zaklínače 1 a vývoje Zaklínače 3, k jakým změnám došlo v rámci počtu vývojářů a zaměstnanců?

Za časů Zaklínače 1 jsem ve firmě nepracoval, ale na palubu jsem naskočil velmi brzy při vývoji Zaklínače 2. A od té doby se tým značně rozrostl. Nyní je nás přes 230, a mám pocit, že tehdy nás byla čtvrtina z tohoto čísla.

Nyní bych se Vás rád zeptal na velmi náročnou otázku. Triss nebo Yennefer? Měl bych zdůraznit, že nejde o snahu zjistit, jestli je taková volba ve hře, je to jen osobní a přijde mi, že se o tom fanoušci často dohadují, nehledě na spojitost se Zaklínačem 3. Jaká je vaše odpověď :)?

Obě! :)

A co vztah mezi CD Projektem RED a dalšími vývojáři? Pokud si dobře vzpomínám, v průběhu vývoje Zaklínače 1 mělo studio skvělé vztahy s BioWare a viděl jsem i vřelé tweety v průběhu vydání Dragon Age: Inquisition. Jste s nimi nebo s kýmkoliv jiným stále v kontaktu?

Všichni jsme hráči a rádi hrajeme hry. BioWare vytváří skvělá RPG a my je rádi hrajeme. Někteří lidé ve firmě navíc pracovali v různých studiích po celém světě, takže je celkem přirozené, že zůstáváme v kontaktu. Ale to je spíše osobní věc než věc vztahu mezi společnostmi.

Vždy se ptám vývojáře na nějaký památný, neobvyklý nebo vtipný okamžik z vývoje. Můžete nám popsat jakýkoliv zajímavý příběh z vývoje Zaklínače 3?

Jednou jsem spolu s mým týmem seděl poblíž části studia, ve které se nahrávají zvuky. Najednou jsme slyšeli výkřiky a sténání, které se odtamtud ozývaly, a nezněly normálně, byly dokonce dost děsivé. Ukázalo se, že nahrávali hlasy pro pohanský rituál spojený s babiznami, potažmo čarodějnicemi ve hře. Uslyšíte to v plné hře, ale bylo to dost děsivé a zároveň zábavné.

Je zde něco, co byste chtěl na závěr vzkázat našim čtenářům a fanouškům Zaklínače v České republice?

Velice vám děkuji za vaši podporu! Milujeme vás! (Doufám, že to bylo správně přeloženo! :) )

Tuto větu napsal Przemek v češtině přesně v této podobě, pomineme-li záměnu „vás za „tě“, pozn. redakce.

Mnohokrát děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí ve zbytku vývoje Zaklínače 3.

Předobjednejte si Zaklínač 3 v našem obchodě GameExpres.cz na PC za 1099 Kč a na konzole PlayStation 4 a Xbox One za 1499 Kč. Všechny verze obsahují české titulky a navíc dostanete postupně 16 DLC zdarma. Slovenští hráči předobjednají na GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama