Rozhovor s Len de Gracia o Zaklínači 3: O víně a krvi
Speciály Zaklínač 3: Divoký hon Článek Rozhovor s Len de Gracia o Zaklínači 3: O víně a krvi

Rozhovor s Len de Gracia o Zaklínači 3: O víně a krvi

Martin Cvrček

Martin Cvrček

14

Během návštěvy polského studia jsme vyzpovídali vývojářku zodpovědnou za tvorbu prostředí, abychom se dozvěděli něco málo o náladě Toussaintu, o přepracovaných prvcích původní hry nebo o tom, proč je z 20 hodin obsahu najednou 30 hodin.

Reklama

Během mé návštěvy studia CD Projekt RED ve Varšavě jsem měl příležitost zahrát si blížící se datadisk O víně a krvi a také jsem dostal příležitost vyzpovídat někoho z vývojářů. Situaci trochu komplikoval fakt, že jsem se až chvíli před rozhovorem dozvěděl, s kým si vlastně popovídám, což poněkud ztížilo přípravu vhodných otázek, ale s potěšením mohu konstatovat, že navzdory tomuto faktu jsem se nedočkal žádných vyloženě vyhýbavých odpovědí a celý rozhovor se nesl v pohodovém duchu.

I tentokrát jsem se snažil rozhovor směřovat do co největšího množství oblastí a nezabřednout do pouhého popisu nových herních mechanik, které se hráči většinou stejně dozví z propagačních materiálů. Pevně doufám, že se z rozhovoru dozvíte něco nového a zajímavého a že vám zkrátí čekání na vydání O víně a krvi.

A aby bylo jasno, s výjimkou jedné otázky se tentokrát nedočtete žádné podrobnosti o příběhu datadisku. Vážně. Některé otázky a odpovědi přesto vychází z věcí popsaných v mých dojmech, takže pokud se o některých novinkách, o nichž je v rozhovoru řeč, chcete dozvědět více, přirozeně vás odkážu na včerejší preview. V něm je na základě zpětné vazby nově jasně vyznačeno, která část dojmů se zabývá primárně vývojem úvodu příběhu a která část je zaměřená jen na nové herní prvky, monstra a poznatky z procházky Toussaintem. Ale nyní už k samotnému rozhovoru.

Zdravím! Můžete se nám představit? Jak dlouho pracujete pro CD Projekt RED, v jaké pozici a co máte na starosti?

Jmenuji se Len de Gracia a jsem v pozici senior environment artist. Pracuji tu tři a půl roku. Také se starám o správu outsourcingu a do mé oblasti spadá přidávání věcí v rámci prostředí a tvorba interiérů.

Jsou v datadisku nějaké prvky nebo příšery, které jste přidali na základě zpětné vazby od fanoušků? Mnoho lidí si kupříkladu přálo návrat bruxy a je tam. Mohla byste poskytnout ještě nějaké příklady věcí přidaných i proto, že je chtěla komunita?

No, nevím jestli jste už měl možnost zkusit systém mutací...

Ano, měl.

To je novinka spojená s bojem. Nejsem si úplně jistá přesným číslem přidaných monster, ale určitě je jich víc než 20. To je další věc. A také velmistrovská úroveň zaklínačských zbrojí.

Jaká země nebo skutečně existující lokalita posloužila jako největší zdroj inspirace pro tvorbu mapy Toussaintu?

Jižní Francie a trochu Itálie.

Je zjevné, že mentalita lidí v Toussaintu je poněkud odlišná ve srovnání s lidmi ve Velenu, Novigradu nebo na Skellige. Ale jak moc?

Řekla bych, že lidé v Toussaintu jsou mnohem šťastnější. Můžete to vidět v tom, jak se liší prostředí. Když navštívíte Zemi nikoho, lidé tu hladoví, paběrkují na zbytcích a tak podobně. Ale když navštívíte Toussaint, vypadá to, jako by bylo všude víno, hrozny vína, všude je zelenina a jídlo a to všechno dělá odlišný dojem. Vidíte to i na tom, že nejchudší místa v Novigradu nebo Zemi nikoho působí depresivním dojmem. V Toussaintu vypadají i nejchudší místa mnohem lépe než některá obyčejná místa v Novigradu, protože je nic nepostihlo.

V minulosti jsem napsal dva články zaměřené na easter eggy v původním Zaklínači 3 a v Srdcích z kamene, takže se musím zeptat: Zahrnuli jste v O víně a krvi nějaké zajímavé easter eggy?

Je jich spousta.

Když jsem se easter eggy zabýval, všimnul jsem si, že řada z nich je spojená s tvorbou Quentina Tarantina. Je pro to nějaký konkrétní důvod?

(smích) Easter eggy a způsob, jakým jsou implementovány do hry, mohou být třeba prací designéra questů, který má nějaký skvělý nápad a je fanouškem Quentina Tarantina. Mohou být inspirované něčím, co se zrovna stalo ve studiu a designéři to chtěli převést do hry, může jít i o interní vtipy. Tohle všechno je víceméně vymýšleno znenadání. Pokud s tím nepřijde scénárista, může to být designér questů, designér prostředí a často přidáváme to, co bychom ve hře chtěli mít.

Je možné začít s O víně a krvi během hraní původní hry nebo doporučujete, aby hráč začal až po jejím dokončení?

Je možné začít hrát kdykoliv. Je to totéž jako v případě Srdcí z kamene.

Pro zahájení hraní O víně a krvi je však doporučována úroveň 34 až 35, pozn. redakce.

Během hraní jsem se setkal s dopisem od Yennefer a bylo mi řečeno, že vztah s ní v původní hře má na tento dopis vliv. Jsou v O víně a krvi další případy vlivu původní hry nebo Srdcí z kamene, nebo je O víně a krvi vyloženě separátní záležitost?

Obecně vzato je O víně a krvi separátní záležitost, ale v původní hře jsou určité věci, které mohou O víně a krvi ovlivnit. Nemohu však říct, které to jsou.

Pokud si dobře vzpomínám, původně jste oznámili, že O víně a krvi nabídne zhruba 20 hodin nového obsahu, ale nyní jde o 30 hodin.

Nepřekvapilo by mě, kdyby šlo o mnohem víc než 30 hodin. (smích)

Ale proč to tak je? Co se změnilo? Došlo k rozšíření proto, že jste měli více času na implementaci většího množství herních prvků?

Ne! (smích) O víně a krvi bylo vytvořeno v jasně stanoveném čase, ale myslím, že důvod, proč neúmyslně pokaždé nabídneme víc, než jsme oznámili, je ten, že všichni ve studiu a v každém oddělení vážně zbožňují to, co dělají a chtějí v tom být co nejlepší. Takže do hry pořád přidávají další věci a najednou máme 90 questů. To, co máme teď, je jako důsledek efektu sněhové koule. Původně jsme cílili na 20 hodin, ale nyní nabízíme víc než 30. Pokaždé nás to překvapí.

Během hraní jsem potkal jednoho starého známého z knižní ságy, takže si říkám, jestli je v datadisku ještě něco, co je zjevně inspirované událostmi popsanými v knize Paní jezera? Otevřeli jste někdy knihu a řekli si „fajn, tohle je super, měli bychom to zahrnout v O víně a krvi”?

Na Paní jezera vlastně odkazuje určitá událost v prvním Zaklínači. Takže ano. V určitých chvílích jsme si řekli: „Nebylo by skvělé znovu využít tuhle konkrétní postavu?”

Bylo to vážně zajímavé, protože i naši čtenáři často spekulovali o tom, jestli se určitá postava z knih může znovu objevit, takže je dobré vědět, že fanouškům nasloucháte.

Nevím, jestli jste narazil na easter egg v Zaklínači 3, který vysvětluje, co se stalo s Alvinem?

Myslíte knihkupectví v Novigradu? Ano, narazil a byl jsem příjemně překvapený. Stejně jako návratem Shani v Srdcích z kamene a při hraní O víně a krvi jsem viděl i archespory.

Jde o záležitost nostalgie, aby si člověk mohl říct „jo, tohle je mi povědomé!” Prostě jsme chtěli, aby byli zpět.

S ohledem na neobvyklou velikost patchů pro původní hru se dá očekávat, že O víně a krvi bude z hlediska velikosti stahovaných souborů dost velké. Je to skutečně tak?

Ano. Důvod, proč je O víně a krvi nejspíš tak velké, je ten, že se téměř každé oddělení rozhodlo, že vytvoří novou hru. Dříve se na to někdo ptal a faktem je, že 80%, možná dokonce 90% obsahu mapy v O víně a krvi neexistovalo v Zaklínači 3. Neexistovalo v Srdcích z kamene. Například my v týmu designérů prostředí jen vzácně využíváme něco z původní hry. Pro O víně a krvi tvoříme zcela nové prvky.

Během hraní jsem měl dojem, že jste dokonce dost přepracovali uživatelské rozhraní...

Ano, to je také nové. Všechna oddělení mají přístup ve stylu „pojďme udělat něco jiného, přidat víc věcí. Pojďme udělat Zaklínače 3.5!”

Takže spolu s O víně a krvi přichází něco jako rozšířená edice Zaklínače 3? Myslím, že některé změny jsou podobné změnám v rozšířené edici Zaklínače 1 a Zaklínače 2. Očividně jste v případě již existujících prvků prováděli nemalé úpravy.

Řekla bych, že jde o neúmyslně vytvořenou rozšířenou edici. Pořád jde o datadisk pro základní hru, ale řekli jsme si: „Víte co? Můžeme udělat mnohem víc, tolik jsme se toho naučili při vývoji Zaklínače 3.” Nemyslím si, že by si někdo vážně stěžoval, že přidáváme další věci, že zlepšujeme naše technologie, že vylepšujeme kvalitu textur a měníme věci, které se nám nelíbí.

Zmínila jste zlepšení textur a technologií. Jsou vůbec hardwarové požadavky O víně a krvi stejné jako požadavky původní hry?

Jsou pořád stejné. Rozhodli jsme se, že když tvoříme nové prostředí, využijeme to, co jsme se naučili v minulosti. Teď může být vše lépe optimalizované než kdy dřív, takže to při stejných požadavcích udělejme lepší. Organizovanější. Pokročilejší.

Naši čtenáři se často ptají na možnost vydání Game of the Year edice obsahující původní hru i oba datadisky. Plánuje CD Projekt RED vydat takovou edici? Nebo jde o přísně tajnou informaci?

(Významné pokrčení ramen a záhadný úsměv) Bez komentáře...

Když už jsme u těch „bez komentáře” záležitostí, vím, že Cyberpunk 2077 je stále tajemství, o kterém nechcete moc mluvit. Ale existuje něco, ať už v O víně a krvi nebo v původní hře, co ovlivnilo vývoj Cyberpunku 2077? Například po stránce herního enginu nebo nějakých herních prvků? Věřím, že něco muselo vývoj ovlivnit. Mám pravdu?

Ano. Konkrétně O víně a krvi. O víně a krvi je v zásadě náš zkušební prostor pro zjištění toho, co můžeme zlepšit v Cyberpunku.

Před nějakou dobou komunitní manažer Marcin Momot oznámil, že studio neplánuje větší podporu moddingu. Řekl, že ModKit je všechno, co chce CD Projekt RED modderům poskytnout. Je tomu stále tak? Nebo plánujete něco na způsob RedKitu pro Zaklínače 2?

Nejsem si zcela jistá, protože by to vyžadovalo spoustu zdrojů a lidi, kteří aktuálně intenzivně pracují na jiných věcech, které chceme dokončit. Možná na to dojde v budoucnu.

Také tu je možnost Linux/SteamOS a Mac verze Zaklínače 3. Párkrát jsem dokonce na Steamu viděl upoutávku „The Witcher 3 - coming soon to SteamOS”. Ale od té doby o nich nikdo nemluvil a zdá se, že je nikdo nechce komentovat. Je pro to nějaký důvod, nebo si prostě nejste jistí, jestli můžete tyto verze dokončit?

Pokud jde o mé oddělení, nevíme, jestli se plánují. Jde spíše o záležitost enginu, tvůrců enginu, programátorů a jejich oddělení. Takže netuším, jaký je jejich další plán týkající se hry.

Warhorse Studios, čeští tvůrci nadcházejícího RPG Kingdom Come: Deliverance, nějakou dobu prodávají pivo s motivy jejich hry. Když pracujete na datadisku s názvem O víně a krvi, nepřemýšleli jste o prodeji vína pod značkou Zaklínače 3?

(smích) Na to se musíte zeptat PR oddělení.

Určitě by šlo o dost svéráznou a unikátní záležitost.

Rozhodně, možná byste jim to mohl navrhnout! Nevím, jaké jsou jejich plány, ale možná jde o dobrý nápad.

Shodou okolností tvůrci několik desítek minut po skončení rozhovoru rozdávali press kity, jejichž součástí je i lahev červeného vína s motivy Zaklínače. Otázka, jestli se bude prodávat, ale zůstává nezodpovězená, pozn. redakce.

Nedávno jste „oznámili” DLC s mluvící Klepnou jakožto aprílový vtip. Co vůbec stálo za jeho tvorbou?

Tenhle aprílový vtip jsme vytvořili, protože lidi často mluví o Klepně a šílených věcech, které dělá. Takže proč se nezaměřit na Klepnu? Je Apríl, tak proč ne? Proč neprozkoumat tuhle oblast? Vzdávali jsme tím Klepně hold. Za to, že je součástí hry a že je nedopatřením tak zábavná.

Jak dlouho jste ten vtip plánovali? Zdálo se, že je docela propracovaný. Motion Capture, dokonce gameplay záběry...

Nemyslím si, že byl plánovaný dlouho. Lidé přemýšleli, co udělat, a řekli si: „Jo, tohle”.

Vždy se ptám vývojářů na nějaké vtipné nebo zajímavé chvíle z vývoje hry. Můžete se podělit o nějakou kuriózní historku z vývoje O víně a krvi, která stojí za zmínku?

Myslím, že většina šílených věcí se stala během vývoje Zaklínače 3. V jeden čas dokonce určitý člověk ze společnosti přinesl sušenky a začal všem nabízet pytlík sušenek. Chtěli jsme si z něj prostě udělat srandu, takže jsme se rozhodli ty sušenky zahrnout do hry a jsou někde na tácu na nějaké hostině. Takových věcí jsme udělali dost.

Je zde něco, co byste ráda vzkázala fanouškům Zaklínače v České republice?

Mohu vzkázat tohle: Zkuste O víně a krvi i Srdce z kamene. Pokud preferujete osobitý příběh, Srdce z kamene jsou nádherná, O víně a krvi je zcela nový svět, který jsme vytvořili jen pro vás. Doufám, že si ho užijete stejně, jako jsme si my užívali, když jsme na něm pracovali. A stále na něm pracujeme.

Děkujeme za rozhovor.

Fotografie v úvodu rozhovoru pochází z vývojářského deníku Srdcí z kamene.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama