Rozhovor s vývojářem Bulánků Janem Zmeškalem
Speciály Článek Rozhovor s vývojářem Bulánků Janem Zmeškalem

Rozhovor s vývojářem Bulánků Janem Zmeškalem

Adam Král

Adam Král

10
Platformy Linux Linux PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One Apple Mac

Jak probíhá vývoj Bulánků?

Reklama

Jan Zmeškal je jedním z nových pracovníků studia SleepTeam. Přesto to je právě on, kdo vede tým vývojářů, stojící za druhým dílem kultovních Bulánků. Ten první vyšel před dvaceti lety a stal se velkým úspěchem. Na Bulánky se na kampani na Sartovači vybralo přes 7 milionů korun. Byla pro vývojáře částka překvapivá? A dočkáme se Bulánků 3? Na to všechno mi Jan Zmeškal odpověděl.

Zing: Jak dlouho už pracujete ve studiu a jaká je vaše pozice?

Jan Zmeškal: Já jsem se do studia přidal po druhé vlně rozšiřování týmu. Po Startovači se tým rozšiřoval na víc lidí a během toho jsem do týmu přibyl i já. Jsem na pozici, která není úplně definovaná, a tou je DevTeam Lead.

Mám na starosti něco mezi produkcí a vedením týmu a projektu, právě z toho důvodu to je trochu speciálnější. Starám se o to, jestli má tým a jeho členové vše, co mají mít ke své práci, aby mohli pracovat v klidu a pohodě.

Rozhovor s vývojářem Bulánků Janem Zmeškalem

Zing: Vy jste mi před rozhovorem říkal, že jste se na prvních Buláncích nepodílel, ale řekl bych, že jste je hrál. Je to tak?

Jan Zmeškal: Jsem velkým fanouškem prvních Bulánků a už když je oznámili, tak jsem koukal, jestli v týmu není místo. Později jsem se na doporučení s týmem spojil. Bulánci pro mě jsou nedílnou součástí dětství, kdy jsme to hráli ve škole a pořádali malé turnaje.

Zing: Pokud jsem pochopil správně, tito Bulánci nejsou žádným remakem či předělávkou. Jaké jsou tedy rozdíly mezi první a druhou hrou?

Jan Zmeškal: Noví Bulánci budou o velký skok dál, což bude vidět už v předběžném přístupu, kdy budou k dispozici první tři mapy ze starých Bulánků, tedy Pohádka, Továrna a Disco. Předběžný přístup bude takovým menším remakem, přestože nic takového neděláme. Bereme staré mapy a dáváme je hráčům. Pohádka odhalí vizuální novinky a jak se celá hra změnila. V Továrně hráči uvidí nové prvky a věci, které v původní mapě nebyly, na Discu pak hráči uvidí, kam jsme se posunuli, a to je teprve začátek. Hra půjde ještě dál.

Zing: Plánujete tyto Bulánky stále aktualizovat, nebo se po čase posunout někam dál?

Jan Zmeškal: Vše bude záležet na celkovém úspěchu Bulánků a na tom, jak se nám bude dařit. Máme vizi, kam hru chceme dostat. Máme připravenou kampaň, kterou si hráči budou moci zahrát v jednom i více hráčích. V kooperativní kampani pak ukážeme historii Bulánků. Díky Startovači cítíme obrovskou zodpovědnost, a pokud noví Bulánci budou tak oblíbení, jako ti staří, plány pro nás nekončí a rádi bychom se podívali i na esportovou scénu.

Zing: Ta kampaň už je hotová? Máte plány, kam se vydat?

Jan Zmeškal: Kampaň je připravená, sepsaná a tvoří se. Bude v ní hodně typického bulánčího humoru, bude chytlavá a hráči v ní zažijí něco, co ještě neviděli, a co normální hře nebude dostupné.

Zing: Může v budoucnu vzniknout něco, jako Bulánci 3?

Jan Zmeškal: V šuplíku máme další hry, ale nemohu říct, o jaké se jedná. Pokud se ale bude Bulánkům dařit, od SleepTeamu budou přicházet další hry.

Zing: Jak dlouho se rodil ten nápad, že zrealizujete nový díl?

Jan Zmeškal: Tenhle nápad byl v našich hlavách dlouho a Startovačem se mělo ověřit, jaký zájem je ze strany lidí a zajistit finance pro vývoj. Sami jsme byli překvapení, jak obrovský zájem o hru byl, protože Startovač nafoukl původní záměr o 1 400 %.

Zing: Fanoušci Startovačem ukázali obrovskou podporu, čím si myslíte, že to je? Od prvních Bulánků už uplynula nějaká doba. Mohou Bulánci nabídnout třeba hluboký příběh a neustálou akci?

Jan Zmeškal: Doufáme, že s kampaní tohle všechno Bulánci nabídnou a my budeme moci zaujmout hned několik generací. Doufáme, že hra bude poutavá pro všechny. Máme obrovskou základnu starších hráčů, kteří hráli první Bulánky a ukázali nám jejich sílu. To pro nás znamená velký závazek a tlak od tisíců lidí, kteří čekají, jak to dopadne. Chceme dodat Bulánky, které si pamatují, ale lepší.

Zing: Nejedná se jen o podporu. Velmi často lidé píší názory, že 7 milionů je opravdu hodně peněz. Původní záměr byl úplně jiný, jak jste sám říkal. Kam šly finance?

Jan Zmeškal: Větší půlka vybraných peněz šla na odměny fanouškům a zbytek šel na vývoj. Úspěch Startovače přivedl i odvrácenou stranu a z malé hry jsme měli další obrovské množství přidaných věcí. Ve vývoji nás dost nás zpomalil cross-platform, protože s ním musíme ve vývoji už od začátku počítat a přizpůsobit se tomu.

Zing: Jaký byl největší finanční obnos, co jste dostali?

Jan Zmeškal: Největší obnos nám dal Lukáš Uhlíř, a to bylo 150 000, čímž se stal Zachráncem bulánčího národa, pak další dva lidé přispěli shodnými částkami 50 000 Kč. Jeden člověk nás strašně potěšil, protože se jmenuje Petr Bulánek a sám se nám ozval s tím, že nás musí podpořit, když se jmenuje stejně jako naše hra.

Rozhovor s vývojářem Bulánků Janem Zmeškalem

Zing: Vývoj už trvá nějakou dobu. Máte nějaké zajímavosti?

Jan Zmeškal: Jedna zajímavost je ze Startovače. Protože jsme takhle narostli, vzniklo přibližně 1 500 polštářků, 2 000 tisíce figurek a na cínové figurky bylo použito víc, jak půl tuny cínu. Druhou zajímavostí je, že do hry chystáme brutal mód, takže budou Bulánci s krví. Chystali jsme ho až po vydání plné verze, ale pokusíme se to uspíšit.

Zing: Bulánci a předběžný přístup. Jak dlouho v něm plánujete být?

Jan Zmeškal: Rádi bychom, aby byl předběžný přístup ukončený v druhé polovině příštího roku.

Zing: Máte v plánu i krabicové verze?

Jan Zmeškal: Zatím je nechystáme a ani je v plánu nemáme. Zaměřujeme se na vývoj digitální verze, protože půjdeme na všechny druhy počítačů (Apple, Windows a Linux), ale i konzolí (PlayStation, Xbox a Nintendo) a chystáme se i na mobily, tak s krabicovou verzí nepočítáme.

Zing: Máte něco, co chcete vzkázat fanouškům?

Jan Zmeškal: Jsme všem hrozně vděční za to, že sledují vývoj a bereme všechnu zpětnou vazbu k srdci a věříme, že až si 14. listopadu zahrajete Bulánky, bude to stále lepší a lepší.

Zing: Bulánci vyjdou už 14. listopadu v předběžném přístupu na platformě Steam. V průběhu příštího roku by měli dorazit na všechny tři konzole i mobilní telefony.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama