Sekiro: Shadows Die Twice zahodí systém duší a nahradí jej zkušenostními body
Sekiro: Shadows Die Twice Novinka Sekiro: Shadows Die Twice zahodí systém duší a nahradí jej zkušenostními body

Sekiro: Shadows Die Twice zahodí systém duší a nahradí jej zkušenostními body

Jan Kalný

Jan Kalný

8
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

GameInformer se se svým exkluzivním pokrytím také podělil o další novinky.

Reklama

Jak mi dopoledne oznámil náš šéfredaktor, leden bude patřit akčnímu Sekiro: Shadows Die Twice od tvůrců Dark Souls. Herní magazín GameInformer byl totiž na návštěvě ve studiu FromSoftware, které aktuálně na Sekiru pracuje. A jak už je právě u GameInformeru tak trochu tradicí, po dobu celého měsíce budou odhalovat nové zajímavosti a novinky o této hře; jak funguje, jak vypadá, jak se hraje, jaké má mechaniky a spoustu dalšího.

Už nyní jsme se dozvěděli odpověď na jednu vcelku palčivou otázku, a to, jak bude fungovat postup a levelování postavy. Kde kdo by čekal, že se FromSoftware nezdá svých populárních a svým způsobem ikonických systémů z Dark Souls a Bloodborne, ale jak to tak vypadá, opak je pravdou.

Zkušenosti, strom dovedností… Tohle NENÍ další Dark Souls

Hned na úvod měsíce se dozvídáme vcelku zajímavé věci, které ještě více odlišují Sekiro od předchozích projektů FromSoftware. Ze všeho nejvíce už nebude součástí vašeho postupu hrou běhání na místa vašeho skonu za účelem sebrání ztracených „duší”, které můžete využít buďto pro levelování postavy nebo nákup různých předmětů. Něco takového v Sekiru není, a to především ze dvou důvodů. Nejen, že po smrti už nic neztratíte, ale „duše” prostě ve hře nebudou. I přesto má ale mít smrt nějaké negativní následky, ačkoli zatím nevíme jaké.

Tak či onak se zdá, že se Sekiro tak trochu snaží jít ve stopách tradičnějších RPG. Místo jednotné měny, kterou lze využít na nákup i levelování, budete získávat z nepřátel jak zlaťáky, tak zkušenostní body. Dvě naprosto oddělené věci, jež už nemůžete ztratit. Jakmile získáte dostatek zkušeností (zkušenostních bodů), dostanete vcelku klasicky skill point, který lze utratit ve stromu dovedností. To bude vlastně hlavní mechanika, s jejíž pomocí budete postavu měnit a vylepšovat. Statistik v podobě síly, vytrvalosti, obratnosti nebo inteligence, tak, jak je známe právě z Dark Souls a Bloodborne, už se dočkat nemáme, a vaše postava se bude měnit především tím, kam investujete vaše zkušenostní body.

Naštěstí to má údajně háček. Pro to, abyste vaše body mohli investovat, si budete muset strom dovedností (bude jich více) nejprve odemknout tím, že ve světě najdete konkrétní předmět. Osobně mi to připomíná například systém úpravy zbraní v Bloodborne, kde jste nejprve museli najít Blood Gem Workshop Tool, abyste mohli do vašich zbraní vložit speciální blood gem.

Vaše zkušenostní body přitom budete moci investovat pouze u Sculptor's Idols (ekvivalent ohniště z Dark Souls nebo luceren z Bloodborne). Jak už bylo zmíněno, stromů dovedností má být více. Hned několik z nich se má zaměřovat čistě na The Wolf (Vlka - vaší postavu). Další z nich pak na umění shinobi, které bude založeno na úhybech a tzv. crowd control schopnostech, mezi kterými nemá chybět například možnost se roztočit a zasáhnout více nepřátel najednou nebo přeskočit nepřátelské kopí. Strom dovedností zaměřený na samurajské umění se zase bude točit kolem klasických válečnických a soubojových dovedností a v neposlední řadě má být ve hře také strom dovedností zaměřený na vaši prostetickou ruku.

Vypadá to tedy, že v tomto ohledu se bude Sekiro podobat povedené rubačce Nioh od Team Ninja, která si naopak, vcelku ironicky, brala inspiraci právě z Dark Souls, a jež také nabízela stromy dovedností odemykající například nové útoky. Právě v Sekiru budou dovednostní stromy kromě pasivních vylepšení nabízet i nové pohyby, vylepšení těch stávajících a také speciální, blíže nepřiblížené „combat arts”, které mají fungovat jako periodické odměny. Ani redaktorům GameInformeru však není známo, jak dlouho bude získávání zkušenostních bodů - a tedy různých útoků - trvat.

Yasuhiro Kitao z FromSoftware, jež má na starost marketing a komunikaci, se ještě navíc podělil o krátké dovysvětlení implementace stromů dovedností. Cílem má údajně být, abyste mohli být „více kreativní a mohli najít váš preferovaný styl hratelnosti. Budete se tedy muset specializovat a přemýšlet nad tím, jakou cestou se vydáte.”

Podle všeho by také mělo být možné ve světě najít modlitební korále, které zvýší vaše maximální zdraví, a nástroje pro vylepšení vaší prostetické ruky, které naopak mohou přidat úplně nové schopnosti, jako jsou shurikeny, sekera nebo plamenomet. Dokonce by mělo dojít i na možnosti vylepšení nebo upravování mechaniky znovuoživování, ačkoli o tom zatím nic nevíme.

Co na tuto změnu ze zajetého receptu FromSoftware říkáte? Já osobně si myslím, že bude rozhodně ku prospěchu. Kromě toho, že se díky tomu Sekiro zase o něco více odliší od posledních projektů FromSoftware, tak by to mohlo vývojářům dovolit vymyslet vskutku cokoliv. Což je vlastně i důvodem, proč ve hře nebude žádná forma multiplayeru, jak jsme psali již dříve. K tomu se pro GameInformer opět vyjádřil Yushiro Kitao z FromSoftware.

„Když vytváříme všechny ty lokace, tak [v Sekiro] už nemusíme brát ohledy na to, jak s nimi bude více hráčů reagovat, případně jak je mohou rozbít. Absence multiplayeru nám dovoluje se zaměřit čistě na zážitek pro jednoho hráče a nejen, že se nemusíme zabývat různými omezeními, které nastupují s multiplayerovými hrami, ale také můžeme pustit uzdu naší fantazii.”

Údajně to neznamená, že FromSoftware kompletně opouští multiplayer i pro své další projekty, ale v Sekiru zkrátka nebude. Místo toho tam naopak bude klasická pauza… Tak aspoň něco?

Sekiro: Shadows Die Twice vyjde 22. března na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama