Sekiro dokázalo do určité míry to, co kdysi Dark Souls. Byl to takový "zjev" v rámci subžánru (ačkoliv sekiro nepovažuji za souls hru, ale furt je to dost příbuzný bratříček), který přinesl do mého života v rámci videoher ten největší "zjev", jaký jsem zažil, v podobě právě Dark Souls.
Neni tu možnost levelování. Alespoň ne v podobě jakou jsme znali ze souls her, tedy v budování buildů. Skoro ničemu to nevadí. Hra je jako vždy (u her z dílny From Software), téměř dokonalá a tentokrát se oproti všem souls potomkům vskutku jedná o určitou evoluci žánru. Ne-li revoluci. Protože zde přítomný posture systém, neboli neustálý Parry systém je do určité míry velice inovativní a je od té doby vidět i v jiných hrách, jak se opět nechali vývojáři těmito velikány inspirovat (khazan, fallen order atd). Ovšem díky nemožnosti stavění všemožných buildů je ze hry venku ta obvyklá znovuhratelnost, která oplývá souls hrami. Ani to ničemu nevadí, je to totiš prostě jiná hra. Méně RPG, více akční. V rámci "série" jsou v Sekiru asi ti nejlepší bos souboje, které jsme mohli od From Software vidět. Troufám si tvrdit, že ve hře Sekiro jsou ti jedni z nejlepších bosů v celé historii videoher, ne-li ti úplně nejlepší. Guardian Ape bych tam zařadil já osobně a poslední bos Ishinn bude navždy legendární i díky svým čtyřem fázím (u kterých nejeden hráč rozbil nejeden ovladač) a svou obtížnostně nastavenou laťkou. Ale celkově bos souboje v Sekiru posouvají laťku originality o level výše než kdy předtím. Level design patří opět do výstavní skříně v rámci videoher, ikdyž je velmi lieární, krom jedné lokace, kdy se hra více znelineární.
Soubojový systém díky systému posture a vyhýbání, mikiri counteru a hlavně rychlým útokům a neustálému parýrování působí skoro až skoro jako tanec, jako dokonale harmonický souboj, který neměl do té doby obdoby a jedná se do určité míry skoro až o revoluční záležitost troufám si tvrdit. Čistě s ohledem jen na soubojový systém.
Mě osobně Sekiro tak neoslovilo jako třeba Bloodborne nebo Dark Souls, ale je to dáno tím, že preferuji více ten RPG faktor v těchto hrách. Ovšem Sekiro je drahokam ve vodách videoher a těch není nikdy dost a je to povinnost pro všechny milovníky nejen japonských her ale i všech akčních soubojových her a možná i her obecně. Jediný co může někoho odradit je možná příliš vysoká obtížnost? Já osobně si myslím, že ne. Že stejně jako ostatní Souls hry dokáže dohrát sekiro s trochou dávky trpělivosti úplně každý. Myslím, že herní svět disponuje o mnoho těžšími tituly.
Reklama
Sekiro: Shadows Die Twice dosáhlo úctyhodného milníku
FromSoftware zveřejnil aktualizovaná prodejní čísla.
26. 9. 2023 08:00
Sekiro: Shadows Die Twice GOTY - launch trailer
Game of the Year edice v podobě bezplatného upgradu.
27. 10. 2020 12:00
Sekiro: Shadows Die Twice dostane další funkce
Bezplatná aktualizace během letošního podzimu hru rozšíří o zajímavé prvky.
Sekiro: Shadows Die Twice má za sebou úspěšný start
Dva miliony prodaných kopií za pouhých 10 dnů.
12. 4. 2019 10:07
Recenze Sekiro: Shadows Die Twice - イースターエッグ
Vyklubalo se nakonec ze Sekiro: Shadows Die Twice něco víc, než „jen” další soulsborne hra?
Odemkněte si framerate v Sekiro: Shadows Die Twice
O PC verzi je velký zájem, větší o Steam hru letos ještě nebyl.
25. 3. 2019 16:42
Pětiminutový trailer vám představí Sekiro: Shadows Die Twice
Už v pátek vychází nová hardcore RPG akce od tvůrců Dark Souls a Bloodborne.
Sekiro: Shadows Die Twice v launch traileru
Novinka od autorů Dark Souls a Bloodborne vychází 22. března na PC, PS4 a Xbox One.
11. 3. 2019 14:31
Obří had z hardcore akce Sekiro: Shadows Die Twice
FromSoftware ukazují dalšího obávaného protivníka, tentokrát jde o opravdu obrovského hada.
6. 3. 2019 10:31
Reklama
Reklama