SimCity se do offline režimu předělává už půl roku
SimCity Novinka SimCity se do offline režimu předělává už půl roku

SimCity se do offline režimu předělává už půl roku

Michal Burian

Michal Burian

13

Přeprogramovaná musela být významná část kódu.

Reklama

V pondělí odpoledne jsme vás informovali, že Maxis konečně vyslyšeli prosby hráčů a chystají předělat budovatelskou strategii/simulátor SimCity do offline módu. Na oficiálním blogu se o tom rozpovídal vedoucí inženýr Simon Fox, který prozradil, že jeho tým na předělání dělá neuvěřitelných šest měsíců. Ono se není čemu divit, když musejí přepracovat významnou část kódů, aby vše fungovalo bez nutnosti vzdálených serverů.

Původně bylo SimCity navrženo tak, že vzdálené servery budou simulovat chod města a obchodování mezi nimi. To museli pro offline mód změnit a vše přeprogramovat, aby to v offline režimu řídil váš počítač. Nejde tak pouze o ukládání hry a načítání.

"Kód jsme psali pro hru s připojením na servery. Vše bylo v Javě, zatímco pro offline mód jsme museli vše přepracovat a napsat v C++. Následně musíme hru optimalizovat, abychom zajistili, že bude hratelná na slabších strojích."

Multiplayer bude v SimCity pochopitelně fungovat beze změn, akorát si budete moci zvolit, zda chcete hrát online nebo offline.

Offline mód je v současné době v testovací fázi a měl by být spuštěn zároveň s aktualizací 10, která obsáhne i podporu pro uživatelský obsah.

"Ano, aktualizace 10 přinese všem hráčům zdarma režim offline. Až ji vydáme, všechen vámi dříve stažený obsah vám bude neustále k dispozici, kdykoliv, kdekoliv, bez potřeby internetového připojení. Jsme v konečné fázi vývoje a ačkoliv chceme, aby se k vám nová aktualizace dostala co nejdříve, ujišťujeme se, že se k vám dostane až ve chvíli, kdy bude skutečně vyladěná do detailů. Takže do té doby... testujeme, testujeme a zase testujeme. Jedním ze závěrečných kroků bude testování našimi nejvíc hardcore hráči, DevTestery. Tato skupina dobrovolníků offline režim otestuje u sebe doma, než ho masově uvolníme."

"Po aktualizaci 10 můžete stále hrát v regionech sami nebo s ostatními hráči z celého světa. Změnou v režimu jednoho hráče je, že nyní můžete hrát sami v offline módu. A protože jsou vaše hry v tomto módu ukládány u vás, můžete ukládat a opět načítat vaše milovaná města. Náš tým brzy vydá navazující blog, kde vám ukážeme, co se ještě do budoucna chystá. Takže zůstaňte s námi."

"Co to tedy znamená pro online hru? Všechny benefity, které jsou s hraním online spojeny, včetně přístupu k multiplayeru, světového trhu a statistik, zůstávají. Všechny vaše dříve uložené hry budou přístupné, pokud se s nimi přihlásíte do online režimu."

"Možnost hrát hru offline přináší nové možnosti naší kreativní části komunity, tvůrcům Módů. Nyní mohou vytvářet herní modifikace a rozšíření bez toho, aby byla ohrožena integrita online hraní. Zpřístupnění našich her pro tvůrce módů bylo vždy pro naše studio důležité. Nemůžeme se dočkat, až uvidíme, co všechny vytvoříte."

Mimochodem, Maxis se již v říjnu vyjádřil, že nebude zvětšovat plochu pro stavění měst. Níže vysvětlení: "Velikosti města byly stálým bodem konverzace mezi našimi hráči už od vydání hry. Původní design hry je zaměřený na hustotu a intimní městské prostředí. Bylo to o meziměstském připojení a výzvě řídit region měst, místo jednoho města v izolaci. Nicméně si uvědomujeme, že mnoho hráčů vyjádřilo touhu budovat radši jedno velké město, než řídit vztahy mezi více menšími."

"Věnovali jsme měsíce zkoumání tvorby většího města, přepracovávání terénních map, změně směrovacích algoritmů systému a změně způsobu, jakým GlassBox zpracovává data ve větším prostoru."

"Po měsících testování potvrzuji, že nebudeme poskytovat města větší velikosti. Problémy s výkonem systému by znamenaly, že drtivá většina hráčů by nebyla schopna větší město ani načíst, natož s ním hrát. Vyzkoušeli jsme mnoho různých způsobů, jak výkon udržet na přijatelné hladině, ale prostě jsme toho nemohli dosáhnout kvůli hranicím enginu. Rozhodli jsme se tedy ukončit práci na větších městech a toto úsilí vložit do neustále se vyvíjející základní hry a zkoumání offline režimu. Některé z těchto experimentů prováděných za účelem zvětšení výkonu ve větších městech budou použity v budoucnosti v aktualizacích, ke zlepšení celkového herního výkonu."

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama