Sniper Elite 3 - z Evropy do Afriky
Preview Sniper Elite 3 Článek Sniper Elite 3 - z Evropy do Afriky

Sniper Elite 3 - z Evropy do Afriky

Jan Kalný

Jan Kalný

6

Letos k nám dorazí třetí pokračování série Sniper Elite. Jako vždy mají vývojáři tunu slibů a jen těžko lze říct, jak moc si s tím tentokrát poradí.

Reklama

Pozvaní novináři měli možnost se poprvé podívat na chystaný Sniper Elite 3 od studia Rebellion Software. Při devadesátiminutové prezentaci se senior producent Andrew Shenton nechal slyšet, že prostudovali zpětnou vazbu hráčů Sniper Elite V2, včetně té negativní, aby se při vývoji dalšího dílu poučili ze svých chyb.

Rebellion si pro Sniper Elite 3 stanovili jasné cíle: Chtějí vytvořit hru z období druhé světové války s větším herním světem, kde bude mít hráč více zbraní na výběr. Stejně tak větší množství vozidel, výrazně lepší umělou inteligenci, detailnější grafiku a v neposlední řadě i lepší multiplayer.

Tentokrát na novo

Tvůrci se příběhem třetího dílu zatím moc nechlubili a prakticky není jasné skoro nic. Nicméně víme, že se už potřetí vžijeme do kůže Karla Faiburna během druhé světové války. S Faiburnem jsme měli možnost hrát v předchozím dílu, ale tentokrát budeme své headshoty počítat v severní a východní části Afriky, jako je třeba Halfayský průsmyk mezi Egyptem a Líbyí. Rozhodně oceňujeme přesun z “ohrané” Evropy do úplně jiných a neprobádaných částí světa. I přes nové prostředí se ovšem bojíme průměrného příběhu.

Všechno ale není jen o příběhu, zvlášť když nové prostředí nabízí spoustu možností. Jednou z novinek jsou otevřenější lokace namísto koridorových ulic v Evropě. Tentokrát se dostaneme na nějaké místo, dostaneme úkol a je na vás, co vymyslíte, abyste úkol splnili. Zatím ale nedokážeme říct, jestli bude nakonec Afrika správnou volbou. Ano, nabízí své klady a exotiky je tu přehršel, ale i Evropa, byť stokrát ohraná, měla něco do sebe. A jen tak mimochodem, kampaň hry by měla podle všeho zabrat asi 12 hodin herního času. Minulý díl oproti tomu trval asi 9 hodin.

Spousta cest se spoustou problémů

Jen těžko se dá série Sniper Elite, nebo alespoň její druhý díl, označit za skutečně dobrou sniper hru a výzvu. To by se mělo ovšem do třetího dílu změnit. Díky výše zmíněnému otevřenějšímu prostředí bychom se měli dočkat spousty cest jak se dopracovat ke svému cíli. S tím je samozřejmě spojen větší důraz na stealth složku hry, tudíž i na umělou inteligenci nepřátel. Ve druhém díle o vás nepřátelé hned věděli, jen co jste vystřelili. Podobné problémy potkávají spoustu her, jako je třeba Sniper: Ghost Warrior. A přesně to je to, čemu se snaží třetí díl Sniper Elite vyvarovat. Alespoň to tedy tvrdí tvůrci.

V prvé řadě si je nutné uvědomit, že ve Sniper Elite je kladen důraz na reálný pocit ze střelby. Vliv větru, vzdálenosti a zadržování dechu jsou zde nezbytné faktory. Tenhle dojem samozřejmě kazila právě umělá inteligence, která byla většinu času buďto opravdu stupidní, nebo nereálně “dobrá”.

Tvůrci přitom využívají v rámci AI nový AXON systém, který slibuje daleko realističtější chování protivníků, barvitější úkony a více možností reakcí oproti té tragédii, která byla v předchozím díle. Pokud ale tvůrci splní, co ohledně umělé inteligence naslibovali, i stealth by se mohl dočkat svého triumfálního návratu bez jakékoliv přítěže. Obejití nepřátelských stanovišť bude určitě klíčovou akcí. I kdybyste byli nejpřesnější a nejlepší virtuální sniper široko daleko, s obydleným a po zuby ozbrojeným stanovištěm si neporadíte tak lehce jako s obyčejnou a rozptýlenou skupinou prostých vojáků.

Nová armáda nepřátel

Co se týče hratelnosti, i tam se Sniper Elite 3 má posunout. Na jednom místě už nebude maximálně 8 nepřátel, ale až 30. Tím se samozřejmě zvýší nutnost taktizování a celkově to hratelnost dost změnit. K lepšímu výkonu vám přitom pomůže tagování (označování) nepřátel. Díky tomu budete mít lepší a větší přehled o dění na bojišti. Pro někoho skvělá věc, pro někoho absolutní zbytečnost. Na druhou stranu tu máme srdeční frekvenci, která nyní bude určovat, jak moc velký bude zpětný ráz, jak moc můžete běhat a jak moc dobře můžete hrát. K tomu všemu se budou pod nepřáteli objevovat ikonky dle toho, jak moc si jsou vědomi vaší přítomnosti. Předpokládáme, že na vyšší obtížnost budou tyto funkce vypnuté, nebo omezené. Případně se budou dát moci povypínat a pozapínat jako například v Hitman Absolution.

Každý nepřítel bude mít také vlastní hodnost a postavení. Ve většině stealth hrách to funguje tak, že k místu podezření se půjdou podívat buďto všichni, a nebo ten nejblíž. Tady se na místo půjde podívat ten s nejnižší hodností, zatímco se výše postavení vojáci budou strachy krčit za nimi.

Faceliftem si prošel i systém zpomalení, když kulka prochází tělem. To byla jedna z věcí, která byla na druhém díle opravdu pěkná. A přesto to tvůrcům nestačí. Kromě vylepšeného systému kostí a nárazů bychom se měli dočkat detailního vnitřku těl včetně “oblíbených” varlat. Mimo to nejsou zpomalené záběry už určené pouze pro lidské postavy, ale fungují nyní i na vozidla a další zajímavé objekty. Průstřel motoru tak bude zaručeně lákavá podívaná. V neposlední řadě se nám do rukou dostane i úprava naší sniperky. Nové puškohledy, hlavně, však si to dovedete určitě představit. K tomu všemu budeme v průběhu hry postupovat po hodnostech - tedy levelech, dalo by se říct. Někteří fanoušci tak mají hned splněný sen.

Úspěch v kapse?

Určitě se shodneme na tom, že pro spoustu hráčů je grafika nejdůležitější, pro řadu dalších lidí je ale zase nejméně důležitá věc, která lze na hře hodnotit. Stejně tak se určitě shodneme, že bychom měli brát jako samozřejmost, že se od druhého dílu vizuální stránka taktéž zlepší. Autoři lákají na realistické textury, na detailnější objekty, a pokud jde o ozvučení, tvůrci slibují také realističtější zvuky a další nezbytné audiovizuální věci. O samotné grafice se nicméně nedá moc mluvit tak moc do hloubky jako například o hratelnosti nebo o levelech, takže tuto opustíme, abychom řekli jediné. Ať to dopadne jak chce, hra bude i tak, alespoň podle vývojářů, lepší než předchozí díl. A to je určitě pádný důvod, proč tuto hru sledovat.

Zdroj: CVG, Polygon

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama