Sniper Elite V2 – dojmy z demoverze
Speciály Sniper Elite V2 Článek Sniper Elite V2 – dojmy z demoverze

Sniper Elite V2 – dojmy z demoverze

Michal Maliarov

Michal Maliarov

29

Následovník maratónu ostřelovačů se k nám žene mílovými kroky a my jsme se podívali na zub nejnovějšímu demu, které se objevilo na Xbox Live a PSN.

Reklama

Ještě, než se vydáte do ulic Schonebergu vám ale doporučujeme se pohrabat v nastavení, kde můžete přesně určit úroveň umělé inteligence nepřátel, balistiku a míru výpomoci při střelbě. V opačném případě narazíte na tři základní obtížnosti, podle kterých se všechny aspekty upraví automaticky. Praví střelci si samozřejmě nastaví realistickou balistiku a pořádnou výzvu a my už vyrážíme na naši misi.

Konvoj na popravu

Hlavní příběh pokračování se má točit kolem tajného amerického agenta Karla Fairburna a operace Paperclip, tentokrát ale budeme mít ve válkou zmítaném a polorozbořeném městě za úkol vyhodit do vzduchu konvoj, který veze nacistického vědce Gunthera Kriedala. Začínáme podle pravidel válečných filmů v rozbořeném pokoji jedné z budov, kde plánujeme.

Nejdůležitějším faktem, který si před hraním musíte uvědomit je, že tohle není Max Payne. Vaší základní superschopností je zaprášený dalekohled a ostrý zrak, což jsou nástroje, které začínají prakticky každou přestřelku. Jako ostřelovač totiž musíte být neviditelný, každý svůj krok pečlivě zvážit, obcházet nepřátelské pozice a vyhledávat vyvýšená místa, ze kterých se dobře odpravují neboštíci na ulicích. Hned první ulice je navíc skvělým příkladem toho, jak se má hrát celý titul.

Ve hře platí realistická balistika, gravitace i síla větru, takže musíte počítat s fyzikálními zákony.

Začínáme tedy zvolna. Pomalu vykouknu dalekohledem z okna a slídím po ulici. Všímám si osamoceného německého vojáka, co se ležérně opírá o dveře přes ulici. Je na čase se podívat na jeho ksicht skrze zaměřovač, což také dělám. Srdce vám začíná tlouct do uší, dech se zpomalí a vy pomalu zacílíte. Pokud si chcete být výstřelem jisti, stisknete ještě „vyprázdnění plic“, což je jen krutopřísný název zpomalení času, které je samozřejmě limitováno. Cíl se ještě o fous přiblíží, a pokud hrajete na nižší obtížnost, také se vám zobrazí červená tečka tam, kam by ho kulka měla trefit. Ve hře totiž platí realistická balistika, gravitace i síla větru, takže musíte počítat s fyzikálními zákony. Jsme totiž ve druhé světové, kde vrcholem zbraňového arzenálu na dálku byl spolehlivý Springfield.

Tečka už však ukazuje spánek vojáka a nezbývá, než stisknout spoušť. Zazní výstřel, kamera vyskočí do strany a následuje krkolomnou rychlostí kulku, která se blíží svému cíli. Na poslední chvíli jsme obdarováni rentgenovým pohledem, jak kulka prorazí spánek, rozmixuje mozek a ve spršce krve vyletí zátylkem. Je to krvavé, brutální a nesmírně uspokojující. Rentgen se samozřejmě neukazuje vždy, ve většině případů dobré trefy ale uvidíte vše hezky zblízka a ve hře, která se z 90% točí kolem ostřelování je to klíčové. Z každého výstřelku, který zanechá v nepříteli velkou díru, je totiž cítit moc snipera a patřičná odezva, která hráči masíruje ego.

Nepřátelé jsou agresivní a i na nejmenší obtížnost dají hrdinovi dost zabrat.

Zpět do ulic

Je ale potřeba se přesunout, protože mohli výstřel zaslechnout v okolí a pokud vás tu objeví, máte o zábavu postaráno. V případě, že musíte rychle přeběhnout, případně se aktivněji fyzicky hýbat, zvýší se vám tep a přesnost míření se rapidně sníží. Je tedy životně důležité zůstat neviditelný po co možná nejdelší dobu. Nepřátelé jsou totiž agresivní a i na nejlehčí obtížnost dají hrdinovi dost zabrat. Pokud totiž minete a vojáci vás začnou svírat do kleští, musíte sáhnout po Thompsonovi, případně pistoli u pasu. Tyto dodatečné zbraně mají ale málo nábojů a nejsou natolik smrtící, jako věrná ostřelovačka, takže je důležité, abyste hned ze začátku odpravili co nejvíce nepřátel.

Ve chvílích, kdy máte vyčištěnou oblast, pak přebíháte z krytu do krytu a pozorujete dalekohledem okolí. Často se totiž stane, že kromě obyčejných hlídek poctí svou přítomností okolní budovy i nacističtí ostřelovači. Zde nastupuje souboj hledáček na hledáček po vzoru filmu Nepřítel před branami, kdy se snažíte držet v krytu a zmerčit lesk hledí v rozbořených troskách budov. Pak už stačí jen zamířit a poslat kulku tam, kde se podle vás nachází ležící hajzlík. Pokud budete mít štěstí, naskytne se vám pohled na skvělou animací, b níž vaše kulka prochází oční bulvou a vystřeluje mozek na zeď.

S trochou štěstí výbuch odpraví většinu vozů a ti, kterým se podaří uniknout, padnou pod drtivou silou vaší pušky..

Jedna přesná rána

Demo končí o několik ulic dál, kde úspěšně nastražíme výbušniny a najdeme si v rohové budově skromné místečko, ze kterého je ulice jako na dlani. Pak už stačí jen počkat, až se konvoj dostane k nastražené náloži a přesným výstřelem do ní poslat kulku. S trochou štěstí výbuch odpraví většinu vozů a ti, kterým se podaří uniknout, padnou pod drtivou silou vaší pušky.

Z krátkého dema lze vyčíst jediné. Sniperské duely a vůbec celé ostřelovací pasáže jsou vyvedeny bravurně a sledování kulky do soupeřova těla jen tak neomrzí. Vše ostatní, od lineárních koridorů měst až po slabé boje nablízko, se ale drží v průměru a nasnadě je tedy otázka, zda budou dobře zvládnuté souboje na dálku stačit. I brutální popravy totiž po pár hodinách omrzí. Doufejme, že má hra v rukávu několik dalších es. Alespoň dobře navržené a variabilní prostředí by hře opravdu prospělo. Uvidíme v květnu, kdy hra vyjde pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

PC demoverze by měla brzy následovat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama