Star Wars: Battlefront 2 nenabídne Season Pass, tvrdí DICE
Star Wars: Battlefront 2 Novinka Star Wars: Battlefront 2 nenabídne Season Pass, tvrdí DICE

Star Wars: Battlefront 2 nenabídne Season Pass, tvrdí DICE

Martin Cvrček

Martin Cvrček

25

Tvůrci už nechtějí štěpit komunitu. EA však mlží a nechce absenci Season Passu potvrdit.

Reklama

Star Wars: Battlefront z roku 2015 měl mnoho chyb a problémů. Jeden z nich byl postupný úbytek hráčů a štěpení komunity, o což se postarala existence klasického Season Passu, který zahrnoval čtyři balíčky map doplněné o herní módy, zbraně a další obsah. Hra tak byla rozdělena na playlisty základní hry a všech DLC, což aktivitě a životnosti hry vůbec neprospívalo.

Jak se zdá, tvůrci se v případě včera odhaleného Battlefrontu 2 přeci jen poučili. Kreativní ředitel Bernd Diemer z DICE serveru Mashable oznámil, že tentokrát na Season Pass nedojde.

„Dohodli jsme se na tom a jde o jedno z těch náročných rozhodnutí, protože ovlivňuje tolik věcí okolo. Když jsme se podívali na to, jak se Battlefront během svého života vyvíjel, s DLC a tak, rozhodli jsme, 'Víte co? Pro tento typ hry nejsou Season Passy ta nejlepší věc. Musíme se toho zbavit a přijít s něčím lepším.'

Nechceme rozdělovat naši komunitu. Nemohu mluvit o konkrétních plánech, ale připravujeme něco jiného, co vám umožní hrát déle a investovat do hry více bez rozštěpení komunity.” Diemer dokonce uznal, že pro životnost hry je zpoplatnění map a módů nebezpečné, protože má za následek, že mnohé módy nehraje dost hráčů. „Takže jsme se rozhodli tomu vyhnout.” Z toho vyplývá, že se nepočítá ani s prodejem jednotlivých balíků map mimo Season Pass.

Toho, že se bude situace s DLC a štěpením komunity opakovat, se mnozí obávají od doby, kdy se o Battlefrontu 2 začalo prvně mluvit. Zvlášť když v případě Battlefieldu 1 EA nadále využívá klasický Season Pass, resp. Premium Pass. Nicméně hráči Battlefieldu se během let naučili ve velkém kupovat prakticky cokoliv, co jim EA nabídne, takže v případě Battlefieldu 1 vlastní dodatečný obsah mnohem větší počet hráčů než v případě Battlefrontu.

Otázka je, jak bude EA na Battlefrontu 2 vydělávat za předpokladu, že se do vydání hry na tomto plánu nic nezmění. Jak se zdá, dojde k adaptaci čím dál populárnějšího modelu, kdy mají všichni hráči zdarma přístup k veškerému dodatečnému obsahu, který má zásadní dopad na hratelnost (mapy a módy) a dodatečná podpora hry bude financována mikrotransakcemi. V tomto případě by mělo jít o možnost za skutečné peníze koupit třeba kosmetické skiny hrdinů, předčasný přístup k určitým zbraním a jejich modifikacím nebo úpravy schopností hrdinů či vozidel. Tohle všechno je součástí nabídky předobjednávky různých edic hry, takže je dost pravděpodobné, že jde o základ chystaného systému, který nahradí Season Pass.

I tenhle systém je nebezpečný, ve hře může snadno vyklíčit nenáviděná pay-to-win situace, kdy mají více platící hráči výhodu nad těmi, co investovali jen do samotné hry. Nezbývá tedy než doufat, že se podaří systém dostatečně vyvážit. Hry jako Titanfall 2 nebo Overwatch koneckonců dokazují, že když se s mikrotransakcemi ve hře za plnou cenu zachází dostatečně rozumným způsobem, může vzniknout hladce fungující systém, který hře nijak neškodí a díky němuž jsou spokojeny všechny strany. V každém případě mohou hráči, kteří vlastní jen samotnou hru, a hráči, kteří do ní investují něco navíc, vždy hrát spolu na stejných serverech a mapách. Tvůrci a vydavatel tak mají zajištěný zdroj příjmu, který neštěpí komunitu. V základu přitom Battlefront 2 nebude o nic dražší než ostatní nově vydané tituly od EA. Tedy zhruba 1500 Kč na PC (Origin) a 1800 Kč na konzolích.

Zajímavé však je, že EA dosud nechce absenci Season Passu potvrdit, pravděpodobně proto, že jeho zástupci ještě nejsou připravení na oznámení této změny nebo ještě nebylo plně rozhodnuto o tom, co všechno bude systém, který ho nahradí, zahrnovat. Detaily se prý dozvíme brzy. Existuje tedy šance, že se ještě něco změní, ale upřímně pochybuji, že by byl zrovna kreativní ředitel Battlefrontu 2 špatně informován. Spíš mu manažeři z EA zapomněli říct, že by o takových věcech ještě neměl mluvit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama