StarCraft 2: Heart of the Swarm pod lupou
Speciály StarCraft 2 Článek StarCraft 2: Heart of the Swarm pod lupou

StarCraft 2: Heart of the Swarm pod lupou

Jan Kotrba

Jan Kotrba

4

Budou mít zerglingové nově šest nohou a bude je možné přizdobit růžovými mašličkami? Tak na tyto otázky vám tento článek odpovědi nepřinese…

Reklama

Pokračování real-time strategie StarCraft 2 je zpět a přináší nám první kampaňové záběry a screenshoty, které obsahují nejednu zajímavou informaci. Všimli jste si například, že za misi na Charu jsou vám nabízené infestation body za speciální úkoly? Pokud ne, tak je tento článek právě pro vás. Podívejme se na nový Heart of the Swarm trochu podrobněji a odhalme spolu všechny střípky informací, které nám tentokráte Blizzard nabídl.

Hrdinové a zmutované ženy první

Sarah Kerriganová kdysi byla krásnou zrzkou s velice nebezpečným nadáním zabít každého, kdo se na ní křivě podíval. Následně se z této ženy shodou nešťastných událostí stala Queen of Blades a z krásné zrzky se stala velice nebezpečná osoba se svítícíma očima, která už nezabíjela každého, kdo se na ní křivě podíval, ale pro jistotu zabíjela všechny. Teď je z ní kombinace obou předchozích verzí, a pokud si obmyslíte její nové opálení, vlasy a pozměněnou barvu očí (plus všechno další, co by mohla schovávat pod svým bojovým oblekem) je to zase naše stará dobrá Sarah… tedy ne tak docela.

Sice opět vezme do ruky svou oblíbenou odstřelovací pušku a její lidská stránka opět vyplula na povrch, ale zároveň má stále ohromné psionické schopnosti a dovede ovládat jednotky Roje. Ty jsou ale po úderu na hlavní hnízdo na Charu desorientované a Sarah nad nimi musí nejprve znovu získat kontrolu a teprve pak se vrhnout do boje za záchranu všech tří ras před velkým nebezpečím v podobě Great Hungerera.

Jim Rainor ve svém brnění a s masivní puškou penetrator dávno vyšel z módy a tuhle sezónu je největší hrdinkou právě Sarah se svou širokou plejádou speciálních schopností a upgradů. Dvacet různých aktivních a pasivních schopností ve čtyřech větvích, tyto schopnosti pak půjde libovolně měnit před každou misí. Nova oproti ní vypadá jako americká roztleskávačka, ovládá celý Roj a údajně umí uvařit i velice dobré kafe. Co si přát víc?

Já radím, ty radíš, my všichni radíme

Ač je Sarah hrdinkou ve všech ohledech, občas je té práce s Rojem prostě moc a je třeba mít nějaké ty důstojníky. Mezi vaše nejbližší spolubojovníky tak bude patřit Izsha, která bude zastupovat úlohu zpravodajského důstojníka a zároveň zerga, který uchovává vzpomínky Sarah z doby, kdy byla ještě Queen of Blades (ano Sarah to nejspíše nemá v hlavě tak úplně v pořádku) a bude tak její pravou rukou. Tou levou pak bez pochyby bude Abathur, který se v broodu stará o genetická vylepšení a za pomoci získaného materiálu z misí tak posiluje jeho jednotky. Osobně už se těšíme na jejich dialogy. Celebrati se mezi sebou neustále dohadovali a co předvedou tihle dva a jestli se k nim připojí i někdo další vědí jen samotní vývojáři.

Evoluci nezastavíš

Sarah je sice prototypem superženy, která dokáže sama zlikvidovat půlku nepřátelské armády, ale proč si špinit ruce, když máte po ruce téměř nekonečné zástupy jednotek neznajících strach ani slovo ústup (a krom toho co ta druhá půlka nepřátelské armády?). Zergové jsou dokonalé stroje na zabíjení a v Heart of the Swarm tuto dominanci chtějí ještě upevnit a celému vesmíru dokázat, že přezdívku planetární parní válec nedostali jen tak pro srandu zealotům.

Příběh každého zerga začíná zrozením larvy, která se následně přemění do podoby vejce a využije jeden z mnoha genetických kódů obsažených v databázi Roje pro svou vlastní proměnu. Od pracovitých dronů, přes hbité mutalisky až po masivní ultralisky jsou vždy dokonale vybavení pro splnění svého úkolu, ale někdy nepřítel přijde s novější zbraní a je třeba se mu přizpůsobit. Právě k tomu Roji slouží vzorky mutagenů získané při plnění jednotlivých úkolů a přinesené do evolution chamberů. Výsledkem jsou silnější, rychlejší a zákeřnější bojovníci, které následně můžete nadšeně vrhat na opevnění nepřítele a užívat si každý centimetr, o který tato nekonečná vlna dokáže postoupit vstříc zoufalému nepříteli. Energie i munice časem dojde, ale zergové nedojdou nikdy.

Právě evoluce bude hrát hlavní roly v celém tažení. Zergové se vždy přizpůsobují nepříteli a zatím předvedené možnosti genetických úprav jsou přímo ohromující. Každá jednotka by měla mít k dispozici tři upgrady (kde některé již známe z multiplayeru Wings of Liberty) a navíc jeden speciální upgrade odemykající možnost speciálního zaměření dané jednotky. Zerglingové se tak budou moci proměnit na swarmlingy, kteří se z vajec nelíhnou po dvou, ale rovnou po třech, či raptory, o kterých zatím moc nevíme, ale můžeme odhadovat schopnost skákat na vyvýšené pozice nebo nějakou jinou frajeřinu. Jejich základní upgrady jim pak dovolí rychleji běhat, instantně se líhnout z vajec či po smrti zanechat na bojišti dva broodlingy, kteří sice po chvíli umřou, ale před smrtí dokáží v řadách nepřátel napáchat slušnou paseku.

Lze očekávat velké množství nových vylepšení a můžeme se pouze dohadovat o tom, které budou následně zařazeny i do bojů na Battle.netu. Jedna věc je ale jistá už teď a to, že zergové už nikdy nebudou jako dřív.

Zařvěte pohroma a vypusťte zerglingy

Máme hlavní hrdinku, její poradce a armádu uslintaných bestií, které za svůj největší životní cíl považuji vřítit se přímo do té největší bojové vřavy jen pro vaše pobavení. Jediné co nám zbývá je to celé někam vypustit a zábava může začít. Celý příběh tak začne přesně tam, kde původně skončil a Sarah už podruhé ve svém životě bude muset sjednocovat rozvrácený roj (že jí to pořád baví) a zjednat si pořádek mezi rebelujícími královnami.

První mise není nijak výrazně zajímavá (možná až na ohromné počty banelingů pod vaším velením) a příliš namyšlená královna vám podlehne snadno a rychle (hold stovce banelingů odhodlaných vykoupat vás v kyselině se nebrání zrovna nejlépe). Na Charu vás každopádně čeká ještě několik úkolů, ale o jejich obsahu můžeme pouze tiše spekulovat. Budeme obnovovat zničená hnízda či znovu dolovat poškozené podzemní sítě? Budeme z povrchu vyhánět terranské jednotky? Muži a ženy z Blizzardu jsou naprosto nepředvídatelní a jejich studnice nápadů je zdá se nevyčerpatelná.

Druhá prezentovaná mise je ale podstatně zajímavější. Na ledové planetě nejprve asimilujete zdejší životní formy, aby vaším miláčkům nezmrzla slina u tlamy, a následně se vydáte vypořádat s jednotkami protossů, kteří ale také nemají rádi zimu, a tak při každé vichřici zapínají silová pole a nemohou se efektivně bránit. Mechanizmus dne a noci jsme viděli ve Wings of Liberty, ale mechanizmus blizardů je pro nás novinka a tomuto počinu nadšeně tleskáme.

We are the zerg

Je sice pravdou, že v podání Blizzardu by bylo zábavné hrát i za bandu trpaslíků, ale zergové vás jednoduše chytnou a nepustí. Máte rádi ohromná množství jednotek, které se na vás povel budou valit vstříc puškám, plamenometům, vrhačům granátů, dělům, kulometům, laserům, psionickým čepelím či plazmovým výbojům a nezastaví je ani výbuch atomovky? Tak to jsou zergové ta správná volba pro vás. Nechte se ještě dnes infestovat a staňte se součástí roje. Kdo ví, třeba vás Sarah Kerriganová poctí tím, že vám okolo chapadla uváže hezkou fialovou mašličku a udělá z vás tak člena svého osobního broodu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama