Studio vyvíjející Kingdom Come: Deliverance ve ztrátě 16 milionů korun
KC: Deliverance Novinka Studio vyvíjející Kingdom Come: Deliverance ve ztrátě 16 milionů korun

Studio vyvíjející Kingdom Come: Deliverance ve ztrátě 16 milionů korun

Michal Burian

Michal Burian

76

Jenom za loňský rok. Ve ztrátě bylo i v předchozím roce.

Reklama

Vysněný realistický středověký RPG titul Dana Vávry, scénáristy Mafie, nemá snadný život. Vydavatelské společnosti nechtěly do tak velkého projektu bez draků a magie investovat své peníze. Nakonec české studio Warhorse uspělo v crowdfundingové kampani na Kickstarteru, kde se podařilo od 35 tisíc hráčů vybrat přes milion liber. To v přepočtu s aktuálním kurzem dělá 35,7 milionů korun. Tyhle peníze ovšem nepokryjí celý vývoj a provoz pražského studia. Od částky totiž musíme odečíst ještě výrobu dárků pro podporovatele a následné doručení, stejně tak daně a něco si vezme Kickstarter. Už dříve ale bylo jasné, že peníze z KS pokryjí jen malou část vývoje. Ostatně, kampaň byla zejména kvůli předvědčení investora.

„Warhorse Studios (70ti procentní podíl drží miliardář Zdeněk Bakala) za rok 2015 skončilo ve ztrátě přes 16 milionů, o rok dříve to byl prodělek více než 12 milionů korun. Aktivace nákladů souvisejících s vývojem Kingdom Come se v obou sledovaných obdobích pohybovala okolo 47 milionů korun," informuje server Borovan.cz.

Do konce loňského roku Zdeněk Bakala půjčil studiu 120 milionů korun, přičemž rozpočet na vývoj hry se pohybuje hodně přes 100 milionů. Lze očekávat, že náklady na vývoj budou ještě větší, když původně měla hra vyjít v roce 2015. Poté byla odložena na konec letoška a nyní se očekává až v roce 2017 pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Bude zajímavé sledovat, zda se Kingdom Come: Deliverance podaří uspět, až vyjde. Nesmíme zapomenout, že v příštím roce vyjde teprve první akt. Právě na něm bude záležet, zda se ve Warhorse pustí do přípravy druhého dějství. To už začátkem loňského roku potvrdil PR manažer Jiří Rýdl.

„Finanční hledisko je vždy důležité, ne však kvůli příjmu, ale kvůli míře zájmu o daný produkt. Pokud nikdo nebude kupovat a hrát první dějství, proč bychom měli pracovat na druhém aktu? Samozřejmě doufáme jen v to nejlepší.“

„Akty jsou tak trochu jako Harry Potter. Příběh prochází každým z aktů. Některé otázky jsou vyřešeny, jiné však zůstávají otevřeny a promítají se do dalších kapitol. Nejlepší způsob, jak si pořádně užít Kingdom Come: Deliverence, je zahrát si všechny tři akty od začátku, není to však nutnost. V každé z kapitol tu budou nové lokace, úkoly a postavy, takže toho máme před sebou ještě hodně. Dokončení každého aktu hráčům zabere okolo 20-30 h.“

Celkem na vývoj hry přispělo 63 244 lidí. Ti mohou testovat Kingdom Come: Deliverence v betě (pouze PC verze).

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama