Děje se tak krátce po propuštění šéfů týmu.
Kauza kolem tvůrců Subnauticy dostává další rozměr. Chystaný plnohodnotný druhý díl populární série byl odložen na rok 2026, a vývojáři tak zřejmě přijdou o prémie v celkové hodnotě 250 milionů dolarů. Zpráva přichází jen týden po propuštění šéfů studia Unknown Worlds.
„Víme, že hra je připravena k vydání v early accessu, a víme, že jste připraveni ji hrát. A i když jsme si mysleli, že to bude naše rozhodnutí, alespoň prozatím je toto rozhodnutí v rukou Kraftonu,“ komentoval před několika dny situaci Charlie Cleveland, spoluzakladatel a kreativní ředitel týmu, kterému se výpověď nevyhnula. Co naznačoval, se stalo realitou. Krafton odložil uvedení hry do předběžného přístupu na příští rok.
Informaci přinesla agentura Bloomberg, vydavatel ji brzy nato potvrdil. Za důvod odkladu označuje výsledky testování a snahu o dosažení vyšší kvality hry. „[Rozhodnutí] nebylo ovlivněno žádnými smluvními ani finančními okolnostmi,“ říká.
Bonusy ve výši 250 milionů dolarů nasmlouvané při koupi studia v roce 2021 měly být vývojářům vyplaceny na základě tržeb v letošním roce. Po zásahu vydavatele ale cílové hodnoty velmi pravděpodobně nedosáhnou. Prémie plánovalo vedení rozdělit mezi všechny zaměstnance, kterých je v současnosti asi sto. Ti by si tak přišli na částky od stovek tisíc dolarů po miliony.
Vyhozený game director Subnauticy sdílí pocity, převažuje šok
Studio Unknown Worlds spoluzakládal v roce 2001.
Krafton před týdnem náhle propustil dlouholeté vedení týmu. Razantní krok dosud neobjasnil. Kromě zmíněného Clevelanda musel po čtyřiadvaceti letech studio opustit Max McGuire a skončil také šéf týmu Ted Gill. „Chci, abyste věděli, že ať už se se zakladateli, týmem a hrou stane cokoli, naší prioritou je a vždy bylo vytvořit tu nejlepší hru pro nejlepší komunitu na světě. A také chci, abyste věděli, že tady příběh nekončí,“ dodal Cleveland.