Podíl digitálních nákupů stále roste.
Obchodní řetězec Tesco přestane nabízet fyzické kopie videoher. Po vyprodání zásob už se krabiček v regálech nedočkáme. Krok způsobuje přeliv hráčů směrem k digitálním nákupům. Informaci přináší magazín GamesIndustry.
České zastoupení Tesca pro Zing potvrdilo, že se stažení fyzických kopií her týká i domácích poboček: „V prodejnách společnosti Tesco na území České republiky uvedený sortiment již v současné době nenabízíme.“
S nedostatkem zákazníků se potýkají kamenné výhradně herní obchody. Řetězec GameStop uzavřel všech 35 poboček v Irsku, problémy komentoval pro GI také šéf společnosti GAME: „Viděli jste, co se stalo s pandemií, kdy digitální technologie předběhly všechna naše očekávání... Zákazníci se nahrnuli do online prostředí, a i když se někteří vrátili, nebyli to všichni. Z údajů o trhu je vidět, že online tvoří 75 % trhu. Před pandemií to bylo 45 %.“
S klesajícími tržbami bojoval donedávna také český obchod JRC. Do zelených čísel se vrátil loni díky akvizici ze strany společnosti Smarty Brands. S tou se výrazně rozšířila nabídka produktů, která se neomezuje na videohry.