The Division – mrtvý New York
Preview Článek The Division – mrtvý New York

The Division – mrtvý New York

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

136

Zaujala vás beta The Division podobně jako nás?

Reklama

Dojmy z hraní PC a PS4 verze

The Division se stal hned po svém oznámení jedním z nejsledovanějších projektů Ubisoftu. TPS titul zasazený ve virem vylidněném New Yorku herní komunitu již na prvních záběrech zcela odzbrojil. Průběh vývoje byl ale problematický. Hra prošla výraznou úpravou vizuálu a řadou odkladů. Fanoušci v ní přesto nepřestali věřit, stín pochybnosti v nich však zůstal. Současná beta by měla všechny chmury a pochybnosti rozehnat. Povede se jí to?

Padlá metropole

Příběh The Division se točí okolo nevydařené simulace bioteroristického útoku. Její průběh měl být bezproblémový, virus se ale začal šířit příliš rychle. Vládní skupina Divize nad ním přes veškerou snahu brzy ztratila veškerou kontrolu. Z nevinného experimentu se najednou stala krutá realita, zasahující životy milionů obyvatel Spojených států. Jednou z mnoha velkých metropolí, které virus srazil na kolena, byl i New York. Jeho populace byla výrazně zredukována. Z jednoho z nejživějších světových kolosů se stalo město duchů. K stabilizaci situace byla Divizí vyslána skupina agentů. Jedním z nich jste i vy.

Současná verze The Division ukazuje jen úvod do celkové příběhové linie. Na jejím počátku stabilizujete základnu a následně osvobodíte lékařský personál, jenž je držen v jedné z nedalekých budov. Po vydařené akci na vás v PvE oblasti čekají už jen vedlejší úkoly, které se většinou zaměřují převážně na záchranu nevinných civilistů. Jejich náplň se až na výjimky prakticky nemění, snad se ve finální verzi hry dočkáme pestřejší palety aktivit.

Sněhem zaváté ulice New Yorku jsou plné odpadků, vraků aut, mrtvých těl a osamělých jedinců. Atmosféra bohem zatraceného města je skutečně hutná. Neustále padající sníh a doléhající střelba jí jen podtrhují. Osobně považuji atmosféru za jeden z nejzásadnějších aspektů The Division. Vizuální složka je spíše na střední úrovni, nezahanbí, ale ani neohromí. Příjemným překvapením pro mě byla optimalizace, od které se dalo čekat leccos. Vyladěnost ale určitě ne. Hra si i na vysokých nastaveních dokáže krásně udržet 60fps. Servery jsou též stabilní. Problémy s připojením prakticky nulové. Katastrofa, která se konala u Rainbow Six Siege se naštěstí neopakuje.

Chytači kulek

V počáteční úkolové a příběhové lokaci se střetnete jen s umělou inteligencí. Její úroveň je otřesná. Ve většině případů není schopná konstruktivně reagovat na vzniklé situace. Pokud disponuje přesilou, vrhá se do sebevražedných útoků, při kterých nemá šanci na vítězství. O něco lepšího chování se dočkáte v Dark Zone. Žádné zázraky ale nečekejte, pokrok je jen minimální. Jediné, co AI drží nad vodou, je velký počet životů, bez něj by si ani neškrtla.

„Na PvP cílená Dark Zone je ideálním místem pro sehranou partu.“

Dark Zone proti vám nepostaví jen umělou inteligenci. V jejich útrobách je možné narazit i na hráče, kteří jsou většinou neutrálně ladění. Občas se ale mezi nimi najde člověk toužící po krvi jiných. Hned po prvním zabití nevinného je tento hráč označen červenou barvou. Situace může zajít tak daleko, že je na něj uspořádán hon. Pokud ho přežije, dostane slušnou finanční odměnu. Většinou ale takové štěstí nemá. Smrt je pro něj hodně bolestivá, protože při ní ztratí velkou část zkušeností, předmětů a zisků z loupeží a vražd. Jeho oběti mají naopak při skonu minimální postih.

Na PvP cílená Dark Zone je ideálním místem pro sehranou partu. Její členové mohou efektivně lovit eskortní balíčky, lidi a nepřátelské NPC. Chaosem zmítaná zóna dává prostor hlavně týmovým hráčům. Ostatní zde mají minimální šanci na přežití či úspěch. Osobně jsem v této lokaci strávil asi nejvíc herního času. PvP je prostě asi nejzábavnější složkou celé hry. Na rozdíl od PvE se v něm nedá moc pokazit. Jediné, co se dá celku vytknout, je až přílišná hektičnost, díky které často zemřete kvůli chybnému výstřelu či unáhlené reakci okolí.

Neustálý vývoj

Prozkoumávání lokací a lov nepřátel vám dá přístup k slušné paletě předmětů. Mezi ostatky protivníků najdete, krom zbraní a výstroje, také peníze, lékárničky, granáty, vodu a jídlo. Survival prvky ale nečekejte, podobně jako v Mad Max i zde slouží pití a potraviny jen k léčení vašich bolístek a ran. Pro některé hráče to může být zklamání, osobně to ale vítám. Udýchaných hrdinů mám už plné zuby.

„Hra je zaměřena převážně na PvP. Kooperace spolu s PvE jsou díky dementní AI hodně nevýrazné a nudné.“

Nalezené předměty jsou ve většině případu spíše pofiderního rázu, na kvalitní výstroj narazíte málokdy. Za kredity z Dark Zone se naštěstí dá koupit obstojná výbava. Obchodníci se smrtí vám nabídnou odstřelovací pušky, lehké kulomety, brokovnice a pistole. Výrobci zbroje naopak poskytnou vesty, rukavice a chrániče. Čím vyšší level budete mít, tím efektivnější budou nakoupené zbraně a výstroj. Když zapomenete vylepšovat, rychle se to projeví na vašich loveckých výsledcích. V průběhu hraní jsem asi nejvíce přilnul k odstřelovací pušce, která jako jediná dokáže protivníka zabít na jednu ránu. Její nevýhodou je pomalé přebíjení a malý zásobník. V účinnosti se jí ale nemůže nic rovnat.

Eliminace protivníků vám nezajistí jen výbavu. Za zabíjení nepřátel a plnění úkolů získáte i zkušenosti, které je následně možné zúročit postupem na novou úroveň. Paleta schopností je v současné verzi hry extrémně omezena. Ve finále bychom ale měli dostat celkem slušný sortiment skillů, talentů a perků.

Utáhne to PvP?

Osobně mě beta The Division moc nezaujala. Hra je zaměřena převážně na PvP. Kooperace spolu s PvE jsou díky dementní AI hodně nevýrazné a nudné. Celku moc nepomáhá ani chudá paleta aktivit, které se rychle ohrají. Stereotyp na sebe při hraní nenechá dlouho čekat. Titul je primárně cílen hlavně na milovníky lovu lidských hlav. Jestli mezi ně nepatříte, projektu se raději vyhněte.

Na druhé straně barikády

(dojmy od Michala "Mikyho" Buriana)

Do bety The Division jsem se vydal také já. Na rozdíl od Ondry jsem zkušební verzi nainstaloval do konzole PlayStation 4 a pustý New York jsem se rozhodl prozkoumat s jedním kamarádem. Časem se k nám ale přidal další a poté čas od času naší trojici doplnit náhodný hráč.

Hned v úvodu mě překvapila grafická stránka, která je na dnešní poměry dost slabá. To samé se dá napsat o atmosféře, kromě sněhové bouře, která zhorší viditelnost, postrádá město osobnost. Zamrzí také efekt při výbuchu auta (Ubisofte, máme rok 2016), kdy vrak zčerná, ale přímo nevybuchne. Z náplní misí také nejsem nikterak okouzlen, vypadá to, že nás čeká plnění stejných úkolů stále dokolečka, což by mohlo být brzy stereotypní.

Bohužel musím negativně mluvit i o umělé inteligenci nepřátel, nejsou moc chytří, což se projevuje na jejich špatném krytí a nepromyšlené strategii.

Samotná technická stránka PS4 verze je na dobré úrovni, nezaznamenal jsem žádné očividné záseky a pády frekvence snímků za sekundu. Celkově jsem ale z The Division zklamán, soudit ale moc nechci, počkám na plnou verzi, hodně bude záležet na samotném obsahu, ale nemohu se zbavit dojmu, že tu máme variantu na Destiny z pohledu třetí osoby.

Jaký názor máte na The Division po betě vy?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama