The Surge: A Walk in the Park DLC - recenze
The Surge Recenze The Surge: A Walk in the Park DLC - recenze

Štěpán Lenk

Štěpán Lenk

2

Zatím jediné příběhové DLC The Surge láká na výlet do zábavního parku. Zažijeme akční jízdu na horské dráze, na kterou dlouho nezapomeneme?

Recenzovaná verze: PlayStation 4

The Surge, akční sci-fi RPG odehrávající se v dystopické budoucnosti, jsem si celkem dost užil (recenze). A i když se zcela nepokrytě inspiruje slavnou japonskou sérií Dark Souls, je to jeden z mála klonů, který jen tupě nekopíroval osvědčenou formuli a zkusil ji obohatit o vlastní nápady. Líbil se mi dynamický soubojový systém, porcování nepřátel na kusy, craftování vlastních brnění a povedený, byť ke konci hry poněkud stereotypní level design. Opravdu mi na této hře studia Deck13 vadily pouze občasné chyby a málo druhů nepřátel. A DLC A Walk in the Park vlastně pokračuje ve stejném duchu.

Odpočinkové odpoledne pro zaměstnance

Opět se vžijete do role Warrena, řadového zaměstnance společnosti CREO a jednoho z mála přeživších prapodivného incidentu, který většinu zaměstnanců buď rovnou zabil, nebo proměnil na agresivní, kyberneticky vylepšené bytosti. A Walk in the Park vás ovšem vytáhne z chladného industriálního zařízení do zábavního parku CREO World určeného pro volnočasové aktivity zaměstnanců a jejich rodiny. Buďte si ale jisti, že si nijak závratně neodpočinete.

Lunapark totiž postihla stejná tragédie jako zbytek komplexu, kromě humanoidních nepřátel v exoskeletech náš život ale budou ohrožovat i pobláznění mechaničtí maskoti, obří bezpečnostní roboti a další děsivé věci. Musím říct, že nové prostředí tomuto DLC výrazně prospělo a po nějaké době strávené v základní hře se jedná o příjemnou změnu. Už vlak, který vás do zábavního areálu odveze, je pokreslen veselými obrázky a nápisy přímo vybízejícími k návštěvě.

Samotný CREO World pak samozřejmě hraje všemi barvami, na každém rohu stojí nejrůznější atrakce, stánky s občerstvením a po uličkách se promenádují legrační maskoti v maskách. Level design je zdařilý, stejně jako v původní hře disponuje důmyslným systémem vedlejších cest, skrytých výtahů a zkratek, které si postupně odemykáte. Je poměrně snadné je minout, ale když už je jednou aktivujete, opravdu podstatně vám ulehčí vaše jinak nesnadné putování.

„Zábavní park je ve skutečnosti poměrně malá lokace a na úplný konec se pak dostanete zhruba za tři hodinky.“

Nutno podotknout, že ač na první pohled CREO World vypadá rozlehle, po zpřístupnění pár zkratek zjistíte, že zábavní park je ve skutečnosti poměrně malá lokace a na úplný konec se pak dostanete zhruba za tři hodinky. Samozřejmě to přímo závisí na vašich bojových schopnostech, ale i kdyby se vám opravdu hodně nedařilo, stejně z tohoto rozšíření nevymáčknete nijak ohromující herní dobu. Podle mého názoru je zde právě délka tím největším mínusem.

Takové to domácí porcování

Bojový systém zůstal prakticky beze změny. Stejně jako v základní hře máte možnost útočit na konkrétní části brnění nepřátel, které po dostatečném poškození v efektní závěrečné animaci useknete společně i s kusem těla. V ten moment už máte plán na daný kus zbroje v inventáři a můžete si vyrobit vlastní. Stejně to funguje i se zbraněmi - vidíte nějakou super zbraň? Prima, běžte si pro ni. Ničemu nevadí, že ji zrovna třímá v ruce nepřítel, když ji nevydá dobrovolně, vezměte si ji i s příslušnou končetinou.

Totožné jako v původní hře je i levelování vašeho charakteru, respektive zvyšování energetického limitu jádra vašeho exoskeletu. Na ten pak postupně instalujete implantáty, prostřednictvím kterých zvyšujete Warrenovi statistiky a aktivujete nové schopnosti. Tento netradiční systém levelování mě bavil už v základní hře a baví mě i nadále, takže v této oblasti nemám nač si stěžovat. V prostorách CREO World pak navíc můžete nalézt i několik nových užitečných implantátů, což je fajn.

A Walk in the Park mimo nového prostředí nabízí i několik nových zbraní, žádná z nich mi ale nesedla natolik, abych ji vyměnil za svou stávající. Nejsou špatné v žádném ohledu, zároveň ale nejsou nijak výrazně lepší než ty původní. Pokud tedy nemáte chuť vyloženě zkoušet něco nového, okolnosti vás k tomu rozhodně nenutí.

Stejná situace platí i u nových zbrojí. Je jich pár, jejich design je povedený (zvlášť helmy maskotů ve tvaru obřích plechovek, tyčinek nebo donutů), ale pokud jste se svou stávající konfigurací exoskeletu spokojeni, klidně se jí držte i nadále. Až totiž potkáte bosse, budete potřebovat výbavu, na kterou se můžete spolehnout na 100 %.

Můžu na minutku, šéfe?

V průběhu rozšíření narazíte celkem na dva boss fighty. První je víceméně nezajímavý, jelikož se vám postaví do cesty jen poněkud silnější humanoidní nepřítel, další boss v pořadí už ale stojí za to. Naprostá většina bossů v The Surge byla na pohled prostě jen hromada agresivního kovového šrotu, což mě velmi rychle omrzelo. Druhý a hlavní boss DLC v tomto trendu naštěstí tak úplně nepokračuje a minimálně z vizuálního hlediska se jedná o sympatickou změnu. Celkově nám tvůrci naservírovali zábavný závěrečný boss fight, který sice z hlediska taktiky není nijak náročný, ale jako obvykle stačí chvilička nepozornosti a je s vámi ámen.

Co se týče obtížnosti obecně, nemyslím si, že by oproti původnímu The Surge došlo k nějakému zásadnímu posunu. A Walk in the Park jsem procházel na NG+ a neměl jsem s většinou pasáží žádné výraznější problémy. Stačí opatrně postupovat, nenechat se obklíčit a před silným protivníkem se krátce pomodlit. Prostě klasika. Pokud máte v oblibě hry typu Dark Souls, budete přesně vědět, do čeho jdete.

Zavolejte údržbáře

V původním The Surge mě trápilo pár chyb a bohužel ani zde se jich vývojáři nevyvarovali. Naštěstí nejsou nijak vážné - v drtivé většině případů se jednalo o příliš horlivé nepřátele, kteří uskočili někam, odkud se už nemohli dostat. Takže pak tragikomicky pobíhali na místě a za každou cenu se snažili ze své vlastní pasti uniknout. Bohužel pro ně se jim to nikdy nepovedlo. Několikrát se mi také stalo, že se Warren zabořil až po kolena do chodníku a ne a ne se zase vynořit. Pokaždé se mi sice podařilo ho nějak vyprostit, přesto je to něco, co by se stávat nemělo. Jsem si ale téměř jistý, že tyto drobné chyby opraví patche.

Příjemně strávené odpoledne?

Celkově vzato je ale A Walk in the Park povedené rozšíření. Kromě razantní změny prostředí sice nepřináší nic moc nového, vlastně to ale ani ničemu nevadí. Jako jediný opravdový problém zde vnímám pouze herní dobu, protože s trochou šikovnosti celé rozšíření proběhnete za slabé tři hodinky. Je to prostě taková krátká vedlejší epizoda v rámci hlavního příběhu, ale pokud jste si původní The Surge stejně jako já užili, A Walk in the Park si bezesporu užijete také. CREO World totiž své návštěvníky vždy uvítá s otevřenou náručí.

The Surge

A Walk in the Park je povedené rozšířené akčního RPG The Surge, odehrávající se ve zničeném zábavním parku. Hratelnost se sice nedočkala žádných zásadních změn, ale zbrusu nová lokace je pádným důvodem znovu navštívit tuto dystopickou vizi budoucnosti. Celé DLC lze bohužel dokončit v relativně krátké době.

Příjemná změna prostředí
Level design
Nové druhy nepřátel