To nejzajímavější za posledních sedm dnů #3
Blogy čtenářů Článek To nejzajímavější za posledních sedm dnů #3

To nejzajímavější za posledních sedm dnů #3

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

Watch Dogs dohnavší minulost, nová forma internetové zábavy a znovuzrození tahové klasiky Chaos…

Reklama

Watch Dogs dohnavší minulost, nová forma internetové zábavy a znovuzrození tahové klasiky Chaos…

Bývaly doby, kdy se označení „clickfest“ vztahovalo v podstatě výhradně na diablovky, respektive Diablo samotné. Ty zlaté časy míru a hojnosti jsou však dávno pryč, neboť království internetových her úpí pod okovanou botou sociálního diktátu. Všechny ty Mafia Wars a Vampire Wars a CastleVille a FarmVille pomalu, ale jistě svou neoblomnou propagandou utloukly kreativního ducha žánru, a narazit ještě před pár týdny či měsíci na chytrou „onlinovku“ bylo téměř nemožné. Bohužel, příchod takzvaných „clickerů“ z předchozí věty odstranil i to slovíčko „téměř“.

Pokud u vás v tomto případě doposud nedošlo k defloraci, střežte si svou nevinnost. Pečlivě! Spousta světové populace už totiž podlehla Cookie Clickeru, přičemž válku bezúhonnosti zbytku lidí vyhlásil Golden Miner. Smysl těchto flashovek je veskrze prostý… žádný nemají. V případě Gold Mineru je vaším úkolem bohatnout díky těžbě zlata a diamantů, která ovšem probíhá automaticky. Každou vteřinu na vašem účtu přistane určitá částka obojího, kterou můžete navyšovat najímáním pracantů, případně neustálým klikáním na rozpixelovaný obrázek důlního vstupu.

Klikklikklikklikklikklik!

To je bez přehánění všechno. Vaše konto příjemně bobtná, čas od času navíc vaší horníci při práci narazí na nějaký zajímavý předmět, či lektvar ještě vylepšující vaše schopnosti, a při tom všem sbíráte zkušenosti a přeskakujete po levelech. Každá úroveň přitom znamená čtyři skill pointy, jež můžete libovolně rozdělit do čtyř schopností (vesměs opět vylepšující vaši produkci). Aby toho nebylo málo, za nemalý peníz je pak možné investovat do tří odlišných výzkumů, kdy jeden zajišťuje legendární předmět, druhý lektvary a třetí svitky. S chutí do toho a půl je hotovo.

Jak jsem říkal, hra nemá žádný smysl. Nepředstavuje výzvu, nejsou v ní nepřátelé, jen bohatnete a investujete, pořád dokola až do zbláznění. To nejhorší na celém konceptu je ovšem fakt, že je tak neuvěřitelně návykový. I přesto, že je to blbost, jakmile tomu dá člověk šanci, alespoň na malý moment ho to úplně pohltí a věty typu „ještě koupím jeden bagr a končím“ se stanou takovou osobní mantrou každého hráče. Máte-li odvahu dát svou duši všanc, stačí kliknout na následující odkaz. Devět z deseti recenzentů ovšem důrazně doporučuje, abyste tak nečinili.

Raději se mrkněte na nový obrázek z Watch Dogs, jenž se objevil na Eurogamer Expo 2013. Během konference Ubisoftu ho na plátno promítnul kreativní ředitel vývoje Jonathan Morin, jenž ho okomentoval slovy, že původně se hra jmenovala Nexus, přičemž autoři si byli označením natolik jistí, že ho doplnili o stylové logo. Snad aby všechna ta práce nepřišla vniveč, rozhodli se tvůrci zachovat alespoň to logo, které můžete najít na Aidenově masce, kterou nosí přes nos a ústa. Za sebe můžu říct jen tolik, že jsem rád, že ve finále došlo k přejmenování titulu, protože Nexus zní příšerně tuctově.

To popravdě i Chaos Reborn, novinka Juliana Gollopa, jenž dal hernímu světu legendární sérii XCOM. Jenže schopný vývojář má v rukávu hned několik trumfů, které naklání misky vah na jeho stranu. Předně, jde o pokračování, nebo spíš asi remake, tahové strategie Chaos: The Battle of Wizards, jež vznikla na základě licence od Games Workshopu v roce 1985. Grafikou, zcela nečekaně, tehdy sice moc neoslňovala, avšak herní mechanismy jí vynesly statut kultu. Díky oblibě mezi fanoušky se proto po pěti letech dočkala regulérního sequelu – Lords of Chaos – a za dalších devět let i duchovního nástupce Magic & Mayhem.

Hra samotná byla, a je ve své podstatě taková jiná Civilizace, nebo jakákoliv další tahovka, v níž si až osmi arcimágů dává po tlamě kouzly všeho druhu na velikostně omezené mapě. Aby ovšem přišla ke slovu i skutečná taktika, každý hrdina může do boje poslat ještě zástup všemožných kreatur, každá s jinou vizáží a schopnostmi. Světlo světa už dokonce spatřilo i několik screenshotů a byť se po audiovizuální stránce za těch víc jak 20 let mnoho nezměnilo, pořád by byla chyba se Chaos Reborn vyhnout.

Gollop totiž slibuje kompletně přepracovanou hratelnost, umožňující ještě víc strategických rozhodnutí. Gamesa navíc bude údajně obsahovat hned několik herních módů – jak originál, tak i jakousi kartičkovou obdobu, v níž budete v průběhu hraní neustále dostávat nové karty do „balíku“ – a dokonce možnost bojovat v týmech 2v2 bitvy. Ostřílení profíci navíc budou moci hrát na čas, takže každý svůj tah budou muset stihnout v předem stanoveném limitu. Zaujalo-li vás Chaos Reborn, určitě mrkněte na oficiální blog autora, kde je k dispozici tuna dalších informací.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama