@Geralt z Rivie
@Geralt z Rivie A stalo se to někdy v historii CDPR? Když vezmeš jejich hry tak se pokoušeli vždy v každé další posunout o pořádnej kus dál. Očekávám že předprodukce pak bude již krátká, protože Engine budou znát daleko lépe a přidají jen pár nových věcí a půkde hlavně o plnou produkci. A nakonec když to vydání o néjakou dobu posunou, tak se asi nikdo nezblázní.
Jinak přesně jak říká Sven, že 4 roky vývoje hry pro vydání by bylo ideál, což dobře sedí i do toho co chce udělat CDPR s Zaklínačem-vétšinu si připravit před W4 a pak už bude daleko jednodušší vydat další dva díly.
Jinak Evropa teď úplně ovládla styl RPG-CDPR, Larian, Warhorse, Sandfall.....
@El_Scorpio
@El_Scorpio Tak když se o tom nikdo nebude pokoušet, tak se to VR bude těžko zlepšovat. Vývoj her na tuhle technologii je určitě hodně náročnej, ale potenciál má obrovskej.
@Melneor
@Geralt z Rivie Hele asi by jsi si měl zjistit pravdivé informace. Zaprvé chtějí vydat celou trilogie do 6 let po vydání W4 v 2027, což je 2033, ale klidně to může být 2034, což je 4 a 3 roky na hru, což proveditelný je, když máš engine připravenej
Za druhé lidi ve Varšavě(tj. 450 lidí) se má opravdu zabývat jen zaklínačem a hned po vydání budou pokračovat v dalším díle(někteří již před vydáním jako spisovatelé atd. jenž mají hotovo dříve než se hra vydává - viz Kolmann, jenž tam teď opravdu nejde jen proto aby dohlédl na již napsaný questy ve W4. V Bostonu budou nabírat dál a chtějí do konce roku 2027 něco mezi 300-400 lidí s tím, že tam bude dohled lidí z evropy a vývoj povede člověk co měl na starosti Phantom Liberty, což je velmi dobrej krok.
Takže ano. Oni chtějí mít dvě na sobě nezávislí studia, každé pro svoje univerzum, kterému rozumí. Je to určitě hodně ambiciózní, ale dává to smysl a komu jinému věřit že se to povede než CDPR, které je společně s Rockstarem to nejlepší studio na open world..... Narozdíl od Rockstaru mě ale ty jejich univerza baví o moc víc :D
@Melneor
@GoOdTiMe Nesmysl. Já jsem to hrál v den vydání na PC a osobně jsem pochopil, že to má taková problémy až ze zpráv a videí na youtube. Na PC to mélo stejné problémy jak každá vydána hra od Bethesdy..... Na druhou stranu jim ten průser na konzolích hodné ukázal, že příště už nic takového udélat nemůžou a nakonec z té hry po vydání PL udélali naprostou bombu. Bohužel zazím nikdo nevydal nic co by v podobném žánru mohlo tomuto konkurovat. Když nsem teď hrál Outer Worlds 2 od Obsidianu, tak jsem si uvědomil jak daleko je CDPR před narostou většinou studií.
@SamFisher
@SamFisher Jsou a proto vydali dvě fantastické hry s parádními DLC. Jeden špatnej release na konzole na zom nic nemění. Každej potřebuje čas od času pořádnou facku.
@Melneor
@GoOdTiMe Nesmysl. Já jsem to hrál v den vydání na PC a osobně jsem pochopil, že to má taková problémy až ze zpráv a videí na youtube. Na PC to mélo stejné problémy jak každá vydána hra od Bethesdy..... Na druhou stranu jim ten průser na konzolích hodné ukázal, že příště už nic takového udélat nemůžou a nakonec z té hry po vydání PL udélali naprostou bombu. Bohužel zazím nikdo nevydal nic co by v podobném žánru mohlo tomuto konkurovat. Když nsem teď hrál Outer Worlds 2 od Obsidianu, tak jsem si uvědomil jak daleko je CDPR před narostou většinou studií.
@Geralt z Rivie
@Geralt z Rivie Tak oni tohle již jednou vysvétlili. Tím že přešli na UE tak můžou svoje síly využít jen na vývoj her a né enginu. Mají svůj tým inženýrů, který spolupracuje s Epicem, ale hlavní práce zůstane Epicu.
Dále rozdělili svoje studio na část ve Varšavě, kde budou dál pracovat na trilogii Zaklínače s Ciri(tam mají 450 lidí) a ti se budou zaobírat jen tímhle universem. V Americe nabírají lidi do studia kde se bude zase pracovat na universu Cyberpunku, takže můžou pracovat na obou hrát zároveň. Jinak tohle se mě osobně líbí protože lidi s Evropy určité rozumí Zaklínačovi určitě lépe, stejně jako lidi z Bostonu Cyberpunku. Už nějakou dobu říkají, že největší práce je na tom buildu zaklínače teď(pracují na tom už skoro 5 let) a pak to bude daleko jednodušší. Jinak dříve bylo vydávat hru každé tři roky normální.
Osobně očekávám, že to prodlouží spíš na 7 let takže 2027-2031-2034 a DLC samozřejmé až na koci trilogie,stejně jako po W3.
Cyberpunk 2 někdo okolo 2029 pékně mezi W4 a W5, což by pro ně byl asi ideál. Pak je ještě otázka, kdy budou chtít vydat remake W1, kterej dělá Fools Theory, ale po tom dlouhým čekání na dalšího zaklínače, tak tohle vypadá parádně.
@Melneor
@Geralt z Rivie Hele asi by jsi si měl zjistit pravdivé informace. Zaprvé chtějí vydat celou trilogie do 6 let po vydání W4 v 2027, což je 2033, ale klidně to může být 2034, což je 4 a 3 roky na hru, což proveditelný je, když máš engine připravenej
Za druhé lidi ve Varšavě(tj. 450 lidí) se má opravdu zabývat jen zaklínačem a hned po vydání budou pokračovat v dalším díle(někteří již před vydáním jako spisovatelé atd. jenž mají hotovo dříve než se hra vydává - viz Kolmann, jenž tam teď opravdu nejde jen proto aby dohlédl na již napsaný questy ve W4. V Bostonu budou nabírat dál a chtějí do konce roku 2027 něco mezi 300-400 lidí s tím, že tam bude dohled lidí z evropy a vývoj povede člověk co měl na starosti Phantom Liberty, což je velmi dobrej krok.
Takže ano. Oni chtějí mít dvě na sobě nezávislí studia, každé pro svoje univerzum, kterému rozumí. Je to určitě hodně ambiciózní, ale dává to smysl a komu jinému věřit že se to povede než CDPR, které je společně s Rockstarem to nejlepší studio na open world..... Narozdíl od Rockstaru mě ale ty jejich univerza baví o moc víc :D
@Melneor
@Geralt z Rivie Tak souboják čekám hodně vylepšený. To osobně potvrdili už loni po tom traileru, že na gameplay hodné zapracovali, protože vědí, že to byla nejslabší část W3
@Melneor
@Geralt z Rivie Už řekli, že velikost mapy má být podobná W3 a to i co obsahu. Navíc mají o 200 lidí více, tak by mě teda zajímalo jak jim najednou vývoj trvá 6 let.... Poslední Witcher je 2015, což už bude 11 let
@Melneor
@Geralt z Rivie Začínám si fakt hodně přát, aby se dokázalo využít AI k pomoci s vývojem. Dřív byla studia schopná vydávat kvalitní velkou hru co 3-4 roky, ale poslední roky to začíná být neskutečně dlouhá doba, než ty hry jsou vůbec schopni rozjet. Pokud bude AI schopno pomoci zkrátit dobu o 30% tak sem s tím.
@Alfajk
@Alfajk No nevím. W4 dělali 4 roky, CP77 5 let a tady to bude už příští rok 6 let. Tímhle tempem se ty hry budou dělat snad nekonečně a měli by teda přidat. Jinak W3 dělalo 250 lodí a W4 dělá 450 lidí.....
Aspoň teď nějakej beta gamaplay mohli ukázat, aby fans věděli na co se můžou těšit. Je pravda, že u W3 ukázali první gameplay 9 měsíců před vydáním, tak jestli se potvrdí že cílí na 1Q 2027(měli to být nějaké interní informace) tak gameplay by mohli ukázat řekněme v červnu 2026.
@Melneor
@Geralt z Rivie Začínám si fakt hodně přát, aby se dokázalo využít AI k pomoci s vývojem. Dřív byla studia schopná vydávat kvalitní velkou hru co 3-4 roky, ale poslední roky to začíná být neskutečně dlouhá doba, než ty hry jsou vůbec schopni rozjet. Pokud bude AI schopno pomoci zkrátit dobu o 30% tak sem s tím.
@Melneor
@Geralt z Rivie Už řekli, že velikost mapy má být podobná W3 a to i co obsahu. Navíc mají o 200 lidí více, tak by mě teda zajímalo jak jim najednou vývoj trvá 6 let.... Poslední Witcher je 2015, což už bude 11 let
@Melneor
@Geralt z Rivie Tak souboják čekám hodně vylepšený. To osobně potvrdili už loni po tom traileru, že na gameplay hodné zapracovali, protože vědí, že to byla nejslabší část W3
@N3RWO
@N3RWO Všechno se dá udělat lépe ale CP s PL ve svém žánru nemá naprosto konkurenci. Když jsem nedávno hrál Outer worlds 2 tak jsem si uvědomil, kde byl CP v roce 2022, když dokázal udělat tenhle počin. Zato Obsidian a Bethesda ti servíruje hry s někým hlavním hrdinou a statickou kamerou na to s kým mluvíš :D Tam byl Cyberpunk dekádu před nimi.
@Dion
@Dion Zase cena RAM není něco co by tě mělo odradit. Reálně nikdo nepotřebuje více jak 32GB, což je zdražení o 2000...... Grafiky šli pěkně dolů a procesory se ustálily.
@Corvus
@Corvus Of Ash and Steel jsem chtěl zkusit, ale na mě je to už prostě moc old school. U Gothicu je vidět, že to postupně ladění, tak snad to bude OK
Musím uznat, že ani nevím proč, ale hrozně mě baví se do toho světa vracet. Dal jsem tomu šancí hlavně že zvědavosti, když je to zadarmo, opravdu se to povedlo. Sice to není nějaká 10/10 hra, ale má opravdu kouzlo.