Tvůrce Deus Ex inspirován omezením hry Thief
Deus Ex Novinka Tvůrce Deus Ex inspirován omezením hry Thief

Tvůrce Deus Ex inspirován omezením hry Thief

Michal Maliarov

Michal Maliarov

3

Legendární designér Warren Spector odhalil, že jeho veleúspěšná sci-fi akce Deus Ex vznikla z frustrace během práce na titulu Thief: The Dark Project.

Reklama

Spector pracoval na akci Thief v Looking Glass Studios, avšak v roce 1997 se připojil k Johnu Romerovi v Ion Stormu, kde také započal práce na Deus Ex. Warren řekl v rozhovoru pro časopis Xbox World 360, že byl natolik frustrován hrou Thief a jejími donucovacími prostředky, které tlačily hráče do soubojů, že jej to motivovalo k vytvoření hry, kde bude možné řešit situace nejen soubojem, ale i plížením.

„Deus Ex dnes existuje, protože jsem jednou řekl: ´Já těm chlapům ukážu, že můžu vytvořit hru, kde bude hrdina nejen bojovat, ale i kradmě postupovat´,“ řekl Spector. Celková myšlenka se nakonec stala základem pro celou sérii, začátky ale byly především pro ostudu ostatních. „Jeden z mých cílů byl vymyslet způsob, jakým ostatní vývojáře zostudnit. Chtěl jsem je zahambit, aby začali dělat jiný druh her.“

Podobný tah se nakonec ukázal jako úspěšný, protože se v současné době spousta her může pochlubit herními mechanismy, kdysi převzatými právě z tého legendární akce. A rozhodně tomu není konec. Nástupce s podtitulem Human Revolution již není daleko.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama