Tvůrci Quake Champions neplánují konzolové verze
Quake Champions Novinka Tvůrci Quake Champions neplánují konzolové verze

Tvůrci Quake Champions neplánují konzolové verze

Martin Cvrček

Martin Cvrček

78

id Software nechce žádná omezení a zaměřuje se na platformu, na níž dosáhne úrovně esportu, na kterou cílí.

Reklama

Quake Champions je podle mého názoru jedním z nejpříjemnějších překvapení letošní E3. Leckomu sice nevoní zaměření na různé postavy s různými schopnostmi, ale Tim Willits z id Software řekl pro Rocket Beans TV, že v žádném případě nejde o MOBA hru a stále jde o starou klasiku, jen obohacenou o Šampióny, tedy postavy se schopnostmi, mezi nimiž jsou i staří známí v podobě Rangera a Visora. Na rozhovor upozornil server PC Gamer.

„Pracujeme na kompetitivní, klasické Quake hře ve stylu boje v arénách, s novinkou v podobě Šampiónů. Podle nás jsou Šampióni přirozeným vývojem nejen Quaka, ale i celého žánru. Proto dnes vidíte mnoho her zaměřených na postavy, protože nemění základní způsob, jakým hrajete hru, ale rozšiřují zážitek a nabízí více věcí, které lze dělat.“

Willits také popřel, že by byl Quake Champions inspirován Overwatchem od Blizzardu, už proto, že se na hře pracuje docela dlouho. Champions popisuje jako dospělou, krvavou, kompetitivní a velmi rychlou hru, která má potěšit veterány série a zároveň přilákat nováčky. Chybět nebudou rocket jumpy, strafing a aircontrol (hráči Quaka jistě vědí, o co jde, a já se vážně nehodlám pouštět do vlastního překladu, který by význam těch termínů mohl změnit). To všechno má ale být součástí hry, která dělá moderní dojem a která tak trochu navazuje na Quake Live.

Vrací se také klasické herní módy. Jak už víme od oznámení hry, Quake Champions se zaměřuje na esporty a jeden z týmových herních módů má být pozměněn tak, aby vyhovoval právě esportu. V nich tkví i zdůvodnění, proč je vlastně nový Quake exkluzivně na PC.

„Neplánujeme konzolové verze. Nechceme žádné výmluvy, žádná omezení. Miluji naše konzolové fanoušky, nechci se ke konzolím otáčet zády, ale v případě této hry se chceme zaměřit na platformu, která nám poskytne úroveň kompetitivních esportů, na kterou cílíme.“

Willits se také řekl, že vydání finální verze bude předcházet beta, v níž tvůrci zůstanou tak dlouho, jak to bude třeba, a to do doby, než hra splní očekávání tvůrců (a snad i hráčů). Nutno podotknout, že možnost přihlášení do bety zatím nikde nenajdete a o datu vydání stále nemáme nejmenší představu.

Nezbývá než doufat, že id Software ví, co dělá, a že Šampióni příliš nezmění oblíbený koncept. Snaha zavděčit se nováčkům i veteránům zní možná děsivě, ale nezapomínejme, že přesně tohle se povedlo jak Wolfensteinovi: The New Order a The Old Blood od MachineGames, tak novému Doomovi od id Software.

Sice jen na poli singleplayeru, ale myslím, že je čas, aby se staré klasiky od id konečně předvedly i na poli multiplayeru. Doomovi se to příliš nepovedlo, tak snad se zadaří Quakovi. Jistou útěchou nám může být alespoň to, že na Quake Champions skutečně dělá id Software a ne externí packalové, kteří dostali na starost multiplayer Dooma.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama