Tentokrát se můžeme podívat na využití sledování světelných paprsků v reálném čase na příkladu něčeho, co si za několik měsíců opravdu zahrajeme.
V rámci letošní konference GDC v San Franciscu se přímo roztrhnul pytel s ukázkami využití DirectX Raytracing API a technologie Nvidia RTX. Měli jsme tu experiment od Remedy, fantastické Star Wars video od Epicu a teď přichází na řadu studio 4A Games a jeho Metro Exodus.
Zatímco ostatní studia zůstávají u experimentů, vývojáři ze 4A Games hodlají nové technologie využít přímo v Metru Exodus a v jeho proprietárním 4A Enginu. Za pomoci Nvidia RTX a jeho možností sledování paprsku tak tvůrci dosahují globální iluminace založené na sledování světelného paprsku v reálném čase. Nvidia RTX navíc pomáhá i v případě ambientní okluze a nepřímého osvětlení, opět v reálném čase.
Pro hráče to samozřejmě znamená ještě lepší grafiku. Tu demonstruje čerstvé demo, které je zasazené do lokality, s níž jsme se setkali už v prvním videu z loňské E3. Jinými slovy, studio 4A Games využívá grafické možnosti Nvidia RTX přímo v obsahu, který bude součástí samotného Metra Exodus.
Metro Exodus vyjde na podzim letošního roku pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.