Digital Foundry přišlo s podrobnou analýzou a novými informacemi.
Další den, další informace o konzoli PlayStation 5 Pro. Po pátečním úniku ohledně GPU, nedělním reportu a následně pondělní zprávě o upscalingu PSSR, si vzalo slovo Digital Foundry, které přineslo podrobnou analýzu dosavadních informací v článku na webu Eurogamer, ale také ve speciálním hodinovém podcastu věnovaném pouze tomuto tématu. Richard Leadbetter, Alex Battaglia a Oliver Mackenzie však nemluvili pouze o informacích, které již přinesl Tom Henderson či Moore's Law is Dead. Sami totiž podle svých slov uniklý dokument pro vývojáře mohli vidět a získali z něj několik dalších podrobností.
Ta asi nejzajímavější se týká upscalingu PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), který podobně jako DLSS od Nvidie využívá strojové učení. Podle zjištění Digital Foundry totiž může být technologie zpětně implementována do všech titulů, a to i takových, které využívají starší SDK (Software development kit). Díky podobným inputům jako FSR či DLSS by nahrazení upscalingu nemělo být tak složité a mohlo by vést k solidnímu nárůstu kvality obrazu napříč hrami, především tedy těmi, které momentálně využívají FSR.
Druhá informace se pak týká sdílené GDDR6 paměti, kterou konzole využívá. Přestože opět nabídne pouze 16 GB, stejně jako základní model, pro vývojáře se v podstatě kapacita změní. Z těchto 16 GB totiž nyní mohou využít pro svou hru pouze 12,5 GB, ale u PS5 Pro to má být podle Digital Foundry 13,7 GB, tedy navýšení o 1,2 GB. Díky čemu takový nárůst nastal, nevíme jistě, ale pravděpodobně bude mít Pro verze dodatečnou DDR paměť pro aplikace na pozadí. Větší RAM by vývojáři mohli využít na detailnější ray tracing či implementaci již zmíněné technologie PSSR, jež si má brát okolo 250 MB paměti.
PlayStation 5 Pro má podle aktuálních informací dorazit na podzim tohoto roku.