Chtějí navrhnout nový zákon.
Ve Spojených státech a Kanadě vznikají zatím největší herní odbory. Na rozdíl od podobných organizací, o kterých jsme dosud psali, nejsou omezené ani na konkrétní společnost, ani na skupinu zaměstnanců. UVW-CWA zakládá přímo nadřazená organizace Communication Workers of America a připojit se může kdokoli, kdo pracuje v herním průmyslu. Už teď má jít o tisíce lidí.
„Musíme být opět vytrvalí a inovativní. Abychom se postavili ředitelům a bohatým akcionářům, kteří pevněji sevřeli federální vládu, musíme k budování moci zaměstnanců použít stejnou taktiku, která definovala některé z nejzásadnějších okamžiků v dějinách práce,“ říká Emma Kinema, vedoucí kampaně CODE-CWA, která mobilizuje zaměstnance v digitálním odvětví už od roku 2020.
Nově založené odbory věří, že jejich silou bude právě počet zapojených pracovníků. Kromě standardní ochrany zaměstnanců chtějí například vypracovat návrh na zákon o zaměstnancích ve videoherním průmyslu.
Dosud největší americké herní odbory vznikly loni v Blizzardu, konkrétně mezi vývojáři World of Warcraft. Další organizace založili zaměstnanci Bethesdy, konkrétní výsledky už zaznamenali i testeři ZeniMaxu. Zatímco ve firmách jako Microsoft se odborářům vychází relativně vstříc, například zaměstnanci Segy se potýkají se značným odporem vedení.
Od roku 2022 bylo z herních společností propuštěno přes 25 tisíc lidí. V minulých letech číslo rostlo, letos by po dlouhé době nemuselo dosáhnout na loňskou hodnotu, kterou způsobily i problémy společností Unity a Embracer nebo integrace Activision Blizzardu do Microsoftu.