V Space Punks je chaos vaše druhé jméno, říká v rozhovoru autor hry
Speciály Space Punks Článek V Space Punks je chaos vaše druhé jméno, říká v rozhovoru autor hry

V Space Punks je chaos vaše druhé jméno, říká v rozhovoru autor hry

Pavlína Nouzová

Pavlína Nouzová

Platformy Windows PC

V hlavní roli frajírek, nano-bojovnice, přechytřelý inženýr a prase.

Reklama

Jsou čtyři a nejde jim o nic jiného než o loot. Hlavní hrdinové sci-fi hry Space Punks nechávají vybuchovat vše kolem sebe a ničí nekončící zástupy nepřátel. Na své si tu přijdou milovníci rychlé akce, nastiňuje v rozhovoru pro Zing.cz autor hry Michał Kuk.

Za twin-stick kooperativní střílečkou stojí krakovská pobočka polského studia Flying Wild Hog. “Chtěli jsme na jedné straně udělat něco relativně malého, ale na straně druhé být i věrní akcí nabitému DNA typickému pro Flying Wild Hog,” říká vedoucí krakovského studia Kuk.

Flying Wild Hog jako celek má na kontě reboot střílečky Shadow Warrior nebo nedávné černobílé Trek to Yomi z prostředí Japonska. Space Punks jsou jejich už delší dobu vyvíjený titul, který se letos v dubnu dostal do otevřené bety. V článku o prvních dojmech ho kolega označil za “sci-fi diablovku v komiksovém stylu, který silně připomíná Borderlands”.

V Space Punks můžeme hrát za jednu ze čtyř různých postav - Dukea, Eris, Finna a Boba. Každý z nich má trochu jiný styl. Co když mě baví naběhnout rovnou do akce jako blázen a bojovat s jakoukoliv zbraní, co je po ruce? Koho bych si měla vybrat a proč?

Pokud jste “Space Punk” (ve volném překladu “vesmírný darebák”), co se snaží přežít v prostředí Hoardspace, chaos je vaše druhé jméno. Každý hrdina je bitvami zocelený vyvrhel, který se nebojí jít rovnou do akce. Zkoušejte experimentovat s kterýmkoliv z nich a zkoumejte jejich různé způsoby, jak něco zničit.

Když se podívám na vaši hru, jako první mě napadne “nádherný chaos”. Předpokládám ale, že tu není místo pro odstřelovače… Je i to styl Space Punks?

Pokud někteří hráči touží po “sniperském” zážitku, doporučujeme, aby se vybavili Beam Busterem, velmi přesnou zbraní na dlouhou vzdálenost, která prostřelí několik nepřátel najednou a má velké poškození.

Proč jste se rozhodli vytvořit hru v tomto žánru a zároveň i kooperativní multiplayer? Portfolio vašeho studia je docela pestré.

Když jsme začali uvažovat nad vytvořením Space Punks, chtěli jsme na jedné straně udělat něco relativně malého, ale na straně druhé být i věrní akcí nabitému DNA typickému pro Flying Wild Hog. Chtěli jsme taky udělat něco jiného, než jsou typické FPS hry. Takže twin-stick střílečka byla perfektním žánrem k experimentování. Nejprve jsme se podívali na hry jako Helldivers a Alienation, ale Space Punks se rychle vyvinuli dál. Největší změna přišla, když jsme se rozhodli spolupracovat s firmou Jagex, abychom vytvořili ze Space Punks hru, která bude skutečně fungovat jako servisní multiplayer.

Právě teď je hra v otevřené betě a zdarma, zatímco hráči si mohou kupovat speciální balíčky. Plánujete tyto možnosti rozšířit?

V budoucnu možná ano, ale letos nejspíš ne.

A můžete prozradit, jestli plánujete přidat nové postavy?

Ano, v budoucnu zřejmě přidáme víc postav.

Můžu si Space Punks zahrát i sama, nebo bych musela být polobůh?

Space Punks si klidně můžete zahrát sama, protože hra bere v potaz, kolik členů má vaše skupina, a podle toho upravuje obtížnost. Není to ale moc pravděpodobné. Náš systém vás ve většině případů propojí s dalšími hráči, když vyrážíte na misi.

Už dříve jste řekl, že vaším cílem je vytvořit nejen akční nebo rychlou hru, ale také komunitní. Co jste tím myslel?

Od spuštění předběžného přístupu nás vždycky zajímalo, co si naši hráči myslí o Space Punks. Ptáme se jich na zpětnou vazbu na Discordu, Twitteru a Redditu a v kombinaci s daty, která ke hře máme, to využíváme k lepším rozhodnutím. Rádi taky slavíme úspěchy, kterých naši hráči dosáhli, tím, že je zmíníme na těchto kanálech.

Jaká komunita už vznikla kolem Space Punks?

Už od předběžného přístupu a teď během otevřené bety na Epicu soustředíme své úsilí na vybudování inkluzivní komunity napříč všemi našimi kanály, abychom zajistili, že uspokojíme nejen vášnivé Pathfindery, ale i příležitostné hráče, kteří začali hrát už úplně na začátku. Chceme zajistit, aby si to každý skvěle a bombasticky užil!

Hráče taky vyzýváte k tomu, aby vám nahlašovali chyby, přinášeli nové nápady nebo posílali stížnosti. Jak se vám zatím osvědčil takový způsob zpětné vazby?

Je to skvělý zdroj pro zpětnou vazbu i objevování chyb. Bereme to v úvahu při větších změnách. Taky spolupracujeme s Jagexem, abychom zajistili, že se k hráčům dostanou informace o tom, které části jejich zpětné vazby zrovna řešíme.

Jagex se postaral o vydání hry. Stojí taky za MMORPG Runescape. Jaká zatím byla vaše spolupráce?

Skvělá. Můžeme se soustředit na vývoj hry, zatímco týmy v Jagexu se zaměřují na marketing, budování komunity, sběr dat a jejich analýzu a taky na vydání hry.

Ovlivnila vás nějak pandemie covidu a lockdowny?

Rozhodně. Na jednu stranu nás to naučilo pracovat jako rozdělený tým, ale na stranu druhou jsme cítili nedostatek každodenní osobní komunikace.

Jak se studio Flying Wild Hog přizpůsobilo lockdownům? Co jste si z toho odnesli?

Během lockdownů jsme chtěli být flexibilní a přizpůsobit se potřebám týmu, takže jsme nechali každého vybrat si, jestli chce pracovat z domova, nebo ne. Zjistili jsme, že pokud nepracujeme společně v kanceláři, ztrácíme synergii. Na druhou stranu se náš tým rozrostl a má blízko k tomu, aby měl některé členy rozmístěné na různých místech a v různých zemích.

A kdy můžeme očekávat Space Punks i na konzolích?

Vydání na konzole máme stále v plánu, ale žádné termíny ještě nejsou potvrzené, a tak bych k tomu raději neříkal víc.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama