Sami o sobě kupříkladu nemůžete vstoupit do něčího domu, když do něj nejste pozvaní. A to jen kvůli prastaré pověsti.
Když děláte hru o upírech, kteří obvykle nejsou vnímáni jako ztělesnění dobra, nemáte to zrovna jednoduché, zvlášť když hratelná postava je také upír. Své o tom jistě ví tvůrci RPG Vampyr ze studia Dontnod Entertainment. Ti však dokazují, že toto téma skýtá i zajímavé herní možnosti pro titul, který je založený na konání dobrých nebo zlých činů.
Vedoucí designér úrovní Florent Guillaume v rozhovoru pro server GameWatcher prozradil něco málo o tom, jak vývojáři k herním účelům využívají různé pověsti a folklór o upírech. Uvedl přitom zajímavý příklad:
„V příbězích o upírech existuje velmi staré pravidlo, které uvádí, že upír nemůže vstoupit do domu, pokud není nejdříve pozván jeho obyvateli. Takže Reed (hlavní hrdina, pozn. redakce) nemůže jen tak vtrhnout do domu. Pravidla jeho kletby to zakazují.“ Guillaume však dodává, že je možné manipulovat slabomyslnými občany tak, aby nekladli odpor a vpustili vás k nim domů. To je jeden ze způsobů, jak se k nim můžete dostat. „Jestli se dokážete naučit tajemství lidí, budete nad nimi mít větší moc.“
Ať už tedy budete hrát jako dobrák nebo pořádný parchant, vždy vás budou omezovat různá pravidla, která jsou založená na hluboce zakořeněných pověrách nebo folklóru starém třeba stovky let. Upíři to holt nemají lehké.