Ve zrušené adventuře od LucasArts měl Indiana Jones pátrat po Kameni mudrců
Novinka Ve zrušené adventuře od LucasArts měl Indiana Jones pátrat po Kameni mudrců

Ve zrušené adventuře od LucasArts měl Indiana Jones pátrat po Kameni mudrců

Martin Cvrček

Martin Cvrček

9

Nejslavnější archeolog musel tentokrát zastavit snahu o oživení Hitlera a Třetí říše.

Reklama

Když dojde na otázku, která hra s Indianou Jonesem v hlavní roli je nejlepší, naprostá většina lidí by vám měla říct, že nejlepší je určitě Fate of Atlantis, adventura od LucasArts z roku 1992. Na ní měla navázat další adventura vyvíjená v roce 1993, která byla bohužel zrušena.

Server The International House of Mojo vyhrabal množství zajímavých detailů týkajících se nikdy nedokončené hry Indiana Jones and the Iron Phoenix, v níž měl doktor Jones v roce 1947 hledat tři kusy legendárního Kamene mudrců. O něj totiž měl zájem zbytek nacistů, který si od Kamene mudrců sliboval možnost vzkříšení Adolfa Hitlera, a tedy obnovu Třetí říše. Tomu musel Indy přirozeně zabránit.

Jak už to tak v případě dobrodružství Indiany Jonese bývá, Iron Phoenix měl hráče zavést hned do několika lokací včetně jižní Ameriky, kde se mělo odehrávat finále. A jak už to tak bývá, v příběhu měla hrát roli i výrazná žena, v tomto případě majorka Nadia Kirov ze Sovětského svazu, která je popisována jako lovkyně nacistů. Ta nejdřív Indyho zajala, posléze ale začali oba spolupracovat při snaze zastavit nacisty.

Adventura byla po pouhém roce vývoje zrušena hned z několika důvodů. Vývojáři byli až příliš často přesouváni k jiným projektům, navíc docházelo ke komplikacím ohledně použitých technologií a velkým kamenem úrazu bylo také množství symbolů nacismu, kvůli nimž by hra byla zakázána v Německu.

V případě uměleckých děl sice různé prvky a symboly směly být použity, ale počítačová hra byla tehdy klasifikována jako hračka a v té se prostě cokoliv spojeného s nacismem nesmělo objevit. Zvlášť když hra sledovala příběh o snaze oživit Hitlera a Třetí říši, v takovém případě se určitě nedalo vyhnout použití choulostivému materiálu, na rozdíl od Fate of Atlantis. Německo přitom mělo být pro LucasArts jedním z nejlukrativnějších trhů, takže nemožnost prodávat zde svou hru se mohla negativně podepsat na prodejích.

Na zápletce, kterou měla vyprávět zrušená adventura, byl později postaven třídílný komiks od Dark Horse, ale je tu jedno velké „ale”. Aric Wilmunder, veterán z LucasArts, který převzal vedení vývoje po Joeovi Pinneymu (ten o řadu let později dohlížel na první epizodické série od Telltale Games), nebyl s adaptací zrovna spokojený. Poslední část komiksu se totiž stočila k tématice nacistických zombií a Wilmunder poukazuje také na to, že adaptace dost překroutila jednu z jeho postav, ženu jménem Colette. Z příjemně vypadající dámy se v komiksu stala babizna.

Sám Wilmunder zveřejnil dost rozsáhlý dokument o designu hry. Také tu máme řadu obrazových materiálů, nicméně mějte na paměti, že jde většinou jen o náčrtky a ne o ukázku toho, jak by adventura Iron Phoenix mohla ve skutečnosti vypadat.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama