Titul Star Wars: Episode VII: Shadows of the Sith hodlal navázat na filmovou ságu.
Možná si vzpomenete na fotografii z několik let staré knihy Rogue Leaders: The Story of LucasArts, která odhalila názvy a loga mnoha zrušených Star Wars titulů. Jedním z nich měla být hra s názvem Star Wars: Episode VII: Shadows of the Sith.
S ohledem na označení hry jako sedmé epizody Star Wars budil tenhle název mnoho otázek a teprve nyní jsme se dočkali několika odpovědí, které lecos uvádí na pravou míru. O vysvětlení se postaral Haden Blackman, bývalý kreativní ředitel LucasArts, jenž v rozhovoru pro server Cinelix prozradil pár detailů o tomto zrušeném projektu.
Nápad na hru vznikl v roce 2004, tedy rok před premiérou Pomsty Sithů, která měla být podle tehdejších plánů George Lucase vůbec posledním Star Wars filmem. A tak se zrodil nápad, že by sága pokračovala prostřednictvím her a první z nich by byl projekt Shadows of the Sith. Proto tedy to přízvisko Episode VII.
Hlavním hrdinou hry měl být Ben Skywalker, syn Luka Skywalkera a Mary Jade. Ben stál na pomezí světlé a temné strany Síly a měl disponovat dosud neviděnými schopnostmi Síly, které by se mu určitě hodily v jeho snaze zastavit novou hrozbu v galaxii, Sola. Očividně Jacena Sola, syna Hana Sola a Leiy Organy, který propadl temné straně.
Shadows of the Sith se tedy zjevně opíraly o události knižní série Nový řád Jedi, která vycházela i u nás a která řadu let rozdělovala mnoho fanoušků Star Wars na dva tábory. První ji viděl jako vítané rozšíření ságy a ten druhý jako nastavovanou kaši a snůšku blábolů, které s reáliemi Star Wars a známými postavami nezachází zrovna uctivě.
Otázka důležitosti a kvality Nového řádu Jedi a čehokoliv, co z něj mohlo vzniknout, už je ale dnes irelevantní. Lidé z Lucasfilmu a Disneyho v roce 2014 postavili celý tzv. rozšířený vesmír Star Wars mimo oficiální kánon ságy, aby měli uklizenou cestu pro nový, už kánonický rozšířený vesmír.
Následující odstavec obsahuje spoilery z filmu Star Wars: Síla se probouzí
Blackman nicméně tvrdí, že Shadows of the Sith byl spíše jen koncept, stejně jako většina zbylých titulů viděných na fotografii z knihy. Dál to dotáhla snad jen hra Scum and Villainy, která se měla zaměřovat na lovce odměn, a Star Wars: Darth Maul, jehož tvůrci se dokonce nedávno pokusili o vzkříšení celého projektu. Výsledky této snahy ale neznáme.
Některé nápady z Shadows of the Sith ale byly využity v obou dílech The Force Unleashed a podstata Scum and Villainy se nápadně podobá Star Wars 1313, další zrušené hře, která byla přímou obětí uzavření LucasArts v dubnu roku 2013.
Haden Blackman má aktuálně na starosti vývoj Mafie 3 ve studiu Hangar 13. Tak schválně, kdo se jako první zeptá, jestli Lincoln Clay najde při toulkách New Orleans světelný meč a probudí v sobě dosud spící schopnosti?