Chtějí jasně komunikovat prvky přístupnosti ve hrách.
Vzniká inciativa Accessible Games pod hlavičkou herní asociace ESA. Za cíl si klade především jasnou komunikaci prvků přístupnosti ve videohrách. Nápad vznikl ve společnostech Electronic Arts, Sony, Microsoft, Nintendo of America, Google a Ubisoft. Ještě před spuštěním programu se připojily Warner Bros., Amazon, Riot nebo Square Enix.
„Každý by měl mít možnost zažít kouzlo hraní. Desítky milionů Američanů mají zdravotní postižení, ale bez společného popisu funkcí přístupnosti v různých videohrách může být informovaný nákup obtížný. Iniciativa Accessible Games je společný projekt, který se snaží tento problém vyřešit,“ píše se na webových stránkách iniciativy.
Accessible Games Initiative sestavila soubor tagů, kterými mohou herní vývojáři označovat své hry. Namátkou jde o popisky namluvené menu, neomezené ukládání, velké a čitelné titulky, možnost hrát jen na klávesnici nebo barevné varianty. Iniciativa sestavila kritéria, podle kterých mohou vývojáři tagy ke hrám přiřazovat.
„Jsme nesmírně hrdí na to, že můžeme ve spolupráci s vedoucími představiteli průmyslu oznámit iniciativu Accessible Games. Tato iniciativa ukazuje, jak velký dopad může mít spolupráce v rámci celého odvětví,“ říká prezident ESA Stanley Pierre-Louis.