Virtuální realita od Sony v roce 2016
Novinka Virtuální realita od Sony v roce 2016

Virtuální realita od Sony v roce 2016

Michal Burian

Michal Burian

38

Project Morpheus se dostal do další fáze, Sony představila nový, lepší prototyp.

Reklama

Headset pro virtuální realitu od Sony nazvaný Project Morpheus si k nám najde cestu v první polovině příštího roku. Termín oznámil na GDC v San Franciscu přímo boss SCE Worldwide Studios a zároveň odhalil nový prototyp, jenž má blíže k finální verzi.

Nový prototyp má 5,7 palcový OLED displej s rozlišením 1920×1080 pixelů, obnovovací frekvenci 120Hz a 100 stupňové zorné pole. Navíc se ještě pochlubil devíti sledovacími LED diodami, což je o tři více, než měla předešlá verze. Když půjdeme více do hloubky, tak Sony se podařilo snížit latenci na polovinu, konkrétně na 18 milisekund.

Sony na GDC má připravené čtyři nové prototypy. Konkrétně jde o demoverze London Heist od SCE London Studio s 3D zvukem a The Deep, The Toybox a Magic Controller od SCE. Poslední demo prý běží nativně při 120 snímcích za sekundu. Pokud byste tomu nevěřili, tak se vám bude zdát jako z jiného světa vyjádření šéfa SCE Worldwide Studios. Shuhei Yoshida totiž při prezentaci řekl, že Project Morpheus bude zvládat hry s frekvencí 120fps a PS4 prý byla vytvořena tak, aby nativně podporovala 120fps hry. Navíc má schopnost navýšit snímky za sekundu ze 60fps na 120fps.

Vyjádření šéfa SCE studií musíme brát s určitou rezervou. Je možné, že PS4 dokáže podporovat hry se 120 snímky za sekundu, ale otázkou zůstává, jak ty hry budou vypadat po grafické stránce. Pokud by šlo o nějaké jednoduché hry, tak je to asi možné.

Zajímavé je také srovnání současných verzí headsetu Morhpehus a nedávno odhaleného Vive od HTC a Valve, který bude určený především pro PC. Morhpeus v tuto chvíli vede v otázce snímků za sekundu, s ohledem na to, že slibuje 120 fps, zatímco Vive má podporovat 90 fps. Headset od HTC a Valve oproti tomu vede v rozlišení. Má nabídnout rozlišení 1200x1080 pro jedno oko, oproti tomu pro Morpheus je plánováno 1920x1080 pro obě oči, což nám dává 960x1080 pro jedno oko. Nezbývá než čekat, co oba projekty nabídnou ve svých finálních verzích, vždycky je samozřejmě možné, že se něco ještě změní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama