Alan Wake 2, hra, kde temnota ožívá a jediným společníkem vám je kužel světla z baterky, v němž každý odlesk přináší mrazení. Jak se Zing PC popasoval s touto hororovou adventurou plnou napětí?
Přiznávám, horory nejsou mým šálkem kávy – například Outlast jsem vzdal, jakmile jsem se poprvé schoval ve skříni. Výjimkou byl jen Resident Evil ve VR, který jsem dohrál jedním dechem. Alan Wake 2, pokračování temné adventury od Remedy, je ale perfektní kandidát pro náš test, zejména díky technologickým vylepšením, která hra přináší. Zaměříme se na to, jak si tato temná výzva vede na naší sestavě s Gainward GeForce RTX 4070 Ti Super a zda se vyplatí všechny efekty, odrazy a nasvícení ponechat aktivní.
Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům
Nabídne výkon pro hraní nejnovějších titulů na vysoké detaily a rozlišení.
Bohužel, Alan Wake 2 nenabízí vestavěný benchmark, což znamená, že naše výsledky jsou do značné míry subjektivní a mohou se měnit s každou lokací. Testování probíhalo v Ultra detailech a rozlišení 1440p, přičemž hra podporuje téměř všechny technologie NVIDIA, DLSS s Frame Generation a ray tracing, včetně Ray Reconstruction.
Všechny tyto technologie jsou ve hře využity efektně, čímž výrazně přispívají k atmosféře. Ať už jde o paprsky světla pronikající skrz koruny stromů, záblesky v kalužích, nebo záhadné stíny za rohem – grafické detaily a odlesky skvěle umocňují pocit napětí a temnoty, kterým je hra proslulá.
Víc FPS, Víc Napětí
I když Alan Wake 2 není úplně nejnovější titul, nedávno dostal nové DLC, což přitahuje řadu hráčů zpět. Grafickým zpracováním stále zdatně konkuruje letošním novinkám, a pokud nastavíte detaily na maximum, dá vašemu PC zabrat. Při testování se ukázalo, že DLSS režimy Quality a Balanced jsou si podobné, s rozdílem výkonu přibližně 10–20 FPS. Po zapnutí Frame Generation vzrostlo FPS v obou případech o dalších 30 FPS.
Pokud přepnete na DLSS v režimech Performance nebo Ultra Performance, dočkáte se dalšího zhruba 20% zvýšení FPS, ovšem s viditelnými artefakty. Frame Generation dokáže navýšit FPS až k hranici 200, ale v takto nízkých DLSS režimech začíná být patrné rozmazání, což působí spíše rušivě. Osobně bych doporučil ponechat vyšší kvalitu DLSS a v případě potřeby snížit ostatní detaily, aby zůstala vizuální čistota na co nejvyšší úrovni.
Atmosféra na Druhou
Ray tracing je technologie, která dokáže posunout temnou atmosféru hry na zcela novou úroveň. Když se procházíte uličkami těsně po dešti, kde se paprsky jen lehce prodírají skrze mraky a odrážejí se v kalužích, mrazí vás v zádech. V temných zákoutích, kde svítí jen pár neonových cedulí a na mokré dlažbě vidíte svůj vlastní rozmazaný odraz, nabírá hororová atmosféra na intenzitě. Ray tracing je však zároveň velkou zátěží pro hardware – bez Frame Generation se FPS často propadá až k složitě hratelným hodnotám pod 60.
V DLSS režimech Quality a Balanced se s ray tracingem na maximum pohybujeme kolem 90–110 FPS. S lehce sníženou kvalitou ray tracingu se FPS může ještě zvednout o zhruba 10. U režimů Performance začínají být ale patrné rozmazané odlesky, což snižuje vizuální kvalitu. Ray tracing navíc perfektně vylepšuje i kvalitu stínů, které nyní přirozeně reagují na světlo z baterky a posilují tak atmosféru, díky které může být hra až nesnesitelně tísnivá.
Výkonnostní graf FPS Alan Wake 2
Další informace o naší počítačové sestavě najdete v úvodním článku.