Vývojáři Cyberpunk 2077 budou mít povinné přesčasy
Cyberpunk 2077 Novinka Vývojáři Cyberpunk 2077 budou mít povinné přesčasy

Vývojáři Cyberpunk 2077 budou mít povinné přesčasy

Smazaný uživatel

Smazaný uživatel

31
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One

CD Projekt Red se vzdal svého dřívějšího slibu.

Reklama

Cyberpunk 2077 je nejočekávanějším titulem tohoto roku. Vydání FPS RPG s kyberpunkovou tématikou bylo už několikrát vývojářskou společností CD PRojekt Red odloženo. To bylo způsobeno jak technickými komplikacemi, tak slibem vedení, které se zapřísahalo, že do projektu nebude vnucovat přesčasy. Samotný výkonný ředitel Marcin Iwinski a vedoucí studia CD Projekt Red Adam Badowski minulý rok sdělili, že chtějí ze společnosti CD Projekt Red udělat "humánnější" místo pro práci.

"Jsme známí tím, že s hráči zacházíme s respektem. Vlastně bych chtěl, abychom také byli známí tím, že s vývojáři zacházíme s respektem," řekl Iwinski. Jenže pravda je nakonec docela jiná. Podle známého videoherního novináře Jasona Schreiera, který o této problematice publikoval článek na Bloomberg, přišla společnost CD Projekt Red s oznámením pro zaměstnance o tom, že šestidenní pracovní týdny budou povinné.

Zaměstnanec společnosti, který novináře Schreiera požádal, aby nebyl jmenován, uvedl, že někteří zaměstnanci pracují na projektu přes víkendy a noci déle než rok. Údajný zaměstnanec rovněž doložil i e-mail, ve kterém vedení sděluje zaměstnancům skutečnost o přesčasech.

V tomto e-mailu píše Adam Badowski o tom, že hru Cyberpunk 2077 právě poslali společnostem Sony Corp. a Microsoft Corp., aby byla certifikována k vydání na platformy PlayStation a Xbox. Rovněž napsal, že je čas opravit mnoho přetrvávajících chyb a závad ve hře. "Počínaje dneškem je celé vývojové studio v rychlém tempu," napsal Badowski. To podle něj znamená typické množství práce pro každého zaměstnance, přičemž jeden den o víkendu bude pracovní. Nutno ovšem podotknout, že tyto přesčasy budou placeny, což samo o sobě vyžadují polské zákony.

Marcin Iwinski minulý rok sdělil webu Kotaku, že je společnost odhodlána umožnit zaměstnancům pracovat bez přesčasů. Co je důvodem toho, proč společnost CD Projekt Red rozhodla zavést přesčasy, není zatím jisté. K této situaci se zatím vývojářská společnost nevyjádřila.

Na Twitteru se k nově vzniklé situaci v CD Projekt Red vyjádřili i někteří fanoušci:

"Mnoho vývojářů na Cyberpunku 2077, jedné z nejočekávanějších her roku 2020, pracuje přesčasy celé měsíce, ne-li roky. Ale tato výzva k šestidenním pracovním týdnům, se přímo zříká toho, co mi šéfové CDPR řekli loni."

"Jako vývojář: Alespoň pro mě je běžné mít před vydáním produktu větší pracovní zátěž.

Opravdu nevím, proč je to dnes díky zprávám tak obrovská věc.

Je to skoro jako třeba u lékaře, který musí udělat jednu operaci navíc, nebo kuchaře, který musí vařit v den matek."

"Jsem opravdu, opravdu zklamaný z toho, co vidím. Naše zábava nestojí za oběti, které vývojáři přinášejí svému zdraví nebo času strávenému s blízkými.

@CDPROJEKTRED, odložte tu hru. My můžeme počkat. Správné zacházení se svými lidmi je stejně důležité jako správné zacházení se zákazníky."

Už dříve jsme vás informovali o tom, že vývojáři odebrali ze Cyberpunku 2077 několik herních mechanik a část obsahu. Podle všeho zbývající extra práce souvisí s vychytáváním potenciálně obřího množství chyb, které mohou v takto velké, nelineární a propracované hře nastávat díky obřímu množství proměnných.

Nicméně je prozatím vydání Cyberpunku 2077 naplánováno na 19. listopadu pro platformy Xbox One, PlayStation 4, PC a Google Stadia.

Verze ze současných konzolí půjde hrát i na těch nových, ale plně optimalizovaná/vylepšená "next-gen" verze hry pro Xbox Series X|S a PlayStation 5 možná dorazí až později.

Předobjednat si hru můžete skrze obchod Xzone.cz.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama