Zpět na článek

Diskuze: Vývojáři Cyberpunk 2077 budou mít povinné přesčasy

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

adamkeaton
adamkeaton
Level 5 Level 5
30. 9. 2020 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane bože. Dělám ve stavařině. Opravuje se hotel. Je nutné chodit víkendy, aby se stihnul termín. Honem, kde je nějakej novinář který bych mu to nabonzoval a postěžoval si.

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
30. 9. 2020 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@adamkeaton Přesně tak. Mají za to 100% královsky zaplaceno, udělají si nesmazatelné jméno v dané profesi/herním průmyslu a pořád je tu ten podotek, že 1) NEMUSEJÍ to dělat (je to stejný případ jako vyhořelý/přetěžovaný lidi v jiných profesích. Řešení? TAK AŤ NESEDÍ SLEČNA ZA KASOU A JDE DĚLAT NĚCO JINÉHO. Nemáme diktauru, každý si může vybrat nebo jít dostudovat... jít na kurz) a 2) přesčasy jsou naprosto, ale naprosto běžná věc. Jsou téměř ve všech profesích a já velice pochybuji, že zrovna CDP by jim to nějakým způsobem nevynahradil. Ať už financemi, naprosto parádním prostředím, odpočinkovými zónami, kulturou, jídlem až pod nos, extra bonusy a benefity a já nevím kde to končí. Rozhodně si zrovna v multimilionovém CDP žijou dost nad poměry. Stačí se podívat na jakoukoliv jinou profesi, nedej bože v takové řiti jako jsou Čechy, kde je zaplacený přesčas absolutní unikum, nevybraná dovolená na denním pořádku, nulové benefity a ještě je člověk doslova stalkován na fcb (vše vlastní zkušenost ze zdravotnictví, kde jsem pracoval a než bych to trpěl, tak jsem odešel). A pokud se ti to nelíbí - tu máš po držce, stažené prachy a výhružky výpovědí. Vývojáři v kostce pořád "jen" sedí ve vyhřátém kanclu v ergonomickém křesle s nekonečnou zásobou kafe a absolutně se jejich práce nedá srovnávat například se zmíněnou stavařinou nebo jakoukoliv jinou, naprosto podstatnou a mnohdy životně důležitou činností (pořád jde jen o hry, to je potřeba mít stále na paměti). Takže všechny ty "šílenosti v herním průmyslu" chce brát trochu s nadhledem. Howgh! PS: A ten TLAK, který je v herním průmyslu je JEN proto, že jde ve finále o prachy. Oni potřebují dodat produkt v co nejlepší formě, aby se prodával. Ale jiné profese mají úplně jiný tlak. Třeba aby člověk/pacient přežil. A to je jasný ukazatel, co je důležitější. Takže se nějakým přesčasům v herním průmyslu, kolem kterých se v posledních letech rozehrává drama, můžu leda tak jen smutně pousmát.

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus @Corvus - Typický borec, co nikdy nedělal v oboru, ale má plnou hubu keců. Nechceš zkusit politiku? Tam bys zapadnul raz dva.

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus On ten život vývojáře her asi nebude tak lehký jak se tobě může zdát. Mě tohle téma dost zajímá, často ho sleduju a z toho co čtu či poslouchám to není žádná prdel. Teď to tu nesrovnávám se zdravotnictvím a operací pacienta, tam je to jiný extrém, ale představa, že člověk sedí jen za počítačem, pije si kávu a kliká na myši... to pak vidíš jen ty hezké věci. V této profesi je dost velká konkurence a ikdyž jsi sebelepší, tak pokud se člověk nerozvijí, tak do pár let tě může někdo nahradit, jenže když pracuješ na nějakém projektu, tak si nemůžeš dovolit experimenovat a doufat, že to vyjde. Tudíž i ve volném čase se musí makat, aby člověk nevypadl. Dále, když vemu např. 3D modelování, tak vím kolik errorů může nastat. Nebo doděláš nějakou věc -> pošleš ji dalšímu týmu a pokračuješ v nečem jiném -> tým ji pošle zpět protože je tam chyba se kterou nemůžou pracovat, tak to oprav, ale ještě dneska. A bylo by toho víc. Tenhle koment není odpovědí na to, že je tam někdo nutí být nebo, že by je potom brali na hůl, to vůbec, ale to, že chlapci a dívky tam mají přehršel práce a říct na to "Ať konečně zamakají", to mi zní jako věta, kterou by řekli ti kraváťáci nahoře.

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
30. 9. 2020 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@adamkeaton Čili ať koukají konečně zamakat a dodat aspoň na popáté hru, kterou už slíbili za ŽÁDNÝCH okolností neposunout. Dělají na hře 6 let a holt se jedou ve finále přesčasy. Myslím, že za to úsilí dostanou slušně na každé sběratelské krabici za 7500 Kč zaplaceno.

Ria Kon
Ria Kon
Level 1 Level 1
30. 9. 2020 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dlouhodobé přesčasy jsou hnus (kdo je zažil, určitě potvrdí), ale ještě větší hnus jsou přesčasy bez motivace. Dle vyjádření CDPR to vypadá, že zaměstnanci pracující na CP77 mají veškeré důvody k tomu, aby byli dostatečně motivováni - ať už finančně, nebo i jinými způsoby. Vždyť jestli CP77 dopadne podobně (ne-li lépe) jak třetí Zaklínač, tak je to nejen macatý zářez do životopisu, ale i určitý pocit vnitřního uspokojení z dobře odvedené práce a určitě i hrdost z podílení se na takovém projektu. Doufám, že vedle finanční odměny se zaměstnancům, kteří jeli přesčasy po delší dobu, dostane i extra odpočinku, jakmile to bude po vydání možné.

skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nekecej. Cože? Oni se dělají přesčasy když se blíží deadline? :D

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
30. 9. 2020 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Crunch je špatnej, ničí to herní průmysl, to že vy máte taky přesčasy, na to sere pes, když odejdete, svět se nijak nezmění, ale když budou odcházet z herního průmyslu kvalitní vývojáři kvůli crunchi, tak to pak na budoucích produktech znát bude. Snad aspoň ten režim nebudou mít tak drsnej, aby lidi nekončili u psychologa nebo v nemocnici, viď Druckmanne?

HeH21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 Ježíš to je blábol :D

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
30. 9. 2020 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 Co to meleš za exkrementy? Jako že herní vývojáři jsou důležitější než například doktoři nebo lidi v sociálních službách? Když se nedokončí hra, kvalitní vývojáři opustí vývoj nebo přestanou dělat hry, tak se rozhodně nestane naprosto vůbec nic oproti tomu, když odejde kdokoliv prakticky z libovolné jiné profese. Takovou píčo*inu jsi mohl vypotit jen ty. Už vidím jak se přestane točit zeměkoule, protože vývojáři se vykašlali na vývoj hry kvůli crunchi. Měl by sis drobátko vyjasnit priority a co je v reálu skutečně důležité za profese. Až nebudeš mít co žrát, až tě nebude mít kdo operovat a kdo učit tvý děti nebo vývážet tvoje hov*a ze septiku, můžeme se spolu pobavit o tom, co je za profesi důležitější.

Johny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že mají povinné přesčasy a že ten slib porušili víme od začátku roku, kdy došlo k prvnímu odkladu. 😀 Crunchujou už od ledna.

Trazan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzali si velké sousto.

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je pravda, že přesčasy jsou vcelku běžné v herním průmyslu a člověk s tím musí počítat, ale zlehčovat to ve stylu "No a, to mám taky" není úplně fér protože si nemyslím, že většina tady má přesčas několik měsíců za sebou. Teď nemluvím o CDP, ale obecně. Někde to je mírnější, ale věřím, že někde to je k posrání. Článek je spíš o tom, že poněkud nestíhají než o tom, že mají práci navíc. Snad to stihnou včas v dobrém stavu.

MikeGrey

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Já mám volnej jen jeden vejkend v měsíci. Jinak jedu 6x 10 hodin týdně ... A brečím snad ?

Ria Kon
Ria Kon
Level 1 Level 1
30. 9. 2020 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MikeGrey To je skoro nelegální. Na to si musel přistoupit svévolně. Nedokážu si představit, že by nějaká běžná smlouva takto obstála.

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
30. 9. 2020 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ria Kon Nedovedeš si to představit? Pojď pracovat jako já do domova seniorů kamaráde. Pak uvidíš, co to znamená mít 5 dvanáctek za sebou a volný jeden víkend v měsíci. Vynucená dovolená, žádná dovolená v období kolem prosince, neplacené přesčasy atd. ;-) Realita. Ať koukají na popáté dodržet slib a hru vydat. I kdyby měli být v práci i v neděli. Přesčasy mají zaplacené, takže nemůžou říct nic (a to je velký luxus, který v ČR jen tak někdo nemá). Případně mohou odejít jinam. V každém případě chci za své peníze konečně hru, kterou minimálně 5x odložili. A to se pokaždé dušovali, že neexistuje možnost, že by hru ještě posunuli. Takže je čas na tom opravdu pořádně zamakat a místo aby vynakládali energii na Nigt Wire City apod. pořádně kopli do vrtule. Jo, je to blbý, ale prostě to někdy dokončit musí. Mám zaplacenou sběratelku, četl jsem hromady keců, že už se to v žádném případě neodloží a "skutek utek". Pokud nebudu mít krabici 19. listopadu doma, budu už vážně nas*anej.

Anonymas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MikeGrey To s tebou zaměstnavatel pěkně vyjebává, ale když se někdo nechá...

patasde

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a? co jakože že maj přesčasy to josu vývojáří nějaky nádlidi oproti jiným profesím? třeba kamarád je lékař a ten jede ted poslední dobou přesčasy neustále a na internetu o tom taky nepíšou jací jsouchudáci že musí přesčasovat

Paul
Paul
Level 32 Level 32
30. 9. 2020 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cyberpunk fakt není "akční FPS s cyberpunkovou tématikou". Jinak jejich postoj chápu, odložit už potřetí nelze když hru odeslali k schválení, a potřebují mít co nejčistší, nejodbugovanější launch co je lidsky možné mít, takže holt placenej přesčas než to vyjde. Kritiku si za to zasloužej, ale takhle velký a složitý projekty je nemožný efektivně a přesně plánovat.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
30. 9. 2020 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul Opraveno, děkujeme za upozornění 👌

Michal

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No a?? Chápu, že to asi nemusí být úplně příjemné, ale proč o tom psát?? Já mám taky v práci přesčas klidně i dva dny po sobě a nikdo se mě na nic neptá 😀 Nechcete o tom taky napsat další zbytečný článek?

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Spíš bych se zaměřil na to, že tu hru odložili o víc jak půl roku právě proto, aby měli dost času opravit chyby a podobně. A stejně vývojářům 2 měsíce před vydáním vnucují přesčasy. Upřímně se začínám bát, jak Cyberpunk 2077 dopadne.

bokas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud by opravdu některé prvky byly odebrány ne kvůli hratelnosti,ale kvůli nedostatku času ,tak je to dost velká škoda a klidně bych i ještě měsíce vydržel ,jen aby to bylo přesně tak ,jak vývojáři zprvu zamýšleli. Ale taky chápu ,že tu hru už prostě musí vydat ,protože musí z něčeho žít + mají naplánované další projekty.

naliM
naliM
Level 31 Level 31
30. 9. 2020 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas Ve skutečnosti odebrali pouze spider-bota a wall-running. To první protože měl skoro stejné schopnosti které používal Netrunner a to druhé kvůli "designer" důvodům.. Ale z nějakého důvodu prostě pořad je tu článek že byl kvůli času odebrán obsah.. Protože logika alá v traileru ukázali hlavní postavu v metru a dle vývojářů do metra nelze vstoupit tak se došlo k závěru že to je mechanika která ve hře byla a je pryč a co by za tím mohlo být.. že by nedostatek času? Protože takhle asi novinařina funguje.. 😂

Ria Kon
Ria Kon
Level 1 Level 1
30. 9. 2020 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@naliM Neodebrali ještě dual weapon wielding?

gerchan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ria Kon Ten nikdy nebyl představen, takže těžko mohl být odebrán.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
30. 9. 2020 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gerchan Myslím, že ve hře měl určitě být, už jen proto že soška u sběratelky zachycuje hlavní postavu s dual wieldingem, a byla by hloupost mít sošku výrazně zachycující něco, co ve hře nejde.

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Tak soška ti ukazuje, jak přejedeš borce, ty z té motorky vyletíš a začneš ve vzduchu střílet. :D Pokud tohle pujde ve hře, budu potěšen, ale... :D. Pokud vím, tak dual wielding ukázaný nebyl, to jen ta soška budila dojem, že tam bude.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
30. 9. 2020 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Právě, kdyby jsi byl na jejich místě, chtěl by jsi aby soška k tvému produktu budila dojem který tam ve výsledku není? To je jako kdyby jsi dal sošce do ruky katanu a pak tam nebyla. Jasně, nic ofiko ale já osobně si myslím, že tam měl být a využili právě toho, že ho nepotvrdili a tak to vyhodili.

naliM
naliM
Level 31 Level 31
30. 9. 2020 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Oni defakto mohli odebrat během vývoje vše o čem se psalo.. protože to je normální proces u vývoje her ale nic z toho nebylo oficiálně představeno jako součást hry. Jak už psal Geralt ukazuje to že i s motorkou nabouráš do cápka a skočíš z ní a taky si nemyslím že to půjde.. nebo to taky může být nějaká cutscéna ze hry kdo ví.. (v NCW3 ukázali jak V nese dva panáky něčeho takže tam pořad dual wielding svým způsobem je.. 😂 ) Ale oficiálně odebrali pouze ty dvě mechaniky co jsem napsal nahoře.

Reklama
Reklama