World of Warcraft: Legion – Azeroth znovu v ohrožení
WoW Recenze World of Warcraft: Legion – Azeroth znovu v ohrožení

World of Warcraft: Legion – Azeroth znovu v ohrožení

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

27

Plamenná legie je tu, postavíte se jí čelem?

Reklama

Poslední datadisk pro World of Warcraft se jeho tvůrcům moc nevydařil. World of Warcraft: Warlords of Draenor byl oproti svým předchůdcům značně zjednodušen. S obsahem to také moc nevyhrál, prakticky mu došel dech již v polovině jeho cesty, což by se u MMORPG rozhodně stát nemělo. Blizzard se tuto špinavou šmouhu na svém štítu pokouší vyčistit za pomoci svého nového datadisku World of Warcraft: Legion. Podaří se mu to?

Za Azeroth!

Po třetím pádu mocného Archimonda byl jeho věrný služebník Gul'dan vhozen do portálu, jenž ho přenesl na domovský svět Hordy a Aliance. Pod mentálním vedením jednoho z hlavních vůdců Plamenné legie se vydal na Broken Isles, které v minulosti obývala pyšná rasa Temných elfů. Jejich starý domov se nyní stal díky Gul'danově snaze základním táborem Plamenné legie, která se z něj chystá útočit na okolní svět. Spojená vojska Aliance a Hordy se odhodlala k útoku. Ten se i přes jejich velkou snahu moc nevydařil. Prakticky to bylo fiasko, které obě frakce značně oslabilo, což umožnilo jejich nepřátelům zaútočit o něco dříve, než bylo zpočátku plánováno. Invaze Legie do všech koutů Azerothu může začít.

Na pomoc obyvatelům Azerothu přijdou v této nelehké chvíli ti, od kterých by se akt hrdinství a sebeobětování dal dle předchozích zkušeností čekat asi nejméně. Lovci démonů se pod vedením legendárního Illidana Stormrage postaví po boku svých krajanů proti démonickým hordám, které se chystají zničit jejich původní domovský svět. Příběhová linie za třídu Demon hunter se odehrává ve více časových liniích, tím pádem se podíváte jak na současné dění, tak i události již dávno minulé. Mimoto se budete mít možnost vydat na svět, který drží ve svých spárech Plamenná legie.

„Po dokončení jedné z artefaktových linií se vám do rukou dostanou zbraně, které byly doposud noseny jen těmi největšími hrdiny Azerothu. K dispozici vám bude kupříkladu Ashbringer, Val'anyr či Dragonwrath.”

Současná primární příběhová linie je krásně napojena na dění minulého datadisku. Její počáteční fáze není vůbec špatná, otázka je, jakým směrem se bude ubírat dále. Prozatím jí díky artefaktovým úkolům hodnotím jako velmi vydařenou. Jediný prvek, který se mi na ní moc nezamlouvá, je heroizování hráče. Z mého tuctového paladina se například stal Highlord, který by dle základních pravidel měl vést celý řád Stříbrné ruky. Snad se Blizzardu v následujících měsících podaří z této omleté RPG stezky odklonit, krokem který z vašeho protagonisty znovu udělá jen obyčejného pěšáka, jehož význam není nikterak zásadní.

Za sebe mohu říct, že se mi ve World of Warcraft hodně líbí vývoj postav, který je krásně vidět kupříkladu na Jaině Proudmoore. Na počátku své cesty byl tento charakter plný citu a pochopení. V internačních táborech zajaté orky dokonce litovala, pozdější události z ní ale udělaly bytost s kamenným srdcem, plným hněvu a opovržení, které jí v současnosti pomalu ale jistě vede na okraj propasti, do níž před pár lety spadl mocný válečník a vůdce Hordy Garrosh Hellscream. Jeho nenávistné činy z něj udělaly monstrum, proti kterému se nakonec musela spojit jak Horda, tak i Aliance.

Artefakty pro všechny

Hned po spuštění datadisku si ve specifické úkolové lince vyberete artefakt určený pro vaši třídu. Po jeho navolení vám odstartuje osobitá dějová linie, na jejím konci se dostanete jak k předmětu netušených možností, tak i k základně řádu, ve kterém budete spřádat plány a vylepšovat vaší ikonickou zbraň. Jak jsem již řekl v pasáži zacílené na příběh, artefaktové pasáže mají něco do sebe. Značně komická mi například přišla dějová linie za warlocka, který se v jejím rámci snaží ovládnout extrémně silného démona, překvapivě se mu tento kousek nevydaří a skončí na místě, kde by se nechtěl ocitnout nikdo z nás.

Po dokončení jedné z artefaktových linií se vám do rukou dostanou zbraně, které byly doposud noseny jen těmi největšími hrdiny Azerothu. K dispozici vám bude kupříkladu Ashbringer, Val'anyr či Dragonwrath. Každý z předmětů bude vždy specifikován pro určitou třídu a zaměření. Tím pádem nemůžete očekávat, že Ashbringer naleznete válečníka, tato legendární hračka je určena jen pro retribution paladiny, kteří se s ní skutečně umí ohánět.

„Invaze na Broken Isles je vedená z více směrů. Začít můžete v jedné ze čtyř primárních expících lokací ležící na hlavním ostrově. Při expení budete mít k dispozici démony poskvrněnou Azsunu, seversky laděný Stormheim, hornatý Hightmountain a satyry obývaný Val'sharah.”

Základní verze artefaktu má item level 750, v pozdějších fázích hry budete získávat artefakt relikvie, které vám ho budou schopné značně zvýšit. Krom těchto relikvií, může vaší zbraň posílit také artefakt power. Obdržíte jej většinou za úspěšné splnění class questů nebo lovem speciálních elitních nepřátel a pokladů. Prakticky by se dalo říct, že vylepšení za artefakt power nahrazují nové talenty, které v World of Warcraft: Legion plně schází, pokud ovšem nepočítám PvP, které má v současnosti svůj samostatný strom, který je možné za pomoci honorů nadefinovat po dosažení maximální úrovně.

Transformace kritizovaného

Velké procento hráčů, které má za sebou poslední datadisk, považuje prvek individuálních základen (garrisson) za nesmyslné odtržení hráče od světa kolem něj. Blizzard se proto rozhodl, že ne moc povedený koncept garrissonu ve World of Warcraft: Legion přepracuje a vytvoří z jeho základů elementární pilíře pro cechovní sídla. Všechny herní třídy mají nyní svou základnu. V té se mohou její zástupci scházet, vylepšovat a expandovat do světa. Krom toho jim slouží také k usnadnění celkového průchodu hrou za pomoci aktivních společníků a misí, na které je možné vyslat vámi navolené hrdiny, které získáte plněním různých výprav. Order Hall je prakticky startovní pozicí, z níž vojska Hordy a Aliance započnou invazi na Broken Isles.

Invaze na Broken Isles je vedená z více směrů. Začít můžete v jedné ze čtyř primárních expících lokací ležící na hlavním ostrově. Při expení budete mít k dispozici démony poskvrněnou Azsunu, seversky laděný Stormheim, hornatý Hightmountain a satyry obývaný Val'sharah. Úroveň nepřátel se na těchto čtyřech mapách odvíjí podle levelu vaší postavy, tím pádem se nemusíte bát toho, že na vás na novém území budou čekat nepřátelé s lebkou či extrémně vysokou úrovní. První definování úrovně dle hráčova charakteru byl již použit v nejednom MMORPG, osobně jsem rád, že se Blizzard rozhodl jít touto cestou svobodného získávání zkušeností.

Vedle čtyř primárních expících lokací je na ostrově ještě oblast určená pro hrdiny s maximální dostupnou úrovní. Legendární město temných elfů Suramar je jednou z největších metropolí tohoto univerza, boje a procházky v jeho ulicích si určitě užijete. Za sebe mohu říct, že se mi nové mapy velmi zamlouvají, některé z nich mi dokonce připomínají staré dobré časy Wrath of the Lich King, na který s jistou nostalgií vzpomínám dodnes.

Když už zmiňuji nové lokace, nemohu opomenout čerstvou nálož dungeonů, které se vám otevřou po získání artefaktu. World of Warcraft: Legion před vás na startu postaví čtyři rozsáhlé kobky, které dokáží oslnit jak svým osazenstvem, tak i velikostí. Celkem na vás po dosažení maximální úrovně prozatím čeká deset instancí pro pětičlennou skupinu hráčů. Na další přírůstky a raidy si budete muset ještě chvíli počkat.

Okouzlující magie

Jednou z nejatraktivnějších novinek World of Warcraft: Legion je pro většinu komunity rozhodně nová dlouho očekávaná třída Demon hunter, o jejíž dějové linii jsme psali v příběhové pasáži textu. V těchto odstavcích se zaměříme na primární úděl tohoto povolání. Hráči, kteří se v jejich kůži vydají lovit démony, se mohou těšit na dynamickou hratelnost, efektivně vypadající kouzla a dva talentové stromy, které cílí jen na tankování a vytváření dmg. Osobně jsem byl zaujat více tankovací specializací, která mi díky defenzivní přeměně v démona nabídla dosud nepoznané alternativy tankování monster.

„Už při spuštění Overwatch Blizzard krásně ukázal, že dokáže vypustit titul bez výraznějších problémů či neduhů. Podobný start se mu tentokrát povedl i u jeho nového datadisku k WoW. Legion je na většině serverů bez front, nelaguje a hlavně nepadá.”

Demon hunteři nejsou jediná třída s řadou novinek, prakticky každé herní povolání dostalo nová kouzla a talenty. Protect paladin má nyní například k dispozici dovednost, která ho dokáže uzdravit za padesát procent chybějících hp. Při tankování je díky této novince výrazně efektivnější a hlavně neumírá kvůli přítomnosti neschopných healerů.

Zásadní transformací neprošly jen vaše postavy. Profese se také dočkaly zajímavých inovací. Nyní v jejich rámci děláte série úkolů, které vám otevírají nové recepty a vylepšují vaše schopnosti v daném profesním směru. Zefektivnit můžete například těžení rud, výrobu předmětů či stahování zvířat z kůže.

Bezproblémový start

Už při spuštění Overwatch Blizzard krásně ukázal, že dokáže vypustit titul bez výraznějších problémů či neduhů. Podobný start se mu tentokrát povedl i u jeho nového datadisku k World of Warcraft. Legion je na většině serverů bez front, nelaguje a hlavně nepadá. Nevydařený start, který řada hráčů zažila při spuštění Warlords of Draenor, se naštěstí neopakuje. Vysoká míra bezproblémovosti je dle mého názoru způsobena hlavně perfektním rozvržením artefaktových úkolů, které jsou rozmístěny všude po Azerothu, tím pádem není nikdy extrémně velké množství na jednom místě.

World of Warcraft: Legion je datadisk, který nás ani přes naše vysoká očekávání nezklamal. Blizzard jednu ze svých elementárních vlajkových lodí obohatil o slušnou porci nového obsahu, s kterým si dokáže získat jak nováčky, tak i přístupnější veterány. Celek nyní disponuje řadou zajímavých příběhových linek, lepšími animacemi kouzel, lépe navrženými dungeony a vylepšeným konceptem garrissonu. Na kompletu mi vadí snad jen řada menších bugů a heroizace hráčovy postavy. Minimálně za sebe mohu v současném stavu World of Warcraft: Legion bez většího rozmýšlení doporučit, příjemně jsem se u něj bavil.

Dnešní recenze se zaměřuje primárně na to, co nám je World of Warcraft: Legion schopen nabídnou v následujících dnech a týdnech. Hodnotíme v ní hlavně obsah, který je nyní k dispozici. Budoucí změny a novinky budou předmětem kratších specificky laděných speciálů.

Redakce Zing.cz hraje na notebooku ASUS GL552.

World of Warcraft

Verdikt

Nový datadisk se Blizzardu nadmíru povedl. Po obsahové stránce dokáže World of Warcraft: Legion svého předchůdce zastínit prakticky již na samém začátku. Otázka je, jestli se jeho tvůrcům podaří udržet nahozené tempo až do příštího pokračování.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

dějové linky artefaktů
záživné expení
povedené vedlejší úkoly
koncept
poutavé lokace
bezproblémový start
heroizace hráčovy postavy
přítomnost bugů
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama