WoW: Cataclysm – Azeroth vzhůru nohama
Preview WoW Článek WoW: Cataclysm – Azeroth vzhůru nohama

WoW: Cataclysm – Azeroth vzhůru nohama

Libor Vacata

Libor Vacata

9

World of Warcraft i po pěti letech slaví úspěchy. Blizzard nedávno oznámil dvanáct miliónů aktivních hráčů, což je v oblasti MMO her pro konkurenci v podstatě nedostižný počet. A blížící se vydání datadisku Cataclysm dává tušit, že toto číslo se v blízké době nejspíš nesníží. Spíše naopak.

Reklama

O kvalitách MMORPG World of Warcraft nemá smysl někoho přesvědčovat. Jeho příznivci se u něj dobře baví s přestávkami i bez nich dlouhé měsíce a roky, a jeho odpůrci jim tuto radost z hraní nezkazí ani svými negativistickými výpady v diskuzích, které se objeví pod každým článkem o WoW kdekoliv na internetu. Pokud tedy WoW nazýváte „barevnými omalovánkami“ či „hračičkou pro dětičky“, dejte si pohov a neztrácejte čas čtením článku o novinkách a změnách, které na dlouholeté hráče čekají v nadcházejícím datadisku. Všem ostatním naopak nabízíme shrnutí hlavních rysů přídavku Cataclysm, jehož spuštění je plánované na sedmý prosinec letošního roku. Jak už jste se jistě z různých zdrojů dozvěděli, v Azerothu nezůstane kámen na kameni.

Nová tvář Azerothu

Hlavním tahákem nového datadisku je v první řadě kompletní přepracování celého herního světa. Po celou dobu, kdy se síly Aliance i Hordy soustředily na boje s Lich Kingovou armádou v severním Northrendu, si padlý drak Deathwing lízal rány ukrytý v útrobách země a připravoval se na nový úder, který Azerothu zasadí drtivou ránu. Když k tomu došlo, jeho hněv pálil zemi, vyvolával zemětřesení i ničivé vlny oceánu. Po jeho řádění se tvář Azerothu značně proměnila a připravila hráčům mnohá překvapení ve starých známých lokacích. Například uprostřed lesní krajiny v Ashenvale vyrostla ze země bouřící sopka, jižními Barrens se táhne obrovská zemská trhlina, nebo holá pláň Shimmering Flats se proměnila v rozlehlé jezero. Podobných změn v krajinném rázu bychom se měli dočkat celé řady, a proto bude stát za to pustit se do znovuobjevování původních lokací.

Beze změn nezůstanou ani hlavní města Hordy a Aliance, kde dojde k přestavbám různých čtvrtí, přesunu obchodníků, bank a dalších důležitých míst. Po Katastrofě se také rozpoutají nové boje mezi znepřátelenými stranami. Některá alianční území nyní ovládá Horda a naopak. Příběh vám nastíní, kam se poděly různé známé postavy, jako třeba vůdce Hordy Thrall a rovněž zavítáte do oblastí, které byly až doposud nepřístupné. V nových ale i v těch stávajících lokacích pochopitelně narazíte na množství questů, které vám objasní události kolem Katastrofy i místních bojů a změn. Řečeno čísly pro vás autoři připravili více než tři tisícovky questů (oproti tisícovce z původní hry).

Vlkodlaci vs. Goblini

Na průzkum nového Azerothu bude nejlepší vydat se s úplně novou postavou, neboť úroveň nepřátel a questů zůstane v původních oblastech zhruba zachována. K tomu by vás mohlo motivovat přidání dvou hratelných ras. Za Hordu si můžete zkusit hrát v kůži ušatého Goblina, s nímž do hry vstoupíte na nových ostrovech Isle of Kezan a Lost Isles. Kromě druida a paladina ho můžete naučit kterémukoliv povolání. Přítomnost Goblinů ve hře není nijak výjimečná, protože už nyní se s nimi lze setkávat na neutrálních územích Steamwheedle kartelu. Naopak novinkou je přítomnost nové rasy Worgenů, tedy jakýchsi vlkodlaků, kteří i přes svou agresivní a bestiální povahu nabídli své služby Alianci. Jejich pouť začíná v nové lokaci Gilneas, která je zapečetěna uvnitř tajemné Greymane Wall. V případě Worgenů si lze vybrat všechna povolání kromě paladina a šamana. Autoři v případě obou ras slibují epický začátek podobný startu death knighta v datadisku Wrath of the Lich King. Můžeme se tedy těšit na řadu questů se zábavným příběhem, který odhalí něco z minulosti a folklóru Goblinů i Worgenů.

Nový obsah Blizzard pochopitelně připravil i pro hráče na nejvyšší úrovni. Maximální level se nově zastaví na čísle 85, kam se dopracujete po prozkoumání nových lokací. Staří veteráni se tedy budou moci hned po vydání pustit třeba do prozkoumávání dosud uzavřené oblasti Mount Hyjal, která je dosud rozdrásaná boji s Burning Legion a kde regeneruje „světový strom“ Nordrassil. Kromě klasických zón se rovněž dočkáme otevření nových instancí, a to ve verzích jak pro pět hráčů, tak i raidů pro deset a dvacet pět bojovníků. Celkově bychom se měli dočkat osmi pětičlenných dungeonů v normální i heroic verzi a čtyřech raid instancí, jejich počet se bude s dalšími patchi postupně rozrůstat. Mezi nejzajímavější lokace bude jistě patřit hrobka Uldum, kde jsou uloženy vědomosti starobylých titánů, nebo třeba podmořské město The Sunken City of Vashj’ir či podzemní labyrint Deepholm, kde přebýval drak Deathwing. Jako třešničku na dortu plánují autoři přidat heroic verzi starých instancí v Deadmines a Shadowfang Keep.

Na dračím hřbetu

S kompletním přepracováním Azerothu souvisí i nová možnost proletět se nade všemi lokacemi na vlastním létacím mountu. Rozsáhlými změnami si projde i vlastní herní systém, s jehož zásadními novinkami se můžete seznámit již nyní prostřednictvím aktuálního patche 4.0.1. V první řadě je přepracován talentový strom každého povolání a celkově se zjednoduší statistiky postav i předmětů. Zmizí například vlastnost spell power či mana-per-5-second a síla kouzel, potažmo regenerace many, bude přímo záviset na inteligenci resp. spiritu. Autoři ještě odstranili další dílčí vlastnosti a naopak jednu přidali – mastery, což je vlastnost přidávající unikátní schopnosti konkrétnímu povolání. Zjednodušení se dočkají i herní platidla, tzn. všechny druhy emblémů i odměn z PvP se sjednotí v jednoduché Justice body nebo Honor body.

Ve větších městech se rovněž objeví speciální obchodník nabízející novou službu reforging, s jejíž pomocí lze omezeně upravovat statistiky předmětů k obrazu svému. Pokud totiž nejste spokojení s vlastnostmi svého právě nabytého epického meče, můžete jednoduše část bodíků jedné vlastnosti odebrat a přidat je do nové. Systém je pochopitelně omezený tak, aby nešlo vytvářet zcela jiné zbraně či oblečení, než autoři zamýšleli. Do hry přibude rovněž nové sekundární povolání archeologa, které se můžete naučit společně s vařením, rybařením nebo první pomocí. Umožňuje vám objevovat nejrůznější starobylé artefakty, které se hodí k vylepšování postav.

Perfektní terén

S datadiskem bychom se měli dočkat také lehkého vylepšení herního enginu a grafického zpracování. Autoři se zejména chlubí svým novým modelářem terénu, tak doufejme, že to kráse Azerothu jen prospěje. Zejména v nově přidaných battlegroundech a PvP lokaci typu Wintergrasp, která se má v datadisku rovněž objevit, by perfektní terén mohl významně posílit celkovou hratelnost.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama