Čínské hráče zajímají AI a mini games.
Čínský herní trh roste a jeho obrat by letos měl překonat hranici 50 miliard dolarů. Vyplývá to z analýzy Niko Partners, která jmenuje několik důvodů. Řadí mezi ně podporu vlády, nové impulsy pro esportovou scénu, ale také třeba příchod konzole Nintendo Switch 2.
Nejen pro videoherní trh v Číně je klíčová podpora vlády a úřadů. Ty předloni nastartovaly stagnující proces udílení licencí pro domácí i zahraniční tituly. Bez takové licence se hra do rukou čínských zákazníků legálně nedostane. Letos už povolení ke vstupu na trh získalo 1119 her, z toho 69 zahraničních. Oproti stejnému datu v minulém roce jde o 21% nárůst.
Nové síly nabývá v Číně také esport. Může za to například Overwatch, který se znovu objevil na turnajích po pauze vyvolané neshodami mezi společnostmi Blizzard a NetEase. Zájem o profesionální hraní podpořila i vydání her Delta Force a Valorant Mobile. Přestože konzole jsou v pevninské Číně stále daleko za mobily a počítači, nebývale se daří Nintendu Switch 2 díky šedému dovozu.
Mezi další poznatky podrobné analýzy patří velký zájem čínských hráčů o generativní umělou inteligenci. Jejího využití si je vědomo 85 % dotázaných a o její aplikaci ve hrách se zajímá bezmála 40 %. Už teď přiznává používání AI 60 % čínských studií. Dalším fenoménem jsou v Číně takzvané mini games, hry v aplikacích bez nutnosti instalace. Takovou hru si zahrálo 84 % čínských hráčů, denně je hraje 18 % dotazovaných žen a 10 % mužů.
Čínský trh má podle predikcí Niko Partners růst i v dalších letech, obrat má průměrně zvyšovat o 2,2 % ročně. Více bude i hráčů, počet má v roce 2029 dosáhnout na 754 milionů. Průměrný čínský hráč dnes utratí ročně 68 dolarů, za čtyři roky to bude asi 73 dolarů. Nezávisle na tom přetrvávají nejistoty spojené s regulacemi hraní především v případě dětí a ekonomickým napětím mezi Čínou a Spojenými státy.